Hrană pentru creier: Iată cele mai bune alimente pentru o minte ageră

POSTAT: 11 January 2012, Ora 14:48

Unele alimente sunt cunoscute pentru efectul cardio-protector, altele reglează metabolismul lipidelor, iar altele sunt, pur şi simplu, un belşug de vitamine şi minerale.

Publicitate

Dar oare există alimente care să fie îndeosebi benefice pentru buna funcţionare a creierului? Da, spun specialiştii citaţi de Medicpentrutine.ro.

Cerealele integrale

Cerealele integrale sunt o parte esenţială a dietei zilnice, dar şi foarte benefice pentru creier. Grâul integral, germenii şi tărâţele de grâu reprezintă o sursă bogată de acid folic, la fel şi orezul brun, ovăzul, orzul. Toate aceste alimente sunt cunoscute pentru că stimulează fluxul sanguin la nivelul creierului, îmbunătăţind funcţia cerebrală.

În plus, cerealele integrale conţin cantităţi mari de vitamina B6, care ajută la consolidarea memoriei şi la prevenirea pierderilor de memorie asociate înaintării în vârstă.

Curry

Folosit din vechi timpuri în bucătăria asiatică, curry face parte din alimentele cu efect protector pentru creier.

Principalul ingredient activ din pudra de curry, curcumina, este o sursă bogată de antioxidanţi care luptă împotriva îmbătrânirii cerebrale şi contribuie la menţinerea funcţiei cognitive, odată cu înaintarea în vârstă. Iar dacă nu obişnuiţi să mâncaţi foarte condimentat, nicio problemă: chiar şi o cantitate mică de curry - spre exemplu, un vârf de cuţit - consumată o dată pe lună, va produce efectele dorite.

Fructele de pădure

Afinele sunt cunoscute pentru rolul lor în îmbunătăţirea funcţiilor motorii şi a capacităţii de învăţare, mulţi specialişti considerându-le chiar cele mai benefice fructe de pădure pentru creier.

Majoritatea fructelor de pădure sunt bogate în antioxidanţi, care stimulează activitatea cerebrală şi încetinesc procesul natural de îmbătrânire, precum şi în fisetină, un flavonoid natural excelent pentru îmbunătăţirea memoriei.

Nucile şi seminţele

Când vorbim despre nuci şi seminţe, vorbim despre o gustare sănătoasă pentru corpul şi mintea noastră deopotrivă. Alunele, nucile, migdalele, caju, seminţele de dovleac, seminţele de floarea-soarelui... toate acestea constituie surse ideale de acizi graşi esenţiali - omega-3 şi omega-6, precum şi de acid folic, vitamina E şi vitamina B6. Aceşti nutrienţi sunt cei care ne permit să ne păstrăm o atitudine pozitivă, cu atât mai mult cu cât omega-3 şi omega-6 au proprietăţi antidepresive.

Peştele

Consumul de peşte are efecte benefice asupra întregului organism, dar în special asupra creierului. Carnea de peşte este bogată în omega-3, acid gras esenţial cu efecte demonstrate în prevenirea maladiei Alzheimer. Cum acţionează?

Acizii graşi esenţiali acoperă neuronii cu un strat protector, permiţându-le să circule mai bine prin creier, cresc nivelul de oxigen primit de creier şi permit stocarea de informaţii noi. Pentru o minte ageră, cei mai buni „aliaţi” sunt somonul, tonul şi heringul.

Vezi care sunt şi celălalte alimente benefice pentru creier, pe www.medicpentrutine.ro!

0 comentarii

Articole similare
Urmărește LIBERTATEA.RO pe FACEBOOK
ziare powered by Distinct New Media