Ultima FIȚĂ în materie de DIETE! Uite cum poți să slăbești sănătos!

17 decembrie 2014 14:24

La sală mergi? DA! La dulciuri ai renunțat? OF, DA! Mănânci doar verdețuri și carne fără grăsime, neapărat pe grătar? MDA… Ba chiar te și înfometezi? AHAM… Nu prea te bucuri de rezultate? Atunci, e timpul să încerci ceva nou: nutriția ortomoleculară.

Da, sună bizar şi complicat, dar medicii spun că dă rezultate.
O dietă bazată pe Nutriţia Ortomoleculară ia în calcul mai mulţi parametrii, cum ar fi: obiceiurile alimentare ale pacientului şi ale familiei, încărcătura ereditară, stilul de viaţă (stresul atât fizic cât şi psihic şi impactul pe care îl are asupra comportamentului alimentar) şi mai ales istoricul si simtomele apărute până în acel moment. Un regim alimentar de Nutriţie Ortomoleculară, are două componente mari:
• regimul alimentar selectiv (cu alimentele împărtiţe în trei mari categorii: strict interzise, obligatorii şi de completare)
• suplimentarea micronutriţională ortomoleculară – ce se face specific, pentru fiecare ţesut care trebuie susţinut şi fără de care nu mai putem vorbi de Nutriţie Ortomoleculară.
Doctorul Albu Horaţiu spune că se va folosi o succesiune de săptămâni cu dietă de dezintoxicare şi de regim imuno-dietetic, normocaloric sau uşor hipocaloric dar întotdeauna cu excluderea glutenului şi proteinelor de lapte. La atingerea greutăţii ţintă se vor stabili de asemenea nişte reguli simple de alimentaţie, pentru a nu mai da frâu liber creşterii în greutate.
Lucrurile se complică în cazul pacienţilor dismetabolici, care sunt persoane supraponderale şi, de obicei, se află într-o stare premorbidă de Diabet Zaharat II sau de Rezistenţă la Insulină. În cazul acestora echilibrarea micronutriţională trebuie să aibă în vedere ţesutul adipos, pancreasul şi aparatul cardiovascular.
Ei vor avea interdicţie clară pentru anumite alimente (în special cele care uzează excesiv pancreasul şi aparatul cardio-vascular), obligativitatea de a consuma zilnic alimentele anti-aging şi o listă vastă de alimente de completare (în general cu Index Glicemic Scăzut). În astfel de situaţii se adaugă de obicei micronutrienţi, precum următorii compuşi: unii aminoacizi (arginină, glicină, carnitină, ornitină, cisteină, GABA) unele vitamine (B5, B6, B9, B12, C), acid α lipoic, DHA, unele extracte vegetale foarte importante (de afine sau de aronia, de lăptucă, de ceai verde, de Gingko Biloba) seleniu şi mai ales zinc.

CITEȘTE ȘI

Loading...
Citește ultimele ȘTIRI pe Libertatea.ro