Președintele Iohannis retrimite Parlamentului o lege: Ministerul Educaţiei elimină consultarea cu partenerii sociali în luarea deciziilor

17 iulie 2017 13:48 De: ,

Președintele Klaus Iohannis retrimite Parlamentului o lege, pentru că Ministerul Educaţiei elimină consultarea şi cu partenerii sociali în elaborarea deciziilor. Este vorba despre legea de aprobare a OUG 96/2016, privind formarea profesională a tinerilor şi adulţilor, care aduce modificări ample Legii educaţiei naţionale, și care riscă, în opinia şefului statului, să „creeze probleme în aplicare” şi să „afecteze calitatea învăţământului”.

În cererea de reexaminare, șeful statului critică faptul că este eliminată o prevedere prin care Ministerul Educaţiei trebuia să se consulte şi cu federaţiile sindicale, federaţiile studenţeşti şi asociaţiile profesionale, în elaborarea deciziilor, și că vor fi excluse din categoria partenerilor de dialog social în procesul de elaborare, implementare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice.

”În opinia noastră, consultarea acestor subiecţi este esenţială pentru asigurarea unei bune guvernări a sistemului educaţional şi a calităţii acestuia. Subliniem că această consultare este în acord cu practica comună la nivel internaţional, precum şi cu principiul fundamentării deciziilor pe dialog şi consultare prevăzut de Legea nr. 1/2011″, se arată în cererea de reexaminare.

Un alt articol din lege elimină prevederile referitoare la condiţia pe care trebuie să o îndeplinească un profesor care nu a promovat examenul de definitivat pentru a se prezenta din nou la examen, şi anume, aceea de a parcurge un stagiu de practică de un an înaintea fiecărei noi prezentări.

„Este nevoie de menţinerea unui mecanism care să garanteze pregătirea practică adecvată a candidaţilor în vederea resusţinerii examenului de definitivat”, se arată în cerere.

Citește și: Preotul Pomohaci vs cântăreţul Pomohaci. Acuzat de corupere de minori, apărat de enoriaşi şi fanii înfocaţi

Președintele mai spune că ”formularea textului de lege nu rezultă cu claritate nici dacă standardele elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) pentru acordarea calităţii de conducător de doctorat sunt standardele minimale, nici dacă standardele aprobate de senatele universitare sunt suplimentare şi vizează criterii de profesionalism mai ridicate sau mai reduse decât cele stabilite prin standardele MEN”.

”În acest caz, pentru a respecta raţiunea legii, conform căreia calitatea de conducător de doctorat se acordă prin ordinul MEN şi nu prin decizia senatelor universitare, considerăm că din lege textul ar trebui să rezulte cu claritate faptul că standardele proprii aprobate de senatele universitare pot viza doar criterii de profesionalism şi experienţă, care nu sunt însă inferioare celor stabilite prin standardele MEN”, se arată în cerere.

Citește și: REPORTAJ/ Păpuşile Barbie româneşti, lacrimi ale unor amintiri din copilărie

Citește ultimele ȘTIRI pe Libertatea.ro