VIDEO EXCLUSIV/ Șoferii au reacționat dur împotriva haosului creat de banda unica RATB. Gabriela Firea a anunțat ridicarea restricțiilor

22 mai 2017 12:02

Aglomerația din zona Pieței Presei Libere și Piața Chales de Gaulle s-a dublat vineri, odată cu montarea separatoarelor care au format banda destinată exclusiv autobuzelor. Luni, situația a devenit de-a dreptul infernală. Cozile s-au întins pe kilometri, iar șoferii au reacținat extrem de dur, punând la zid Primăria Capitalei. La scurt timp, Gabi Firea a anunțat retragerea restricțiilor.

 

UPDATE ora 14.00: Implementarea proiectului benzii unice va fi reluată după începerea vacanței școlare, a anunțat acum puțin timp Primăria Capitalei.

Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare. Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle.

Primarul General, Gabriela Firea:

„Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București.

Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ.”

 

Primarul General a solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.

Totodată, Primăria Capitalei va  semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB.

O parte din intersectiile unde politistii rutieri si locali vor dirija traficul sunt:

– Sos Bucuresti-Ploiesti  cu str. Ion Ionescu de la Brad

– Bd. Aerogarii  cu bd. Ficusului

– Sos Gheorghe Ionescu Sisesti cu Ion Ionescu de la Brad

– str. Constinatin Dobrogeanu Gherea cu sos. Bucuresti-Ploiesti

– Piata Presei Libere

 

Benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:

–         Șoseaua București – Ploiești

–         sos. Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)

–         bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)

–         Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bd. Dacia (pe ambele sensuri)

–         Calea Dorobanti (sensul spre centru) intre bd. Dacia si Piata Lahovari

–         Str. George Enescu – intre Piata Lahovari si bd. Magheru

–         Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana

–          Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu

 

Reamintim ca in acest moment, in Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere:

– B-dul Mihail Kogalniceanu – b-dul Regina Elisabeta,

– Splaiul Independentei, portiunile dintre sos. Cotroceni si bd.Eroilor si din dreptul Centrului Istoric,

– B-dul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia,

– Calea  Dorobanti, intre b-dul Dacia si Sos. Stefan cel Mare,

– B-dul Dacia, intre calea Dorobanti si Str. Icoanei,

– Calea Grivitei, intre Piata Mures si str. Caraiman, pe sensul Gara    de Nord,

– B-dul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si     piata Charles de Gaulle.

UPDATE luni 22 mai 2017: Haosul creat de benzile unice destinate transportului RATB în Capitală continuă și mai aprig din prima zi a săptămânii. Exasperați de traficul infernal, bucureștenii își strigă nemulțumirea pe rețelele de socializare. ”Bravo, Gabriela Firea ! Cea mai lungă parcare ! Otopeni – București !”, a scris, de pildă, un șofer care și-a pierdut dimineața blocat în trafic. Printre victimele noii măsuri luate de primărie s-a numărat și artistul Mihai Mărgineanu.

”Mintea luminata din Primaria Capitalei care a gândit suprimarea unei benzi de circulatie pe DN1 dinspre Pasajul Băneasa spre Casa Presei, trebuie suprimată înainte să mai nască o porcarie ca asta. „Mintea luminata” a reușit să creeze un haos total în intrarea spre București a unui flux continuu de mașini. „Mintea luminata” ( a se citi „prostu’ dracu”! ) a reușit să repare ceva ce mergea, făcându-l imposibil de folosit. Dacă are puțin bun simț, Primarul General ar trebui să-i ceară demisia , astăzi! Ăștia merită să le vorbești urât, așa că accept orice înjuratură la adresa „adrisantului”!, a scris Mărgineanu pe Facebook, alături de fotografia haosului.

Iar Mărgineanu nu este singulul șofer scos din minți de traficul infernal generat de banda RATB.

”Azi de dimineaţă s-a format coadă de la intrarea în Săftica…”, scrie un altul.

”Au pus până şi un poliţist să blocheze intrarea mașinilor pe banda minune, altele decât autobuze şi taxi!! Cât de nesimţit să fii să ai o coadă până în Săftica şi tu să pui un poliţist acolo? Este ca şi cum 100000 de oameni spun că eşti beat şi tu le spui că sunt proşti, că tu nu ai nimic!”, răbufnește altul.

”Să vezi ce frumos e şi duminică seară, când se aglomerează de la academia de poliţie şi nu ştii de ce …. până ajungi şi vezi cum stă o bandă singurică, că autobuze nu sunt în weekend”, descrie un alt bureștean.

 

Încă de vineri, șoferii s-au arătat nemulțumiți de prima zi în care au trebut să circule între Șoșeaua București-Ploiești, din dreptul fântânii Miorița, și Piața Charles de Gaulle pe două benzi în loc de trei. Prima bandă a fost izolată prin separatoare, urmând ca doar autobuzele să circule pe acolo. Supărarea conducătorilor auto este legată și de faptul că pe străzile adiacente trebuie să intre pe marile bulevarde direct pe banda a doua, evitând autobuzele, neexistând până acum o zonă intermediară care să facă trecerea.

Reamintim că de astăzi, Primăria Municipiului București a început să monteze separatoare de benzi ca să testeze proiectul prin care se va creea o bandă doar pentru autobuze pe traseul Șoșeaua București-Ploiești de la intersectia strada Elena Văcărescu – Piața Presei Libere – Bdul Kiseleff – Mareșal Prezan – Calea Dorobanților (între Piața Dorobanților) – George Enescu – Magheru, Piața Romană.

Pe benzile unice pot circula doar mijloacele de transport în comun, taxiurile și echipajele de intervenție. Această măsura a fost implementată de majoritatea capitalelor europene pentru a îmbunătăți transportul public, a susținut Gabriela Firea în ultima luna. Astfel, tramvaiele, troleibuzele și autobuzele nu mai stau blocate intrafic, ci au prioritate.

Primaria Capitalei vrea sa implementeze banda  unica pentru autobuz si troleibuz pe urmatoarele artere:

– Sos. Bucuresti-Ploiesti intre Bd. Aerogarii – Piata Presei LibereBd. Aerogarii – Piata Presei Libere
– Sos. Kiseleff intre Piata Presei Libere-Bd. C-tin Prezan
– Bd. Gh. Magheru intre Piata Romana- Str. C.A .Rosetti
– Str. N. Balcescu intre Str. C.A.Rosetti – Piata Universitatii
– Bd. Aerogarii intre Sos. Bucuresti-Ploiesti – Str. N. Caramfil
– Str. N. Caramfil intre Bd. Aerogarii – Sos. Pipera
– Bd. Aviatorilor intre Str. N. Caramfil – Piata Charles de Gaulle
– Sos. Colentina intre Bucur Obor- Str. Sportului
– Cal. Mosilor intre Bucur Obor- Bd. Carol I
– Sos. Iancului intre Sos. Mihai Bravu – Sos. Pantelimon
– Bd. Chisinau intre Sos. Pantelimon – Bd. N. Grigorescu
– Bd. N. Grigorescu intre Bd. Basarabia – Bd. Th. Pallady
– Bd. Unirii – Str. Traian – Piata Alba Iulia
– Bd. Decebal intre Piata Alba Iulia – Sos. Mihai Bravu
– Str. Baba Novac intre Sos. Mihai Bravu – Str. C-tin Brancusi
– Str. C-tin Brancusi intre Str. Baba Novac- Str. Lucretiu Patrascanu
– Str. Lucretiu Patrascanu intre Str. C-tin Brancusi – Bd Basarabia
– Splaiul Independentei intre Piata Unirii -Pod Eroilor
– Bd. D. Cantemir intre Piata Unirii- Cal. Serban Voda
– Bd. Tineretului intre Cal. Serban Voda – Cal. Vacarestilor
– Cal. Vacarestilor intre Bd. Tineretului – Piata Sudului
– Str. Nitu Vasile intre Piata Sudului – Bd. Al. Obregia
– Bd. AL Obregia intre Str. Nitu Vasile – Str. Tumu Magurele
– Drumul Taberei (ramura de nord) intre Str. Valea Ialomitei – Drumul Sarii
– Drumul Taberei (ramura de sud) intre Str. Valea Argesului – Str. Brasov
– Bd. luliu Maniu intre Grup Scolar Auto- Piata Leul
– Cal. Grivitei intre Bd. Ion Mihalache – Gara de Nord
– Bd. Ion Mihalache intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei
– Bd. C-tin Prezan – intre Sos. Kiseleff – bd. Aviatorilor

Primaria Capitalei vrea sa implementeze cale unica de rulare pentru tramvai pe urmatoarele artere:

– Sos. Oltenitei  intre Romprim – Piata Eroii Revolutiei – 4,5 km
– Sos. Viilor intre  Piata Eroii Revolutiei-Str. Dr. Istrate – 1,0 km
– Str. Dr. Istrate intre Sos. Viilor-Sos. Progresului – 0,3 km
– Bd. Timisoara intre Sos. Progresului-Bd. Vasile Milea – 0,5 km
– Bd. Vasile Milea intre Bd. Timisoara-Pasajul Basarab – 1,8 km
– Bd. Iancu de Hunedoara intre Pasaj Victoria-Sos. Stefan cel Mare – 0,7 km
– Sos. Stefan cel Mare intre Bd. lancu de Hunedoara-Sos. Mihai Bravu – 2,1 km
– Sos. Mihai Bravu intre Sos. Stefan cel Mare-Cal. Vacaresti -5,6 km
– Cal. Vacaresti intre Sos. Mihai Bravu-Sos Oltenitei – 1,5 km
– Sos. Colentina intre Pasaj Colentina (cap linie 21)-Bucur Obor – 4,5 km
– Cal. Mosilor intre Bucur Obor-Bd. Carol I – 1,5 – km

 

Citește ultimele ȘTIRI pe Libertatea.ro