Nu neglija durerile de spate! Din ce în ce mai mulţi tineri suferă de lombalgii

26 iulie 2015 17:39

Te confrunţi cu dureri de spate şi ai o activitate sedentară ori obişnuieşti să cari des greutăţi? Nu le trece cu vederea. Te-ar putea paşte o hernie de disc. Medicii atrag atenţia că această afecţiune apare la pacienţi tot mai tineri.

Durerea de spate (lombalgia) a ajuns să fie cea mai răspândită boală din lume. Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, între 70% şi 85% din populaţia Terrei suferă cel puţin o dată în viaţă un episod dureros mai lung de 5 zile.
Se spune chiar că lombalgia reprezintă a doua cauză de prezentare la medic, după răceală şi gripă. Studiile realizate la noi în ţară arată că această afecţiune este una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate raportate în rândul persoanelor active. Aproximativ 42% dintre angajaţii români suferă cel puţin o dată pe an din cauza durerii de spate.
“Hernia de disc se instalează pe o musculatură debalansată şi insuficient pregătită. Este cauzată de factori greu de evitat, precum postura incorectă, minitraumatisme repetate, expunerea la frig, sedentarismul, statul îndelungat în picioare, şocuri multiple, stres, efort fizic”, ne-a explicat dr. Vasile Druţă, medic primar ortoped.
Se fac şi tratamente «fără cuţit»
Debutul clinic de obicei este brusc, cu dureri mari şi imposibilitate funcţională, dar poate fi şi fără manifestări, evoluând în mod gradat până la severitate.
“Pacienţii vin cu dureri destul de mari, supărătoare şi cu o calitate a vieţii nu tocmai bună. Foarte important este faptul că de când am adoptat stilul de viaţă occidental, hernia de disc este apanajul vârstei adultului tânăr, în plină activitate şi cu viaţa socială activă. În ultimii 4-5 ani a scăzut foarte mult vârsta pacienţilor. De aceea, recuperarea trebuie făcută repede şi cu reintegrare rapidă”, ne-a mai spus specialistul, care a avut ca pacienţi cu henie de disc şi tineri de 20-22 de ani.
Acum, tendinţa în lumea medicală este renunţarea la cuţit şi aplicarea unor tratamente inovatoare, cu terapii neinvazive, fizioterapie, gimnastică medicală, kinetoterapie şi întărirea musculaturii spatelui cu aparatură specială.

Sfaturi

Iată câteva reguli şi modalităţi de a-ţi proteja spatele zi de zi: evitarea sedentarismului, a poziţiilor fixe, vicioase, evitarea frigului, a aparatelor de aer condiţionat, a greutăţilor mari. Practică exerciţii fizice, dar cu moderaţie.

Citește ultimele ȘTIRI pe Libertatea.ro