28 Apr. 2007 15:45

Micul suedez ne-a salvat viata!

Distribuie

In timpul ultimului drive-test efectuat saptamana trecuta, am fost implicati intr-un accident rutier similar cu cele in care multi oameni isi pierd viata in marile orase. Masina pe care o conduceam s-a izbit violent de un microbuz, dupa ce soferul acestuia a iesit cu viteza de pe o straduta de acces intre blocuri, ignorand semnul de cedeaza trecerea. Sansa noastra s-a numit Volvo C30.


Marti, trei ceasuri rele, Luna si Soarele in pozitii ghinioniste? Sincer, nu prea stim daca a fost vorba de vreo combinatie astrala, dar exact intr-o zi de marti aveam sa trecem aproape implacabil printr-un astfel de accident.


A primit 5 stele la testele EuroNCAP


Masina pe care am decis s-o luam in teste a fost un Volvo C30. Nimeni altul decat cel pe care suedezii l-au proclamat campionul sigurantei, dupa ce automobilul a obtinut cinci stele EuroNCAP la toate testele de impact.

Ne-am urcat intr-un model cu motor pe benzina de 2,0 litri si 145 de cai putere, pe care l-am dus pana la Cheia. Am aflat astfel ca noul Volvo C30 e o masina care corespunde profilului gandit de inginerii suedezi, cel al unei masini sprintene, sportive, dedicata oamenilor tineri si activi.

Dupa intoarcerea de la Cheia, un tanar sofer de pe un microbuz de marfa Iveco a considerat ca nu mai este necesar sa respecte indicatorul de cedeaza trecerea amplasat la intersectia unei stradute de acces intre blocuri cu strada Vidin din Bucuresti, pe care noi tocmai intrasem. Microbuzul a iesit brusc in calea noastra, cu o viteza ce nu ne-a permis decat sa actionam pentru o fractiune de secunda franele. A urmat un impact violent. Masina pe care o conduceam a acrosat cu partea din fata utilitara, ambele autovehicule creand un vartej din care noi am ajuns pe un trotuar, iar microbuzul pe celalalt trotuar, nu inainte de a avaria inca doua autoturisme parcate.


Airbagurile frontale de pe Volvo C30 s-au declansat imediat, insa nu le-am perceput fizic, ci doar vizual, la cativa centimetri in fata ochilor. Prima reactie pe care am avut-o la cateva fractiuni de secunda dupa impact si inainte ca masina sa se opreasca din rotatie a fost sa iesim imediat din interiorul cuprins de fum si de un miros similar prafului de pusca. Dat peste cap, instinctul ne dicta sa parasim cat mai repede masina de teama unui incendiu. Am realizat imediat ca simturile noastre fusesera inselate de declansarea airbagurilor. Masina se comportase ireprosabil din toate punctele de vedere.

Impactul n-a provocat nici un fel de daune in zona cockpitului, cu exceptia parbrizului, care a crapat in dreapta tocmai din cauza detonarii airbagului dreapta. Trei zgarieturi minore le-am trecut totusi in contul nostru, iar in cel al soferului de microbuz pagube de peste 30.000 de lei si somaj tehnic si contraventional pe trei luni.


Volvo C30

Motor:  2,0 litri, benzina
Putere: 145 CP
Viteza maxima: 210 km/h
Consum mixt: 7,3 l/100 km
Acceleratie 0-100 km/h: 9,4 s
Pret de baza (taxe incluse): 17.255 €


 

Loading...
Comentarii