05 Mar. 2006 00:45

Super masini, super femei

Distribuie

Cea de-a 76-a editie a Salonului Auto de la Geneva, unul dintre cele mai importante evenimente din lume, si-a deschis portile in aceasta saptamana. Libertatea s-a aflat acolo pentru a va prezenta cele mai tari masini ale momentului si o parte din mult-asteptatele premiere auto din 2006.


La marginea Alpilor, intr-un decor superb, suflarea auto din intreaga lume s-a adunat in aceste zile pentru a participa la Salonul de la Geneva. Ca in fiecare an, la inceput de martie, micul, dar cochetul oras elvetian devine capitala industriei mondiale auto. Strazile sunt intesate de afise, iar toate indicatoarele electronice de pe autostrazile care converg spre Geneva te imbie catre aceeasi directie: Halele Palexpo, situate chiar langa aeroport. Dupa doua zile in care a fost disponibil doar pentru presa, salonul a fost deschis incepand de vineri pentru publicul larg.


Asteptata cu mare infrigurare, editia din 2006 a salonului elvetian aduce o gramada de premiere mondiale si europene, 76 la numar, insa ceea ce-l face acum cu adevarat senzational este densitatea impresionanta a conceptelor si autovehiculelor ce par cazute din viitor. Indiferent de categorie, mergand pana la cea de lux, mai toti producatorii si-au urcat pe scena cate o viziune futurista.


Cum marea problema a industriei de profil este, in prezent, cresterea galopanta a preturilor la combustibili, in voga sunt acum autovehiculele ecologice. In mod cert, cea mai interesanta oferta vine din indepartata Asie. Japonezii de la Mitsubishi, de exemplu, au venit aici cu un concept star-trek: modelul EZ MIEV, care foloseste motoare electrice ultra-compacte, amplasate in butucul celor patru roti. Nici europenii nu se lasa mai prejos.


Francezii de la PSA au venit in Elvetia cu doua modele ecologice demonstrative, Peugeot 307 si Citroën C4 Hybride HDi, care folosesc tehnologie hibrida. O super- premiera este prezentarea noului Nissan Terranaut, un vehicul 4 x 4 destinat exploratorilor, care arata ca un modul lunar, menit sa calatoreasca in cele mai indepartate colturi ale planetei.


Becali nu poate spera la acest Maybach unicat


Gigi Becali are din nou motive sa fie invidios! Exelero este o supermasina realizata  de nemtii de la Maybach, intr-un singur exemplar, pentru constructorul de pneuri Fulda. Desenarea acestui automobil unic a fost incredintata designerului italian Stola, alt nume exclusivist. Proiectul vizeaza testarea unei noi generatii de pneuri de inalta performanta, capabile sa suporte viteze foarte mari in conditii reale de utilizare. Masina, care are un motor de 5908 cmc, ce dezvolta o herghelie de 700 de cai, poate atinge 100 km/ora in doar 4,4 secunde si, intr-un test inregistrat de FIA, a depasit viteza de 350 km/ora! Din pacate pentru patronul stelist, nu exista planuri pentru introducerea acestui automobil in productia de serie, deci masina nu va ajunge niciodata sa fie acrosata de vreun TIR in Pipera.


Legendarul Opel GT revine!


Printre multe alte premiere, cea mai asteptata a fost prezentarea legendarului model Opel GT, revitalizat de constructorul german dupa glorioasa perioada din anii ‘70 si echipat cu un motor ECOTEC de 260 de cai, capabil sa prinda suta in mai putin de sase secunde.


SAAB Aero-X a facut furori


Constructorul suedez Saab a dat toti vizitatorii pe spate prezentand conceptul Aero-X, o masina ale carei linii sunt cu adevarat senzationale. Intrarea in masina se face prin actionarea unei simple comenzi care ridica atat usile, cat si o parte din partea superioara a habitaclului. Motorul de sase cilindri este alimentat cu etanol, o alta viziune a viitorului, si dezvolta 400 de cai.


Masina de 1 milion de euro


Intrunind toate superlativele din lume, Bugatti Veyron este, la ora actuala, cea mai scumpa masina din lume. Cu un pret de 1 milion de euro, automobilul impresioneaza, de altfel, si prin celelalte cifre cu care vine la pachet si care spulbera toate recordurile in materie. Veyron are 1001 cai putere, dezvoltati de un motor de 16 cilindri in V, un cuplu de 1250 Nm la 4000 rpm si poate atinge 100 km/h in doar 3 secunde. O nimica toata, daca stai sa te gandesti ca masina poate atinge totusi 400 km/h!


Peugeot 207, din toamna si in Romania


Una din cele mai asteptate premiere de la Geneva a fost cea a noului Peugeot 207. Masina pastreaza linia traditionala a marcii, reunind multe elemente de la 206 si 307, farurile fiind foarte mult alungite pe aripi. Spatiul din habitaclu a crescut considerabil fata de vechiul 206, iar portbagajul masoara acum 270 litri. Motorizarile au ramas la fel, pe benzina si motorina, in diferite variante. De retinut ca noul Peugeot a obtinut cinci stele la securitatea pasagerilor, in urma testelor EuroNCAP. Comercializarea proaspatului 207 va debuta in Romania la sfarsitul verii, la fel ca-n toata Europa, iar pretul versiunii de baza este de aproximativ 9.500 de euro.

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Ultimul meşter croitor al Serviciilor Secrete
Loading...
Comentarii