Volkswagen va opri producţia la fabrica sa din Wolfsburg, însă decizia este temporară

Volkswagen (VW) va opri producţia la fabrica din Wolfsburg, principala din Germania, iar Grupul va discuta în următoarele zile cu angajaţii săi despre perioada în care va fi închisă, din cauza implementării Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP), transmite Agerpres.

Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure sau WLTP, care va începe la 1 septembrie 2018, este o procedură de testare armonizată la nivel mondial pentru vehiculele de pasageri şi vehicule comerciale uşoare. Toţi producătorii auto vor trebui să îşi testeze vehiculele, utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare.

VW produce modelele Golf, Tiguan şi Touran la fabrica din Wolfsburg, însă – anul acesta – românii au cumpărat ca pâinea caldă SUV-ul Volkswagen Touareg. Au fost comenzi online de 5 milioane euro, în doar 4 săptămâni.

„După vacanţa angajaţilor, vom construi doar vehiculele care îndeplinesc noile standarde. Livrările vor avea loc gradual, imediat ce avem aprobările necesare, dar multe vehicule vor trebui, între timp, să fie depozitate. Pentru a ne asigura că numărul acestora nu va fi prea ridicat, va trebui să planificăm închiderea fabricii timp de câteva zile, până la sfârşitul lunii septembrie. Doar la brandul Volkswagen va trebui să testăm peste 200 de variante de modele şi să obţinem aprobările într-un timp foarte scurt', a afirmat directorul general, Herbert Diess.

Şeful sindicatului VW, Bernd Osterloh, a dat asigurări că muncitorii nu vor avea de pierdut din cauza opririi producţiei.

După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toate modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie în Germania.

Analiştii susţin că, la vehiculele incriminate, sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care duce la evitarea unui accident sau a pagubelor produse motorului.

În consecinţă, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism. De altfel, Volkswagen începe înlocuirea mașinilor diesel.

Volkswagen îşi modifică și sigla, în 2019. Germanii vor, astfel, să-și refacă imaginea afectată de Dieselgate.


Citește și: ANALIZĂ. 1.100 de români au fost opriți din drumul lor spre visul canadian. Solicitanții de azil tensionează relațiile dintre România și Canada, la doar șase luni de la ridicarea vizelor


Mai multe articole