MENIU CAUTĂ
17 Dec. 2005 23:02

10 trucuri pentru pastrarea siluetei de Sarbatori

Distribuie

Craciunul si Anul Nou inseamna bucurie, lumina, familie, dar mai inseamna si sarmale, cozonac si vin fiert. Nu stii cum se face, dar oricat de departe te-ai tine de mesele festive, Sarbatorile se lasa intotdeauna cu cateva kilograme in plus. Exista insa trucuri prin care poti evita acest lucru. (material preluat de pe www.idieta.ro)


1. Nu lasa degetele sa se apropie de mancare! Daca eviti tot ceea poate fi mancat cu mana – hamburgeri, cartofi prajiti – vei elimina din meniul tau multe grasimi si calorii. Majoritatea aperitivelor servite la masa de Craciun sar peste 300 de calorii bucata, dar cine poate manca doar una? Nu face exceptii decat pentru legume si pentru creveti.


2. Putina cercetare nu strica. Inainte sa dai fuga catre platouri cu farfuria pregatita, stai cateva minute si studiaza oferta. Daca ai apucat deja sa-ti umpli farfuria, te vei simti obligata sa si mananci. In loc de asta, incearca sa ajungi ultima la masa, caci intre timp toate mancarurile pline de calorii vor fi disparut. Gusta din toate daca esti pofticioasa, dar in cantitati mici.


3. Gandeste inainte sa mananci. Nu manca chips-uri, alune si prajituri fara sa constientizezi ce faci! Merita oare cele cateva fursecuri un antrenament in plus la sala? Chiar daca in mod normal nu tii un jurnal de exercitii si alimente consumate, incearca sa-ti faci unul in timpul Sarbatorilor. Iti va arata mai clar unde gresesti si te va ajuta sa lupti mai bine impotriva exceselor pe care le faci.


4. Atentie la sete! Cele mai multe bauturi alcoolice contin peste 100 de calorii la fiecare 30 de grame. In afara de alcool, incearca sa eviti si bauturile cu lapte, frisca sau suc de fructe; multe din acestea sunt pline de zahar si grasimi. Mai bine bea un pahar de vin combinat cu apa minerala sau incearca sa alternezi fiecare pahar cu alcool cu unul de apa.


5. Triseaza doar 10% din timp. Sarbatorile sunt facute ca sa te simti bine si sa serbezi alaturi de cei dragi, asa ca nu poti sta tot timpul cu tabelul de calorii in fata. De aceea, incearca sa faci ceea ce trebuie 90% din timp si permite-ti sa trisezi restul de 10%.


6. Nu merge flamanda la petreceri. Incearca sa nu mergi la mese festive cu stomacul gol. Daca nu mananci nimic inainte de a pleca de acasa, puterea ta de a rezista aromelor si poftelor va fi mult diminuata. Insa un pumn de miez de nuca sau o alta gustare bogata in proteine te va face sa te simti satula si sa nu mai ai nevoie de suplimente dulci.


7. Fibre inainte de dulciuri. Poti manca dulciuri daca ti-e pofta, dar incearca sa consumi cateva legume crude inainte, pentru ca sunt satioase si astfel vei micsora simtitor cantitatea de zahar din farfuria de desert.


8. Nu te lua dupa altii! Nu manca numai pentru ca cei din jurul tau fac asta. Daca nu ti-e foame, rontaie o bucatica de telina sau bea un ceai.


9. Pastreaza distanta fata de masa. Cand esti la o petrecere, gaseste-ti loc departe de masa. De multe ori comoditatea invinge pofta.


10. Fara snack-uri,  pentru ca ingasa ca la balamuc!

Loading...
Comentarii