MENIU CAUTĂ
02 Iul. 2015 13:29

6 trucuri ca să învingi nevoia de dulce

Distribuie

1. Schimbă-ţi obiceiurile

În timpul sarcinii şi alăptării bebeluşii se hrănesc prin lichidul amniotic, apoi cu laptele matern, apreciind gustul dulce. Acest obicei şi această cunoaştere ne va împinge mai târziu spre plăcerea dulcelui şi spre liniştirea găsită prin consumarea de alimente dulci în mod regulat.  Ca să nu mai vorbim de părinţii care continuă să dea copiiilor un desert la sfârşitul fiecărei mese. Astfel, reflexul devine cotidian. Pentru a ieşi din această dependenţă, trebuie să acceptăm să ne schimbăm obiceiurile şi să suferim un pic din pricina lipsei de dulce. Suferinţa va dura doar câteva zeci de minute sau mai mult. Uneori poate dura câteva zile sau săptămâni. Poţi înlocui dulcele printr-un fruct, un pahar cu apă sau un ceai fără  zahăr.

2. Consumă alimente cu indice glicemic mic

Indicele glicemic (IG)este un indicator al puterii de creştere a glicemiei de către alimente. Se consideră de referinţă glucoza (IG=100). Între 55-70, IG este mediu şi sub 55 mic. Există tabele orientative cu aceste valori. Alimentele cu IG mic permit menţinerea unui nivel stabil de glucoză în sânge mai mult timp. Câteva exemple: fructele (mai puţin banana sau ananasul), pâinea, orezul pastele, toate integrale, lintea, fasolea albă, iaurturile degresate, ciocolata neagră, au IG mic. Evită alimentele cu IG mare: pâinea albă, orezul alb sau cerealele timp corn flakes, ca şi cartofii, mai ales cei prăjiţi sau piure, ciocolata cu lapte, patiseriile, dulceaţa, pastele tartinabile.

3. Abuzează de puterea de saţietate a proteinelor

Carnea, peştele, ouăle şi lactatele permit atingerea cu uşurinţă şi pentru mult timp a saţietăţii. Ai grijă să consumi cel puţin două porţii de proteine pe zi. Ideal, dimineaţa şi la prânz. Astfel vei depăşi dorinţa irezistibilă de a mânca o gustare. În plus, proteinele posedă aceeaşi putere dopantă asupra activităţii cerebrale ca şi glucidele.

4. Consumă dulciuri bune

Cel mai sigur mijloc de a nu te lipsi de dulciuri este să le elimini complet din casă sau de la serviciu. Totuşi, la un moment dat organismul tău (mai ales creierul) va vea nevoie de zahăr pentru a funcţiona iar frustrarea nu va face decât să-ţi crească pofta. Pe scurt, soluţia constă în a-ţi face cumpărăturile inteligent şi a pune în coş bunătăţi fără materii grase care dau, evident, produselor mai multă savoare, dar multiplică şi caloriile cu 10. Deci, mergi pe ciocolată neagră fără zahăr, compoturi, siropuri de fructe, sirop de arţar, fructe uscate.

5. Anticipează situaţiile cu risc

În afara saţietăţii, a plăcerii produse şi a efectului energetic, zahărul favorizează şi producţia de serotonină, hormonul fericirii, prin excelenţă. De aceea, să nu te mire dacă atunci când eşti stresat sau când nu e soare ai mai mult chef de ceva dulce. Pentru a evita acest gen de situaţii învaţă să-ţi controlezi emoţiile negative altfel. Poţi face un exerciţiu de respiraţie profundă sau să bei un pahar cu apă dacă eşti doar stresat. Să practici regulat un sport sau o activitate care îţi face plăcere.

6. Nu anatemiza dulciurile

Nu sări peste masă pentru a te putea răsfăţa cu o tabletă de ciocolată cu alune. Mai târziu vei stoca de două ori mai multe grăsimi. Organismul tău, privat la început, va compensa imediat ce va avea materia primă. Nu te duce nici spre excesul de sucuri light sau gumă de mesecat fără zahăr, pentru a-ţi amăgi nevoia de dulce. Acest obicei va întreţine dorinţa de dulce, iar la sfârşitul zilei va rotunji aportul caloric. Nu consuma nici complemente alimentare care „taie' dorinţa de dulce. Din când în când fă-ţi pofta. Apoi, ia-o de la capăt.

Loading...
Comentarii