01 Mar. 2010 13:18

Ce este bine să mâncăm iarna

Distribuie

4288-220705-26aviontarom.jpgO alimentaţie sănătoasă şi echilibrată ne ajută să avem energia necesară pentru îndeplinirea sarcinilor zilnice şi ne poate apăra de diverse infecţii, frecvente în timpul iernii. Iată ce ar trebui să consumăm pe parcursul sezonului rece, pentru a avea un sistem imunitar puternic.

În sezonul rece, organismul nostru este mai vulnerabil din cauza temperaturilor scăzute. De aceea, este bine ca aportul nutriţional să fie adaptat acestor condiţii, iar alimentaţia să conţină:

  • vitamina C. Se găseşte în ardei roşu, fructe sau pătrunjel proaspăt;
  •  vitamina A. Aceasta poate fi găsită în morcovi, ficat, peşte, ouă sau unt, de aceea e bine să consumaţi cât mai multe astfel de produse;
  •  vitamina D. Trebuie să consumaţi peşte gras, ficat şi lactate;

Pătrunjelul conţine multă vitamina C

  • zinc. Poate fi găsit în fructe de mare, seminţe de dovleac, pâine şi cereale integrale;
  • seleniu. Surse principale: nuci, pâine, peşte, carne şi ouă;
  • iaurturi probiotice. Probioticele sunt organisme mici care ajută la menţinerea echilibrului microflorei de la nivel intestinal. Acestea întăresc sistemul imunitar, ferindu-ne de răceli şi de alte afecţiuni.
Loading...
Comentarii