MENIU CAUTĂ
01 Mar. 2010 13:19

Laptele îţi ajută copilul să crească

Distribuie

4303-224176-sanatatecoperta.jpgAflă ce alte minerale nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta şi a familiei tale.

Indispensabile pentru organismul tău, mineralele sunt implicate în cele mai importante reacţii metabolice. Doctorii germani Ulrich Strunz şi Andreas Jopp, autorii cărţii În formă maximă, prin minerale', apărută de curând la Editura Mladinska, explică de ce aceste substanţe nu trebuie să îţi lipsească din alimentaţie. Mai mult, medicii te învaţă ce trebuie să mănânci zilnic pentru a preveni carenţele de minerale.
4303-224174-untitled4.jpg
Calciu
Esenţial pentru un sistem osos sănătos, calciul este unul dintre cele mai importante minerale pentru organism. Responsabil pentru creşterea copiilor, el este benefic şi la maturitate, pentru întărirea rezistenţei oaselor, dar şi la bătrâneţe, pentru a preveni apariţia osteoporozei şi a fracturilor. Calciul este bun şi pentru probleme intestinale, luptă împotriva alergiilor şi previne cancerul. Pentru persoanele cu vârste peste 50 de ani, un control medical anual al sistemului osos este obligatoriu. Varza, broccoli şi produsele lactate degresate sunt surse care îţi pot asigura necesarul zilnic de calciu.

Zinc
Zincul are proprietăţi antiinflamatoare şi intervine în funcţionarea sistemului imunitar, prin reglarea celulelor componente ale acestuia. Mai mult, medicii germani susţin că gustul, mirosul şi văzul sunt dependente de acest oligţlement. Suplimentele de zinc combat dermatitele, infecţiile cu ciuperci şi căderea părului. De asemenea, stimulează secreţia de lapte în timpul alăptării şi sporeşte fertilitatea. Ascultă sfatul nutriţioniştilor şi consumă alimente ce conţin zinc, precum carnea, peştele, fructele de mare, ouăle, produsele lactate, dar şi drojdia de bere sau fasolea. La fel de eficiente sunt şi suplimentele alimentare cu zinc.

Potasiu
Cartofii, roşiile, seminţele de floarea- soarelui şi fructele proaspete sunt câteva surse sigure de potasiu. Aceste alimente trebuie consumate mai ales dacă ai organismul slăbit, dacă suferi des de crampe musculare, ai stări depresive sau balonări. Deficitul de potasiu este cauzat de consumul ridicat de carne şi de alimente rafinate (margarină, ulei, făină albă, dulciuri) şi poate fi combătut adoptând o dietă vegetariană.

Sodiu
Sodiul este mineralul responsabil' de transportul apei în celule. Din păcate, alimentaţia din ziua de azi ne îndoapă' organismul cu prea mult sodiu, pe care îl luăm din sarea de masă. Singurele situaţii în care aceasta este benefică în cantităţi mai mari sunt diareea şi transpiraţia excesivă, susţin specialiştii, care ne recomandă un consum cât mai redus de sodiu.

Seleniu
Previne cancerul, întăreşte imunitatea şi ajută la eliminarea metalelor grele din organism. Acestea sunt câteva din beneficiile suplimentelor alimentare pe bază de seleniu. Dacă vrei să îţi iei necesarul zilnic de seleniu din alimente, ai grijă ca în meniul tău să se regăsească cerealele, făina de ovăz, orezul brun şi pâinea. Alte alimente bogate în seleniu sunt fasolea, produsele lactate, nucile, seminţele şi fructele de mare.

Magneziu
Magneziul creşte rezistenţa la stres, înlătură neliniştea şi îţi asigură un somn liniştit. El este benefic şi pentru ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual, protejează sarcina şi calmează migrenele. Pentru a-ţi proteja sistemul nervos, nutriţioniştii germani îţi recomandă alimente precum cerealele integrale, legumele verzi, migdalele, nucile şi ciocolata neagră.

Loading...
Comentarii