05 Mar. 2013 13:48 , de Libertatea pentru Femei

Ce mănânci de eşti aşa frumoasă?

Distribuie

 

►Portocalele roşii

Cercetătorii italieni de la Universitatea din Milano susţin că portocalele roşii luptă împotriva grăsimii. Proprietăţile benefice ale acestor fructe se datorează unor concentraţii ridicate de antocianină (un antioxidant cu proprietăţi curative). Sucul portocalelor roşii restricţionează capacitatea celulelor adipoase (adipocite) de a acumula grăsime. Adipocitele se găsesc în special în zona taliei.

►Căpşunele

Au o cantitate impresionantă de antioxidanţi, care ajută pielea să lupte cu toxinele. Un alt avantaj constă în textura abrazivă (cu seminţe) a fructelor, care ajută la curăţarea şi albirea dinţilor.

►Ananasul

Este un fruct apreciat nu numai pentru gust, ci şi pentru stimularea creşterii părului şi pentru prevenirea căderii acestuia. Totodată conferă firelor supleţe şi elasticitate.

►Migdalele

Acestea conţin o cantitate mare de calciu, proteine şi vitamina B, făcând pielea să strălucească în mod natural. Migdalele îmbunătăţesc şi aspectul părului şi al unghiilor, pentru care este eficient şi consumul de nuci.

►Broccoli

Consumul acestei legume întăreşte oasele şi previne apariţia osteoporozei. De asemenea, are efect asupra pielii, făcând-o mai catifelată şi mai netedă. Pentru o piele frumoasă este recomandat şi consumul de morcovi sau ceaiuri de plante.

►Varza

Este cel mai recomandat aliment pentru un organism mereu tânar, căci are rolul de a proteja celulele de îmbătrânire prematură. În plus, betacarotenul din compoziţia legumei păstrează pielea netedă şi sănătoasă. Se recomandă consumul în stare crudă.

►Ţelina, ghimbirul şi anghinarea

Ajută la detoxifierea organismului, stimulează activitatea ficatului, a vezicii urinare şi a unei bune digestii. Astfel, tenul tău îşi va păstra aspectul proaspăt şi strălucirea în mod natural.

FRUCTELE ŞI LEGUMELE TREBUIE CONSUMATE ZILNIC

„Alimentația nu trebuie privită doar ca o simplă sursă de energie. Ne-am obișnuit să gândim doar în termeni de calorii și macronutrienți (proteine, carbohidrați, grăsimi). Cele mai multe alimente au în compoziția lor micronutrienţi, adică substanțe nutritive aflate în cantități foarte mici, dar care au o contribuție substanțială la menținerea stării de sănătate. Frumusețea fizică este în directă corelație cu sănătatea. Se spune că «frumusețea vine din interior», referindu-se desigur la frumusețea sufletească, însă și din punct de vedere biologic putem să considerăm corectă această afirmație – un organism sănătos, bine hrănit, va avea un aspect estetic deosebit. Fructele și legumele sunt principalele surse de micronutrienţi importanţi și nu ar trebui să lipsească din alimentația zilnică.”
DR. ŞERBAN DAMIAN Nutriţionist sportiv acreditat CIO Centrul de nutriţie Superfit www.superfit.ro
Material preluat din revista Libertatea pentru Femei

Loading...
Comentarii