MENIU CAUTĂ
25 Noi. 2014 13:32

MITURI despre CURELE DE SLĂBIRE pe care TREBUIE SĂ LE ȘTII

Distribuie

Cu cât dieta este mai strictă, cu atât va funcționa mai bine

Mulți oameni apelează la diete dure, restrictive și complicate petru că li se pare că acestea pot fi mai eficiente. În special femeile optează pentru cure draconice, prin care elimină complet unele grupe alimentare sau care impun consumarea numai a unor alimente (cum ar fi regimul disociat, cura cu supă de varză, dieta cu grepfrut). Aceste diete sunt proaste pentru că privează organismul de anumiți nutrienți.

Dacă reduci drastic numărul caloriilor, vei slăbi mai repede

Parțial este adevărat, însă numai dacă iei în considerare primele zile sau cel mult două săptămâni. Atunci când reduci foarte mult caloriile îți supui organismul la înfometare, iar corpul tău va încerca să își protejeze resursele și va încetini rata metabolismului, după care se va stopa scăderea în greutate.

Grăsimea trebuie evitată

„Doar excesul de grăsimi este nociv. Toți avem nevoie în alimentație și de o anumită cantitate de lipide, fiindcă o mare parte din structurile organismului sunt formate din grăsimi. În plus, prezența grăsimilor în mâncare o face mai gustoasă și mai sățioasă. Anumite grăsimi, cum ar fi acizii grași Omega-3 care se găsesc în pește și scoici, sunt absolut necesare pentru buna funcționare a organismului”, subliniază dr. Șerban Damian.

Dacă mănânci seara te vei îngrășa

Ceea ce contează mai mult decât momentul când mănânci este ce mănânci, în ce cantitate și care este activitatea fizică pe care o ai în fiecare zi. Este recomandat să nu mănânci foarte mult seara, pentru că urmează o perioadă de repaus, însă dacă mănânci ceva ușor, nu vei mai avea senzația chunuitoare de foame.

Vei slăbi mai eficient dacă sari peste mese

Dacă sari peste mese este posibil chiar să te îngrași, căci atunci o să ți se facă foarte foame și o să uiți de nevoia de a da kilograme jos. „Gândiți-vă cum vă comportați când „muriți de foame”. Uitați de orice altă dietă de slăbire și mâncați pe săturate, deseori întâmplându-se să fie alimente din categoria celor interzise”, atrage atenția doctorul. Este foarte important să nu săriți peste mese, în special peste micul dejun, care dă energie multe ore.

Nu trebuie să mănânci între mesele principale

Din contră! Dacă între cele două mese principale ai câte o gustare (un fruct, morcovi etc.) îți vei menține constant nivelul glicemiei și metabolismul activ.

Bea multă apă și vei slăbi mai ușor

Apa este un element-cheie pentru a avea un stil de viață sănptos, dar asta nu înseamnă că veți slăbi mai ușor. Poate doar prin înlocuirea sucurilor care conțin mult zahăr, cu apă plată sau minerală.

Loading...
Comentarii