• Ioana Marinescu este consilier acreditat pentru dezvoltare personală și trainer. De la începutul anului 2021, este coach-asistent în cadrul grupului de suport pentru divorț, un program de sprijin prin metoda coaching-ului, unde asistă și consiliază persoane care trec prin trauma divorțului. Mai multe despre Ioana Marinescu, pe pagina de autor.

Potrivit studiilor recente realizate pe adulți cu vârsta medie de 34 de ani, pandemia de COVID-19 a contribuit la o creștere a preocupărilor legate de imaginea corporală a populației.

Imaginea corpului este strâns legată de stima de sine generală. Oamenii de toate genurile se pot lupta cu imaginea corporală negativă, deși unele cercetări indică faptul că femeile sunt mai predispuse să se confrunte cu nemulțumirea corporală decât bărbații.

Cum să-ți îmbunătățești imaginea de sine pentru a te simți mai bine în privința felului în care arăți

Dacă îți critici aspectul sau ești îngrijorat pentru altcineva care are o imagine slabă referitor la felul în care arată, există câteva strategii pentru a îmbunătăți imaginea corporală.

1. Identifică gândurile negative

În primul rând, este important să îți conștientizezi gândurile negative pe care le ai despre aspectul tău. Gândurile noastre sunt adesea atât de automate, încât nu suntem pe deplin conștienți de ele. Acordă atenție cuvintelor pe care ți le spui, chiar și în gând, atunci când te uiți în oglindă sau probezi haine. Există anumite părți ale corpului pe care te concentrezi? Care sunt sentimentele pe care le trăieși atunci când te privești?  

Când faci un pas înapoi și să evaluezi obiectiv aceste gânduri, poți  identifica gândurile nerealiste și va fi mai ușor să lucrezi cu ele.

2. Recunoaște ceea ce stă în spatele criticii

Dacă îți critici în mod constant aspectul, ia în considerare care ar putea fi motivațiile tale de bază. Chiar simți că ar trebui să ai cu câteva kilograme mai puțin sau încerci să-ți controlezi aspectul ca o modalitate de a recâștiga un sentiment de control în alte domenii ale vieții tale? Chiar nu-ți place părul sau este doar ecoul criticilor pe care le-ai auzit de la altcineva? Este important să sortezi gândurile specifice și să recunoști ce le motivează cu adevărat.

3. Apreciază-ți corpul pentru ceea ce poate face

Corpul tău nu este ceva ce trebuie privit și admirat. Scopul său este să te ajute să trăiești viața pe care ți-o dorești. Concentrează-te pe ceea ce poate face corpul tău. Fii recunoscător pentru modul în care funcționează. Când începi să-ți apreciezi corpul pentru ceea ce face, vei căuta să-l hrănești pentru a-l menține să funcționeze optim.

4. Exersează concentrarea asupra aspectelor pozitive

Este nevoie de efort și intenție să te concentrezi asupra aspectelor pozitive ale corpului tău. Câteva moduri de a face acest lucru includ:

  • Să scrii într-un jurnal lucrurile care îți plac la corpul tău
  • Să repeți afirmații pozitive în fiecare zi
  • Să alegi alimente și activități care îți hrănesc și îți întăresc corpul
  • Să descoperi pentru ce îi ești recunoscător corpului tău

5. Evită comparațiile

Nemulțumirea corpului vine adesea din comparații cu apropiații sau celebritățile de pe rețelele sociale. Încearcă să fii conștient de momentele în care începi să te compari cu alți oameni. Amintește-ți constant că fiecare corp este unic și că nu există un aspect „ideal”.

Reține că imaginile din mass-media nu sunt întotdeauna veridice și realiste. Tehnicile de editare foto sunt folosite pentru a îmbunătăți aspectul celebrităților. Ignoră standardele nerealiste pe care le vezi pe internet și în reviste, filme și emisiuni TV. Dacă este necesar, limitează folosirea internetului și în special a rețelelor sociale.

6. Identifică trăsăturile non-fizice pe care le admiri

Mută pentru o perioadă atenția de la corpul tău și gândește-te la alte trăsături pe care le admiri la tine, cum ar fi inteligența, bunătatea sau creativitatea. Amintește-ți că ești mai mult decât corpul tău, ești minte și spirit. Caracterul și personalitatea te definesc și ele ca persoană, nu doar corpul sau aspectul exterior.  

7. Înconjoară-te de oameni cu o imagine pozitivă de sine

Evaluează-ți prieteniile actuale. Prietenii tăi vorbesc pozitiv despre propriul lor corp sau sunt adesea critici? Este important să realizezi că părerile prietenilor tăi pot avea un impact asupra propriei imagini corporale. Încearcă să te înconjori de prieteni care vorbesc pozitiv despre corpul și aspectul lor.

8. Fă mișcare 

Atunci când găsesc bucurie în mișcarea fizică, oamenii devin mai pregătiți să își regândească imaginea despre propriul corp, care devine mai degrabă un spațiu de eliberare decât de opresiune. Nu este obligatoriu să faci exerciții fizice complicate. Dansul, săritul corzii, mersul cu rolele sunt activități perfecte care contribuie la îmbunătățirea relației cu propriul corp. 

9. Practică mantre și meditații 

Prin repetarea afirmațiilor care promovează iubirea corporală, precum „îmi iubesc corpul”, „sunt suficient așa cum sunt”, etc, treptat vei învăța să îți iubești corpul și vei începe să te simți mai bine în propria piele. 

10. Explorează-ți corpul

Învață să îți cunoști mai bine corpul, ca parte a procesului de reconectare cu sine. Poți stabili câteva ritualuri zilnice, cum ar fi automasaj sau hidratarea pielii, prin care să te concentrezi exclusiv pe corpul tău și să îi oferi atenție și îngrijire. 

În afara acestor recomandări, având în vedere că modul critic de relaționare cu propriul corp este un rezultat direct al feedback-ului negativ primit de-a lungul timpului și care ne influențează tiparele de gândire, este important să explorezi întreaga relație cu sine și modalitățile în care ai fost influențat de experiențele din trecut și vocile critice pe care le-ai tot auzit, din copilărie până în momentul prezent. Este posibil ca acest proces să necesite un ajutor suplimentar, așa că nu ezita să apelezi la un specialist, terapeut sau coach care să te ghideze în această călătorie spre iubirea față de corpul tău. 

Urmărește-ne pe Google News
Fiul lui Cătălin Zmărăndescu rupe tăcerea după ieșirile tatălui său de la Survivor. „Nu m-a crezut nimeni! Acum știe toată țara”
PARTENERI - GSP.RO
Fiul lui Cătălin Zmărăndescu rupe tăcerea după ieșirile tatălui său de la Survivor. „Nu m-a crezut nimeni! Acum știe toată țara”
Prinsă în pădure cu amantul! O celebră prezentatoare de la noi și-a spulberat căsnicia
Playtech.ro
Prinsă în pădure cu amantul! O celebră prezentatoare de la noi și-a spulberat căsnicia
EXCLUSIV. Tatăl Raisei povesteşte clipele după tragedie: "Ţipam la ei că mi-au omorât copilul. Mi-au spus să termin cu circul"
Observatornews.ro
EXCLUSIV. Tatăl Raisei povesteşte clipele după tragedie: "Ţipam la ei că mi-au omorât copilul. Mi-au spus să termin cu circul"
Horoscop 19 ianuarie 2022. Scorpionii ar fi bine, chiar de la primele ore, să încuie undeva, departe, orice impuls războini
HOROSCOP
Horoscop 19 ianuarie 2022. Scorpionii ar fi bine, chiar de la primele ore, să încuie undeva, departe, orice impuls războini
O femeie acuzată că a împins doi călători spre șinele metroului, în București, a fost prinsă
Știrileprotv.ro
O femeie acuzată că a împins doi călători spre șinele metroului, în București, a fost prinsă
Prezentatoare TV celebră, concediată după ce şi-a umilit o colegă. Ce a putut spune. Emisiunea ei iese din grilă
Telekomsport
Prezentatoare TV celebră, concediată după ce şi-a umilit o colegă. Ce a putut spune. Emisiunea ei iese din grilă
Cum te ajută un abonament medical să ai grijă de sănătatea ta și a celor dragi
PUBLICITATE
Cum te ajută un abonament medical să ai grijă de sănătatea ta și a celor dragi