• Ioana Marinescu este consilier acreditat pentru dezvoltare personală și trainer. De la începutul anului 2021, este coach-asistent în cadrul grupului de suport pentru divorț, un program de sprijin prin metoda coaching-ului, unde asistă și consiliază persoane care trec prin trauma divorțului. Mai multe despre Ioana Marinescu, pe pagina de autor.

Pentru unii, însă, greutatea suplimentară rămâne. Pierderea în greutate poate necesita un efort suplimentar din cauza schimbărilor, cum ar fi cele de metabolism sau dietă. Mulți constată că metabolismul lor încetinește ușor după ce au renunțat la țigări și că mănâncă mai mult decât atunci când fumau.

Deși este un aspect important, potențialul de creștere în greutate nu ar trebui să ne descurajeze să renunțăm la țigări. Greutatea suplimentară poate fi pierdută, iar beneficiile de a nu fuma depășesc cu mult provocările asociate renunțării.

Dacă nu te-ai lăsat încă de fumat, există strategii pentru a ține sub control creșterea în greutate după renunțare. Dacă ai renunțat deja și ești îngrijorat de creșterea în greutate, poți utiliza câteva dintre aceste strategii pentru a menține o greutate sănătoasă și pentru a te păstra în formă. 

Ce ar trebui să faci înainte de a renunța la fumat?

Stabilește obiective realiste și ia lucrurile pe rând

Pentru a gestiona greutatea în condițiile renunțării la fumat este important să nu ai multe așteptări. Renunțarea la fumat este o muncă grea. Dacă începi o nouă dietă și alte schimbări ale stilului de viață în același timp în care te lași de fumat, ar putea fi prea mult. 

Între ipocrizia occidentală și dragostea impusă cu tancul. De ce războiul este semnul unei mari neputințe și al unei frici profunde
Recomandări
Între ipocrizia occidentală și dragostea impusă cu tancul. De ce războiul este semnul unei mari neputințe și al unei frici profunde

Mulți oameni obțin energie renunțând la tutun și decid să abordeze și alte provocări noi în același timp. Când se întâmplă acest lucru, poate fi greu să faci totul și, în cele din urmă, anumite obiective au de suferit. Renunțarea la fumat ar trebui să fie o prioritate, iar restul să vină treptat, după ce ai implementat acest obicei. 

Scopul este menținerea greutății actuale

Mai degrabă decât pierderea în greutate, încearcă să te concentrezi pe menținerea greutății actuale în timp ce gestionezi sevrajul de nicotină și primele luni ale călătoriei de renunțare. Odată ce te simți confortabil cu renunțatul la  fumat, te poți concentra și pe pierderea în greutate. 

De ce alimentele devin un substitut pentru fumat?

Pentru persoanele care renunță la fumat, alimentele capătă adesea o importanță mai mare, ceea ce poate deveni rapid un mecanism de adaptare nesănătos. În parte, are de-a face cu necesitatea unui înlocuitor pentru actul de a fuma.

Asocierea mână-gură

„Mână – gură” descrie traseul folosit pentru a fuma. Face parte din obiceiul de fumat al unei persoane și poate fi greu de îndepărtat. Actul de a mânca este un înlocuitor ușor pentru actul de a fuma. Persoanele care fumează în mod obișnuit au o asociere puternică de la mână la gură, iar mâncatul este o altă activitate similară care poate îndeplini acest impuls.

Suferințele unei familii plecate la muncă în Italia ca să-și poată opera copilul. „Dormeam în cameră cu ăi bătrâni și mâncam resturile. Într-o lună slăbisem 26 de kilograme. Eram piele și os”
Recomandări
Suferințele unei familii plecate la muncă în Italia ca să-și poată opera copilul. „Dormeam în cameră cu ăi bătrâni și mâncam resturile. Într-o lună slăbisem 26 de kilograme. Eram piele și os”

Mâncarea are un gust mai bun

Mâncarea poate avea un gust mai bun după ce te-ai lăsat de fumat. Fumatul poate afecta percepția gustului și sensibilitatea gustativă. Cercetările au sugerat că mulți oameni văd o îmbunătățire rapidă a sensibilității la gust după ce renunță la țigări. S-ar putea să descoperi că mănânci mai mult pentru că mâncarea are un gust mai bun.

Mâncarea este reconfortantă

Pentru mulți oameni, alimentele sunt asociate confortului. Acest sentiment de confort provine dintr-un exces de dopamină în creier, care se întâmplă să fie același mecanism pentru „plăcerea” fumatului. Cercetătorii cred că dopamina este un factor cheie în dependență, fie că este vorba de nicotină, alimente, alcool sau alte substanțe care creează dependență. 

Cum să minimizezi creșterea în greutate după ce te lași de fumat?

Deși nu poți să renunți la mâncare așa cum ai renunțat la fumat, poți face alegeri care să te ajute să eviți creșterea în greutate atunci când renunți la fumat.  O dietă bogată în nutrienți ajută la susținerea bunăstării fizice și mentale, ceea ce, la rândul său, face mai ușoară menținerea efortul zilnic necesar în primele luni de renunţare la fumat.

Soldați din Garda Națională a Rusiei, numită „Armata lui Putin”, au fost concediați după ce au refuzat să lupte în Ucraina
Recomandări
Soldați din Garda Națională a Rusiei, numită „Armata lui Putin”, au fost concediați după ce au refuzat să lupte în Ucraina

Acordă atenție porțiilor

Dacă cantitatea de alimente pe care o consumi este mai mare decât are nevoie corpul, încearcă să reduci dimensiunea porțiilor. Ia în considerare utilizarea unei farfurii de dimensiunea prânzului în loc de o farfurie pentru cină și fă mici pauze pentru a da răgaz stării de sațietate să se instaleze. 

Fii mai atent la porții atunci când mănânci la restaurant sau în fața televizorului. Ideal ar fi, totuși, să elimini distragerile în timpul mesei.

Citește etichetele

Privește dincolo de numărul de calorii și urmărește să consumi alimente bogate în grăsimi sănătoase, proteine și fibre. Verifică ambalajele alimentelor și asigură-te că valorile nutriționale corespund dimensiunii porției pe care o mănânci.  

Păstrează tentația în afara casei

Dacă nu este acolo, nu o poți mânca. Aprovizionează-te doar cu alimente sănătoase, astfel încât, atunci când apare nevoia de a gusta ceva, să nu existe alternative periculoase. 

Provoacă-te să ieși pentru a-ți satisface poftele

Nu păstra înghețată în frigider, de exemplu, ci mai degrabă alegi să ieși la o înghețată atunci când îți este poftă. Să ieși în oraș când vrei ceva dulce te va ajuta să consumi cu moderație zahăr și va susține și o viață socială activă. 

Bea multă apă

Dacă ai chef de o gustare, bea mai întâi un pahar cu apă. Setea poate fi interpretată greșit ca foame. Hidratarea corespunzătoare are beneficii pentru sănătate, dar apa este extrem de utilă  și în gestionarea poftei de mâncare care apare după ce te lași de fumat. 

Mănâncă mai des

Încearcă să mănânci cinci sau șase mese mici pe parcursul zilei. Renunțatul la țigări vine cu nevoia de a lua gustări mai dese, așa că decât să recurgi la variante nesănătoase, este de preferat să împarți mesele în porții mai mici și să mănânci mai des. 

Mergi la plimbare

Exercițiile fizice ajută la menținerea unei greutăți normle.  O plimbare de o jumătate de oră pe zi poate fi suficientă pentru a susține greutatea stabilă, atâta timp cât ai și o dietă sănătoasă. Mișcarea contribuie și la îmbunătățirea stării de spirit și  gestionarea stresului. 

Ține-te ocupat

Plictiseala este un declanșator mare pentru fumat și pentru mâncare. Dacă simți că ai poftă de o țigară sau o gustare, ieși la o plimbare, dă un telefon unui prieten sau dedică-te unei sarcini de birou mai dificilă. Distragerile nu sunt recomandate mereu, dar în acest caz sunt soluții de urgență la care se poate recurge pentru a nu cădea pradă tentației. 

Găsește ajutor

Grupurile de asistență și forumurile online pot oferi o comunitate de sprijin excelentă pentru persoanele care renunță la fumat. Pe lângă lucrul cu un specialist, sprijinul suplimentar din partea oamenilor care înțeleg provocările cu care te confrunți direct poate schimba perspectiva.

Concentrează-te pe renunțare și renunță definitiv

Renunțarea timpurie la fumat este o etapă incomodă pentru majoritatea oamenilor. Dacă adaugi creșterea în greutate în ecuație poți fi tentat să reîncepi să fumezi. De aceea, poate este mai bine să te asiguri că ai renunțat complet și abia apoi să te preocupi de alte aspecte, cum ar fi greutatea.  

Concentrează-te pe dependența ta de nicotină în primul rând și apoi pe orice greutate în plus. Odată ce te simți confortabil în pielea de nefumător, vei fi mai pregătit să aloci timp și energie pentru a pierde în greutate.

Experții în sănătate sunt de acord că renunțarea la fumat este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face pentru sănătatea ta. Deși s-ar putea să înregistrezi o anumită creștere în greutate în acest proces, reține toate beneficiile pentru sănătate pe care le vei obține pe termen lung.

S-a constatat că renunțarea cu succes la fumat este un stimulent foarte bun pentru încrederea în sine și capacitatea unei persoane de a face față provocărilor. 


Resurse utile:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5004778/

https://www.nhs.uk/live-well/quit-smoking/stop-smoking-without-putting-on-weight/

Urmărește-ne pe Google News
„Cine a înșelat primul?”, a fost întrebat Reghecampf. După ce a văzut ultima lui apariție, Anamaria Prodan iese la atac
GSP.RO
„Cine a înșelat primul?”, a fost întrebat Reghecampf. După ce a văzut ultima lui apariție, Anamaria Prodan iese la atac
ȘOC! Avertismentul pe care Putin i l-a dat lui Mircea Geoană. HALUCINANT ce i-a transmis
Playtech.ro
ȘOC! Avertismentul pe care Putin i l-a dat lui Mircea Geoană. HALUCINANT ce i-a transmis
Explicație năucitoare a profesorului criminal. A povestit în detaliu "motivele" pentru care a ucis-o pe Beata Molnar
Observatornews.ro
Explicație năucitoare a profesorului criminal. A povestit în detaliu "motivele" pentru care a ucis-o pe Beata Molnar
Horoscop 28 mai 2022. Scorpionii încep o perioadă mai senină în cuplu și alte relații de parteneriat, iar liniștea va dispărea
HOROSCOP
Horoscop 28 mai 2022. Scorpionii încep o perioadă mai senină în cuplu și alte relații de parteneriat, iar liniștea va dispărea
Soțul uneia dintre profesoarele ucise în masacrul din Texas a făcut infarct și a murit. Patru copii au rămas orfani
Știrileprotv.ro
Soțul uneia dintre profesoarele ucise în masacrul din Texas a făcut infarct și a murit. Patru copii au rămas orfani
Răzbunarea oligarhului pedepsit de Putin. A dezvăluit următoarele 3 ţări europene atacate de Rusia: "Societatea rusă se pregăteşte"
Orangesport.ro
Răzbunarea oligarhului pedepsit de Putin. A dezvăluit următoarele 3 ţări europene atacate de Rusia: "Societatea rusă se pregăteşte"
Pentru mai multe secrete de stil & sustenabilitate cu Ioana Grama
PUBLICITATE
Pentru mai multe secrete de stil & sustenabilitate cu Ioana Grama