• Ioana Marinescu este consilier acreditat pentru dezvoltare personală și trainer. De la începutul anului 2021, este coach-asistent în cadrul grupului de suport pentru divorț, un program de sprijin prin metoda coaching-ului, unde asistă și consiliază persoane care trec prin trauma divorțului. Mai multe despre Ioana Marinescu, pe pagina de autor.

În afară de a fi dureroasă din punct de vedere emoțional, singurătatea poate afecta oamenii în mai multe moduri.

Depresie: Un studiu din 2021 a găsit asocieri între singurătate și simptomele depresive la un grup de adulți de 50 de ani și peste. Cercetările sugerează și că singurătatea și depresia se pot hrăni și se pot perpetua reciproc.

Sănătatea fizică: Mai multe studii au legat stresul emoțional cu imunitatea scăzută sau singurătatea și depresia cu sănătatea și bunăstarea precare. Prin urmare, persoanele care se confruntă cu singurătatea sunt pasibile de a dezvolta o varietate de probleme de sănătate.

Durere fizică: Cercetările arată că zonele creierului care se ocupă de excluziunea socială sunt aceleași zone care procesează durerea fizică, adăugând o explicație științifică experienței cunoscute sub denumirea de „inimă frântă”.

Dacă te confrunți cu singurătatea, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a evita apariția sau agravarea problemelor emoționale și fizice.

9 modalități prin care te poți simți bine și dacă este singur

Alătură-te unor activități de grup sau unui club

Fie că este vorba de o clasă de artă, de exerciții fizice sau de un club de carte, aderarea la activități diverse sau la un club te expune automat unui grup de persoane care împărtășesc cel puțin unul dintre interesele tale. Participarea la astfel de activități oferă și un sentiment de apartenență care poate stimula creativitatea și îți oferă un scop care te va ajuta să privești altfel faptul că ești singur. 

Practică voluntariatul

Voluntariatul pentru o cauză în care crezi poate oferi multe beneficii: întâlnirea cu alții, experiențe noi, sentimentul de a fi util. Pe lângă diminuarea stării de singurătate, să faci voluntariat îți aduce fericire și satisfacție, pentru că te simți util și acest lucru îți poate aduce fericire și satisfacție. În plus, lucrul cu cei care au mai puțin decât tine te poate ajuta să simți un sentiment mai profund de recunoștință pentru ceea ce ai în propria ta viață.

Găsește asistență online

Deoarece singurătatea este o problemă oarecum răspândită, există mulți oameni care caută online persoane cu care să se conecteze. Găsește-i pe cei cu interese similare pe grupuri de Facebook sau pe alte aplicații. Verifică dacă aplicațiile pe care le folosești, cum ar fi cele de fitness sau de meditație, au un forum de discuții la care să te alături. Trebuie să fii atent la cine întâlnești pe internet și, evident, să nu oferi informații personale. Poți găsi sprijin real, conexiune și prietenii de durată cu oamenii pe care îi întâlnești online. 

Consolidează relațiile existente

Probabil că ai deja oameni în viața ta pe care i-ai putea cunoaște mai bine sau legături cu familia care ar putea fi aprofundate. Dacă da, de ce să nu suni mai des prietenii, să ieși mai mult cu ei și să găsești alte modalități de a te bucura de relațiile existente și de a întări legăturile?

Adoptă un animal de companie

Animalele de companie, în special câinii și pisicile, oferă atât de multe beneficii, iar prevenirea singurătății este una dintre ele. Salvarea unui animal de companie combină beneficiile altruismului și companiei și luptă împotriva singurătății în mai multe moduri.

Să ai un animal de companie te poate conecta cu alte persoane – poți intra în comunitățile de iubitori de animale, iar un câine drăguț tinde să fie un magnet pentru oameni. În plus, animalele de companie oferă dragoste necondiționată, care poate fi un excelent alin pentru singurătate.

Vorbește cu străinii

O modalitate ușoară de a găsi conexiuni în viața de zi cu zi este interacționând în moduri mici cu străinii sau cunoscuții pe care îi întâlnești. Cercetările arată că acest lucru contribuie la bunăstarea noastră socială și emoțională, așa că data viitoare când iei o cafea de la colț sau îți vezi vecinul la plimbare, inițiază o conversație. S-ar putea să descoperi că te simți mai fericit după aceea.

Pentru a putea fi prezent la ceilalți oameni, folosește mai puțin telefonul în timp ce mergi pe stradă sau în mijloacele de transport. Utilizarea în exces a tehnologiei poate împiedica oportunitățile sociale.

Ai grijă de tine

Când te simți singur, asigură-te că faci tot ce poți pentru a te îngriji în alte moduri. Îngrijirea de sine este întotdeauna o idee bună, dar mai ales atunci când te simți trist. Să ai grijă la alimentație, să faci exerciții fizice regulat și să dormi suficient sunt acțiuni care te fac să te simți bine pe termen lung. 

Ia în considerare și să mergi la o sală de fitness sau să practici un sport de grup. Vei face și mișcare și te vei și deschide pentru oportunități de interacțiune socială.  

Rămâi activ

Ai un hobby pe care ți-ai dorit întotdeauna să-l explorezi sau un proiect de îmbunătățire a locuinței care a rămas de mult pe lista de lucruri de făcut? Fă-ți ceva timp pentru a investi în tine și în interesele tale și ține-ți mintea ocupată în acest proces.

Consultă un terapeut

Cercetările sugerează că singurătatea și simptomele depresiei se pot perpetua reciproc, adică cu cât ești mai singur, cu atât te simți mai deprimat și invers. Uneori, doar să ieși și să întâlnești alți oameni nu este suficient. Este posibil să te simți în continuare singur atunci când ești în preajma lor, ceea ce ar putea fi de fapt un semn de depresie sau anxietate socială. Dacă acesta este cazul pentru tine, poate fi o idee bună să apelezi la psihoterapie pentru a te ajuta să gestionezi sentimentele de singurătate, mai ales dacă ai și alte simptome de depresie. Unele forme de terapie, în special terapia cognitiv-comportamentală, te pot ajuta să îți schimbi gândurile, dar și acțiunile pentru a te ajuta nu numai să experimentezi mai puțină singurătate, dar și să ai mai multe instrumente pentru a o preveni. 

Orice ai face pentru a combate singurătatea, este important să reții că nu ești niciodată singur cu adevărat și că există multe lucruri pe care le poți face pentru a te simți mai conectat cu ceilalți.

Citeşte şi:

Modalități simple să rămâi ancorat în momentul prezent

Ce este sănătatea emoțională și cum o menținem?

Povestea incredibilă a voleibalistului care a crezut timp de 15 ani că e iubitul unui fotomodel. Lumea lui s-a năruit când a aflat adevărul
PARTENERI - GSP.RO
Povestea incredibilă a voleibalistului care a crezut timp de 15 ani că e iubitul unui fotomodel. Lumea lui s-a năruit când a aflat adevărul
Femeia care are cel mai ciudat prenume din România. Toată lumea rămâne mască după ce aude numele ei
Playtech.ro
Femeia care are cel mai ciudat prenume din România. Toată lumea rămâne mască după ce aude numele ei
Fermierii, obligați prin lege să schimbe meniul porcilor și să intre în coteț cu botoșei. ”Aștia care fac legile nu știu cum arată porcul”
Observatornews.ro
Fermierii, obligați prin lege să schimbe meniul porcilor și să intre în coteț cu botoșei. ”Aștia care fac legile nu știu cum arată porcul”
Horoscop 1 decembrie 2021. Berbecii simt nevoia să ridice ochii din pământ și să privească cu mai mult curaj spre viitor
HOROSCOP
Horoscop 1 decembrie 2021. Berbecii simt nevoia să ridice ochii din pământ și să privească cu mai mult curaj spre viitor
România trebuie să înceapă să renunțe la încălzirea pe lemne în următorii 2 ani
Știrileprotv.ro
România trebuie să înceapă să renunțe la încălzirea pe lemne în următorii 2 ani
Faţa nevăzută a idolului. Bărbatul celebru ar fi violat o adolescentă de 16 ani. Mama victimei, ţinută la uşă: "Taci, gura! Taci din gură!"
Telekomsport
Faţa nevăzută a idolului. Bărbatul celebru ar fi violat o adolescentă de 16 ani. Mama victimei, ţinută la uşă: "Taci, gura! Taci din gură!"
Imagination de la Foreo - masca de față pe care ți-o personalizezi... pe masa din bucătărie
PUBLICITATE
Imagination de la Foreo - masca de față pe care ți-o personalizezi... pe masa din bucătărie