• Ioana Marinescu este consilier acreditat pentru dezvoltare personală și trainer. De la începutul anului 2021, este coach-asistent în cadrul grupului de suport pentru divorț, un program de sprijin prin metoda coaching-ului, unde asistă și consiliază persoane care trec prin trauma divorțului. Mai multe despre Ioana Marinescu, pe pagina de autor.

Există mii de forme de meditație ele vin cu diferite tehnici de respirație.

Fiecare tradiție are un scop diferit pentru practicile de meditație pe care le introduce, astfel încât fiecare deține tehnici de lucru cu respirația. 

Cinci tehnici de respirație meditativă și cum ne pot ajuta să obținem liniștea sufletească

1. Shamatha (respirația normală)

Origine: budism

Traducere: „Fii în pace”

Ce este: respirația Shamatha este o tehnică centrată pe conștientizarea respirației așa cum este. Este o practică obișnuită în meditația conștientă și este adesea denumită respirația resetată sau respirația care te readuce în prezent. Un studiu publicat în martie 2018 a constatat că meditația pe termen lung folosind tehnici shamatha a fost asociată cu îmbunătățiri ale atenției susținute și ar putea modifica traiectoria declinului cognitiv determinat de înaintarea în vârstă. Familiarizarea cu propria respirație este o modalitate de a te familiariza cu tot ceea ce ești și este o formă de acceptare. 

Cum se face: Stând în picioare sau așezat, simți greutatea corpului prin scaun sau picioarele pe podea. Îndreaptă partea superioară a corpului. Încearcă să fixezi privirea pe un punct din fața ta. Conectează-te la ciclul natural al respirației, simțind ridicarea și retragerea abdomenului. Când mintea începe și produce gânduri, doar întoarce-te la senzația fizică a respirației. 

Biserica demolabilă din Constanţa împarte spiritele şi în rândul enoriaşilor: „Să o lase, că ne-am obişnuit!”, „Legea să se aplice în toate lucrurile!”
Recomandări
Biserica demolabilă din Constanţa împarte spiritele şi în rândul enoriaşilor: „Să o lase, că ne-am obişnuit!”, „Legea să se aplice în toate lucrurile!”

2. Kundalini (respirația din diafragmă)

Origine: hinduism

Traducere: „Forța vitală care stă la baza coloanei vertebrale”

Ce este: În practica meditației kundalini, respirația se concentrează în jurul mișcării energiei în interiorul corpului prin tehnici de respirație controlată, cum ar fi respirația diafragmatică, diafragma fiind cel mai eficient mușchi al respirației, situat în partea inferioară a plămânilor. 

Respirația din diafragmă te învață cum să o folosești corect și ajută la întărirea acesteia. Cu această tehnică vei putea absorbi mai mult aer și vei scădea necesarul de oxigen. Practica respirației diafragmatice ajută aerul să iasă din plămâni și facilitează astfel reglarea respirației. 

Cum se face: În timp ce stai așezat sau întins pe spate, pune o mână pe piept și cealaltă pe stomac, sub cutia toracică. Inspiră încet pe nas și simte mișcarea stomacului. Exersează să ții mâna pe piept cât mai nemișcat posibil. Concentrează-te pe respirațiile profunde care umplu plămânii, mai degrabă decât pe cele superficiale care umplu doar pieptul. Specialiștii recomandă practicarea respirației diafragmatice de trei sau patru ori pe zi, timp de 5 până la 10 minute de fiecare dată.

O nouă doză de vaccin anti-COVID, acum sau la toamnă? Doi imunologi din SUA explică noile vaccinuri și cum trebuie combinate
Recomandări
O nouă doză de vaccin anti-COVID, acum sau la toamnă? Doi imunologi din SUA explică noile vaccinuri și cum trebuie combinate

3. Nadi Shodhana și Pranayama (respirație alternativă pe nări)

Origine: hinduism

Traducere: „Purificarea canalului”

Ce este: Similar cu kundalini, pranayama este un tip de practică meditativă care implică respirația controlată, concentrarea asupra corpului și găsirea echilibrului intern. Respirația alternativă pe nări este tehnica de a respira printr-o nară, în timp ce acoperi cu mâna cealaltă nară, pentru a alterna respirația și fluxul de aer. Studiile arată că această respirație are un efect de echilibrare a emisferelor creierului. 

Cum se face: Stai confortabil și sprijină mâna dreaptă pe genunchi în timp ce folosești degetul mare pentru a închide ușor nara stângă. Inspiră încet prin nara dreaptă, apoi închide-o cu degetul inelar. Stai câteva clipe, apoi expiră prin nara stângă. Repetă acest lucru pe fiecare nară de 5 până la 10 ori. Cercetările arată că 15 până la 18 minute de respirație alternativă pe nări sunt ideale pentru echilibrarea organismului.

Interviu-eveniment cu CTP despre justiție, presă și legile securității: „Iohannis nu are vreo treabă cu Securitatea, dar expresia «cineva ne-a dat» este modul de a vorbi și de a gândi securist”
Recomandări
Interviu-eveniment cu CTP despre justiție, presă și legile securității: „Iohannis nu are vreo treabă cu Securitatea, dar expresia «cineva ne-a dat» este modul de a vorbi și de a gândi securist”

4. Zhuanqi (Respiră până când respirația devine relaxată)

Origine: Taoism

Traducere: „Unește mintea cu respirația”

Ce este: meditația taoistă pune accent pe linișterea corpului și a minții pentru a găsi armonie cu natura. Zhuanqi, asemănător cu meditația budistă, este o tehnică de respirație meditativă în taoism care își propune să unească respirația și mintea,  concentrându-se pe respirație până când aceasta devine relaxată. Acest lucru se poate face prin observarea respirației până când simți că ritmul ei s-a schimbat. Utilizează mușchii abdominali pentru a ridica diafragma și a împinge aerul.

Cum se face: Stai confortabil, dar într-o postură dreaptă și cu ochii pe jumătate închiși și fixați pe vârful nasului. Respiră cu mușchii abdominali,  până când respirația devine liniștită. Pentru a folosi eficient mușchii abdominali, pune mâna dreaptă pe burtă și stânga pe piept. Respiră adânc și urmărește ce mână se mișcă mai mult și în ce direcție. Scopul este ca mâna de pe abdomen să se miște mai mult, într-o mișcare dinspre exterior spre interior.

5. Kumbhaka Pranayamas (retenția intermitentă a respirației)

Origine: hinduism

Traducere: „Controlul pranei prin reținerea respirației”

Ce este: Un tip de exercițiu de respirație care utilizează reținerea intermitentă a respirației după inhalare sau expirare. Pauza de respirație ar trebui să fie mai scurtă decât perioada de inspirație sau expirație. Atunci când ne ținem respirația, oxigenul consumat crește, de aceea respirația intermitentă este utilă în prevenirea problemelor de metabolism.  

Cum se face: stând cu coloana vertebrală în poziție verticală, expiră tot aerul din plămâni pe gură. Închide gura și inspiră pe nas până simți că plămânii sunt plini de aer. Ține aerul în plămâni trei până la cinci secunde, apoi eliberează încet. După ce ți-ai golit plămânii, ține respirația trei până la cinci secunde înainte de a inspira din nou.  

Indiferent dacă meditezi de mult timp sau doar cauți noi modalități de a respira profund, s-a dovedit că tehnicile de respirație pentru meditație au o gamă largă de beneficii pentru sănătate pe termen scurt și lung.

Mulți oameni meditează pentru că doresc să se simtă mai puțin stresați  sau să doarmă mai bine, dar obțin mult mai mult decât atât. Practicile de respirație pot transforma, treptat, viața, dacă li se acordă timpul necesar și sunt practicate cu regularitate. 

Urmărește-ne pe Google News
Selfieurile ucigașe! 10 poze făcute fix înainte ca protagoniștii să moară! ATENȚIE, IMAGINI SENSIBILE
GSP.RO
Selfieurile ucigașe! 10 poze făcute fix înainte ca protagoniștii să moară! ATENȚIE, IMAGINI SENSIBILE
ȘOC! Unul dintre cei mai cunoscuți milionari din România a murit în urmă cu câteva ore! Sfârșitul lui a fost tragic
Playtech.ro
ȘOC! Unul dintre cei mai cunoscuți milionari din România a murit în urmă cu câteva ore! Sfârșitul lui a fost tragic
„Dumnezeu să te ierte, fetiţa noastră dragă!” Lacrimi pentru Maria, tânăra care a murit în accidentul din Dolj. Ar fi împlinit 18 ani peste câteva zile
Observatornews.ro
„Dumnezeu să te ierte, fetiţa noastră dragă!” Lacrimi pentru Maria, tânăra care a murit în accidentul din Dolj. Ar fi împlinit 18 ani peste câteva zile
Horoscop 2 iulie 2022. Săgetătorii s-ar putea să-și iasă din fire și să scape de sub control anumite emoții negative
HOROSCOP
Horoscop 2 iulie 2022. Săgetătorii s-ar putea să-și iasă din fire și să scape de sub control anumite emoții negative
Reacția încredibilă a unui șofer oprit de polițiști în trafic. Polițist: „Nu mai aveți voie sa conduceți din momentul asta"
Știrileprotv.ro
Reacția încredibilă a unui șofer oprit de polițiști în trafic. Polițist: „Nu mai aveți voie sa conduceți din momentul asta"
A fost campioană europeană, iar acum este actriţă în filme pentru adulţi. Sărăcia cumplită a împins-o la acest lucru
Orangesport.ro
A fost campioană europeană, iar acum este actriţă în filme pentru adulţi. Sărăcia cumplită a împins-o la acest lucru
Jewelry Seven, atelierul de bijuterii custom în care pasiunea se îmbină cu creativitatea
PUBLICITATE
Jewelry Seven, atelierul de bijuterii custom în care pasiunea se îmbină cu creativitatea
POVEȘTI CARE VINDECĂ. După 19 ani de dureri de spate, un bărbat a cunoscut medicii care i-au redat mobilitatea
PUBLICITATE
POVEȘTI CARE VINDECĂ. După 19 ani de dureri de spate, un bărbat a cunoscut medicii care i-au redat mobilitatea