16 Iun. 2011 05:13

Exclusiv | Dana Săvuică, jurnal de călătorie: ”Am sosit în Portugalia pentru a o cuceri”

Distribuie

Ziua 1- Deşi am ajuns pe la ora 4 dimineaţa în Portugalia, pentru că singura cursa a unui avion lowcost a avut întârziere aproape 2 ore, am fost întâmpinaţi de recepţionerii drăguţi de la hotelul Costa de Caparica cu zâmbete largi, care au şters oboseala de pe faţă noastră. Ne-am cazat repede la etajul 6 al hotelului, având o panoramă fantastică a întregii coaste, 25 de km de plaja albă şi vedere spre Oceanul Atlantic.
După un mic dejun copios, ne-am întâlnit cu ghidul nostru, care ne aştepta cu o masinuță drăguţă în faţa hotelului.
A început lecţia de istorie despre Lisabona, un oraş superb, întins peste coline, săpate în piatră de unul dintre cele mai mari râuri, care izvorăşte de undeva din Spania şi îşi continuă cursul până se varsă în Oceanul Atlantic, tăind în două Lisabona – Rio Toje.
Am făcut un tur al Lisabonei cu maşina, traversând bulevardele largi, flancate de clădirile vechi, în stiluri arhitecturale deosebite, care povesteau despre secole întregi de influenţe ale civilizaţiilor care au trăit şi dominat ţinuturile portugheze.
Peste tot se simte voioșenia portughezilor, căldura şi ospitalitaea lor iar oraşul se scaldă în razele soarelui, strălucind sub coloritul clădirilor pavate cu faianţă colorată în stil maur.