FOTOREPORTAJ | #salvatipipera, între ALB și NEGRU

Mijlocul zilei este momentul de respiro al stației de metrou Pipera. Potrivit Metrorex, în luna octombrie 2017, pe acaestă ușă au intrat 600.000 de persoane.

În Nordul Bucureștiului există un loc unde contrastele capătă cele mai exotice forme din România. În Pipera Sud se întâlnesc sărăcia cu bogăția, noroiul cu sticla și oțelul, haosul urbanistic cu disciplina de corporație. Urmăriți un fotoreportaj realizat de Dumitru Angelescu, pentru campania #salvatipipera.



Pe cele 170 de hectare sunt aproximativ 30 de clădiri de birouri deservite de o rețea rutieră perimată. Singura investiție publică majoră din ultimii ani este pasajul Pipera.more
Noroi, oțel și sticlă.more
Macarele, fac parale. Deși zona și-a atins potențialul maxim de dezvoltare, lăcomia dezvoltatorilor calcă limita urbanismului.more
"Ne cerem scuze pentru disconfortul creat" - o sintagmă care si-a pierdut sensul de ani buni prin aceste locuri.more
Mijlocul zilei este momentul de respiro al stației de metrou Pipera. Potrivit Metrorex, în luna octombrie 2017, pe acaestă ușă au intrat 600.000 de persoane.more
Un râu de oameni curge zilnic în sensuri diferite. Dimineața și seara are loc, la oră exactă, câte o viitură.more
Poză la minut: dezordinea grabitilor.more
În cartierul de afaceri Pipera Sud nu există stații și nici refugii acoperite. Fie că plouă, fie că e soare, umbrela este un accesoriu standard.more
Bariera CFR de la granița cu orașul Voluntari, taie ombilical traficul rutier. Odată lasată, în câteva minute, aceasta generează cozi kilometrice.more
Haosul, la ordinea zilei. Pe principala arteră din Pipera, tramvaiele, autobuzele și autoturismele personale împart aceeași cale de acces către blocaje totale.more
Și Pipera are oameni ai străzii. Ei sunt singurii rezidenți care nu se grăbesc niciodată.more
Ora "fatidică". Seara, cartierul se sufocă.more
În Pipera, cerul este privit rar. Gropile și noroaiele îi obligă pe rezidenți să meargă cu capul plecat.more
Zonă interzisă pietonilor pe timp de ploaie. Mașinile despică bălțile care unesc trotoarele cu șoseaua.more
Linia de tramvai, paralelă cu bulevardul Dimitrie Pompei, este moștenită din perioada comunistă. Acum 30 de ani deservea fabricile de electronică din zonă.more
Primăria Capitalei vrea să facă piste de biciclete peste şinele de tramvai. În Pipera Sud, proiectul nu mai are nevoie de studiu de fezabilitate.more
Pentru unii rezidenți ai cartierului Pipera sunt întotdeauna locuri de parcare. De cele mai multe ori acestea sunt goale pe tot parcusul zilei.more
Pipera veche vs. Pipera nouă. Simbolul corporației împarte bogația și sărăcia.more
Pubelă în aer liber. Gunoiale stăpânesc periferia cartierului de afaceri Pipera.more
Șantierele din zonă își pun amprenta pe trafic. Camioanele întind la maximum nervii șoferilor de autoturisme.more
Ținuta office se poartă cu cizme în Pipera. Vremea dictează uniforma la birou.more
Trotuarele sunt un lux în anumite zone. La fel și locurile de parcare publică.more

Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.

Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că ar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro

Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.

Implică-te! Semnează petiția #salvatipipera.

Mai multe articole