MENIU CAUTĂ
30 Iun. 2015 11:53

După ce citești asta, nu mai pui gura pe CARTOFI PRĂJIȚI

Distribuie

În stare crudă, cartoful este la bază o legumă sănătoasă, doar că modul în care este preparat îl poate transforma într-un aliment de calitate inferioară, chiar nociv.
Cartoful conţine vitamine (B6, vitamina C), minerale (potasiu, magneziu, fosfor, fier, zinc), aproximativ 79% apă, puţine proteine (2g) şi puţine grăsimi. În privinţa aportului nutriţional, este binecunoscut pentru conţinutul de carbohidraţi (aproximativ 26 de grame dintr-un cartof de mărime medie), în principal fiind vorba despre amidon. Gătitul şi apoi racirea cartofilor creşte în mod semnificativ şi proporţia de amidon rezistent la digestie. De exemplu, amidonul din cartofii gătiţi creşte, cu aproximaţie, de la valoarea de 7% la 13%, la răcire.

Adevărată „bombă calorică”

„Cartofii prăjiţi ar fi ideal să fie consumați fierţi, fripţi sau copţi având în vedere cantitatea de grăsimi saturate/trans care se dobândeşte prin prăjire. Ideal ar fi să nu mâncăm deloc grasimi trans…”, spune dr. Ciprian Constantin. Procesul de prăjire determină o creştere dramatică a conţinutului de grăsime, 17 g grăsime/porţie (31% din necesarul zilnic la adult) şi un plus de aproximativ 235 kcal. „Ne referim la grăsimi trans şi alţi compuşi nocivi care provin din uleiul prăjit. Iar dacă tot se optează pentru această variantă, este de preferat să fie folosit ulei de palmier în locul celui de floarea soarelui, măsline”, mai recomandă specialistul în nutriţie. O porţie de cartofi prăjiţi, de aproximativ 200 g, conţine până la 620 kcal.
Vezi cât de dăunători sunt cartofii prăjiți, pe pagina următoare

Loading...
Comentarii