29 Sep. 2008 14:16

Stresul de la serviciu ne îngraşă!

Distribuie

3768-93939-speriata800.jpgNu contează sexul, ce funcţie deţii sau ce posibilităţi materiale ai, pentru că stresul îşi pune amprenta asupra ta în acelaşi mod: te îngraşă. Lector univ. Lygia Alexandrescu, specialistul Clinicii de slăbire şi consultanţă nutriţională Natural Silhouette (021.317.43.41), vă explică mecanismul prin care stresul îngraşă şi vă învaţă cum să combateţi la timp efectele acestuia asupra organismului.

În general, persoanele foarte ocupate, care sunt supuse unui stres cotidian permanent, au cele mai mari dificultăţi să urmeze un program alimentar sănătos. Acest lucru poate determina în cazul lor o creştere ponderală accentuată', ne-a explicat Lygia Alexandrescu.

Potrivit specialistului în nutriţie, pe lângă indisciplina alimentară, un alt factor care favorizează îngrăşarea poate fi alterarea echilibrului hormonal. Cortisolul este numit hormonul stresului. Acesta e secretat de glandele suprarenale, iar nivelul lui variază în funcţie de momentul zilei. În plus, acesta e un hormon important3768-93940-casetadoctor.jpg în metabolismul grăsimilor şi al zaharurilor (prin stimularea producerii insulinei şi menţinerea glicemiei constante) şi cu influenţă asupra tensiunii arteriale.

O secreţie necorespunzătoare de cortisol poate determina nu doar îngrăşare, ci poate influenţa şi locul unde se depune grăsimea în exces. Când sunt determinate de hormonul stresului, depunerile de grăsime afectează mai ales zona superioară a corpului, rotunjind considerabil abdomenul, braţele şi faţa. Aceste depozite de grăsime, în special cele abdominale, sunt considerate toxice şi pot fi corelate direct cu apariţia bolilor cardiovasculare de tipul infarctului cardiac, accidentului vascular etc.', ne-a spus specialistul în nutriţie de la Natural Silhouette.

3768-93941-urcatul.jpgCum scapi de surplus

Indiferent de cauza creşterii în greutate, măsurile pe care trebuie să le luaţi pentru a combate cât mai uşor efectele depunerilor de grăsime cu rezultate sigure sunt următoarele:

  • practicarea exerciţiului fizic de tip aerob în mod regulat (mers pe jos, alergat, urcat scări, înot);
  • urmarea unei diete echilibrate – formată din 3 mese principale pe zi şi două gustări – care să conţină alimente cu indice glicemic scăzut;
  • respectarea unui program de somn de 6-7 ore; 
  • evitarea nicotinei, a alcoolului şi a excesului de cafeină; 
  • hidratarea corespunzătoare cu apă şi cu ceaiuri din plante cu efect calmant (sunătoare, ginseng). 

Remedii naturale

Liliana Simidon, specialistul în produse naturiste al ziarului Libertatea, vă sfătuieşte să optaţi pentru câteva remedii naturale, pentru a scăpa de stările de nervozitate sau depresive.

Bravobol Capsule Biocom: alungă anxietatea, stresul, stările de nervozitate sau depresia. Administrare: 1-2 capsule/zi. Preţ: 7,4 lei;

Ginko Prim: influenţează favorabil sistemul nervos. Administrare: o capsulă/zi. Pret: 25,3 lei;

Sirop antistres Fares: calmant. Administrare: copii peste 12 ani – două linguri/zi. Adulti: trei linguri/ zi. Preţ: 8,5 lei;

Relaxirem Remedia: înainte de culcare, poate ajuta la instalarea unui somn liniştit. Administrare: 2-3 comprimate/ zi. În cazul insomniei se iau 1-2 comprimate, numai seara. Preţ: 6,3 lei.

Produsele pot fi găsite în magazinele de produse naturiste din str. Splaiul Independenţei nr. 2 K şi str. Lipscani nr. 104.

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
VIDEO/ Actorul Constantin Zamfirescu e un cofetar fără egal. Face torturi unicat!
Loading...
Comentarii