MENIU CAUTĂ
28 Feb. 2013 11:12

Cine e românul care a terminat pe 2 o etapă de Formula 1

Distribuie

Plecat încă din adolescenţă din România, brăileanul nu şi-a uitat originile, mărturie în acest sens stând spusele apropiaţilor săi din Belgia, care l-au auzit deseori vorbind limba română. Tot aceştia îl descriau pe George ca fiind un om cald, cu un caracter deosebit, căruia nu îi lipsea curajul, dezvăluie infobraila.ro.

Automobilele marca Bugatti, pe care l-a pilotat Burianu, se află, azi, expuse la Indianapolis Motor Speedway Hall Of Fame Museum din Statele Unite ale Americii. Burianu a părăsit  oraşul de la Dunăre la doar 16 ani, luând drumul Italiei. În Peninsulă îl cunoaşte pe celebrul pilot italian Felice Nazarro, câştigătorul Marelui Premiu al Franţei în 1907 și în 1922. Din Italia, Burianu a urmat drumul Belgiei, stabilindu-se în  Waterloo. Viaţa sa ia o turnură neaşteptată în regatul din nordul Europei. Lucrează mai întâi ca inginer la o importantă fabrică de automobile de lux Minerva, iar la sfârşitul anilor 20 își începe cariera de pilot auto.

În 1929, după ce îşi achiziţionează un Bugatti T35C, cu care participase şi la cursele din Italia şi Spania, George concurează la Marele Premiu al Principatului Monaco. Burianu se află la linia de start alături de piloşi de renume, precum Etancelin, Grover-Williams, Dreyfus, Caracciola și Perrot. 'Grand Prix Monaco' a fost primul Mare Premiu disputat în principat şi a avut loc pe data de 29 aprilie 1929. Acest concurs este înaintaşul actualului Mare Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco. La Monaco, brăileanul reuşeste să intre in istoria sportului cu motor, poziţia sa secundă pe podiumul Marelui Premiu rămânând, ca performanţă, unică pentru un român în Campionatul Mondial de Automobilism, astăzi Formula 1.
În perioada 1940-1945, în timpul celui de al-II-lea Război Mondial, Burianu e pilot voluntar în Fortele Aeriene Britanice. După război, pilotul se întoarce în Belgia, unde se angajează la firma Beherman&Demoen', importatoare şi distribuitoare a autoturismelor Land Rover.

Topul performanţelor pilotilor români conform automarket.ro

1. 1927 – George Fernic, Indianapolis 500, locul 11

2. 1928 – Ghica Cantacuzino, Le Mans 24h, locul 4

3. 1928 şi 1929 – Ernest Urdarianu, Raliul San Remo, LOCUL 1

4. 1929 George Bouriano, Marele Premiu de la Monte Carlo, Bugatti 35C, LOCUL 2

5. 1936 – Petre Cristea şi Ionel Zamfirescu, Raliul Monte Carlo, LOCUL 1

6. 1939 – Petre Cristea, Finnish Grand Prix, LOCUL 2

7. 1973 – Eugen Ionescu-Cristea, Raliul Dunării, locul 4

8. 2008 – Doru Sechelariu, Formula BMW Pacific, cursa din Singapore, LOCUL 1

9. 2011 – Mani Gyenes, Raliul Dakar, categoria moto – LOCUL 1, clasa maraton

10. 2011 – Mihai Marinescu, Formula 2, cursa de la Monza, LOCUL 1

Loading...
Comentarii