Ce uneşte toate aceste nume celebre ? E simplu. Faptul că, dincolo de calitatea excepţională a produselor sau serviciilor pe care le oferă – sau, după caz, le ofereau – ele nu au fost în stare să îşi asigure echilibrul financiar intern. Datorită acestui fapt, toate au avut probleme majore. Unele, ghinioniste, au dispărut de pe piaţă, cum este cazul companiei aviatice Pan American sau a automobilului de oraş Hummer. Altele au fost plasate sub protecţia legii falimentului, cum este cazul lui United Airlines sau US Airways. Altele au fost preluate de companii cu profil similar, dar mai echilibrate financiar, cum e cazul lui Rolls Royce, Bentley, Chrysler ori Merrill Lynch. Altele au beneficiat de investiţii străine şi, cu greu, au fost păstrate în funcţiune, cum este cazul ziarului francez Le Monde, cumpărat de un magnat rus. Altele au rupt alianţe păguboase, cum e cazul lui Sony care a divorţat de Columbia Pictures, alegându-se cu o pagubă de 5 miliarde de dolari SUA.
Marea problemă a brandurilor de mai sus fost aceea că nu au reuşit să îşi asigure un echilibru financiar corect al afacerilor pe care le derulau. Au avut costuri prea mari, credite prea multe, eficienţă prea mică. În final, au avut probleme. Unele au găsit soluţii, altele nu. Viaţa în mediul corporatist e frumoasă, dar nu întotdeauna uşoară.
Şi noi avem un brand de lux: se cheamă Rapid. În prezent, făcând o paralelă cu numele de mai sus şi ţinând seama de poziţia secundă pe care o avem în clasament, putem spune că, dacă, în clipa de faţă, nu suntem un Rolls Royce, suntem, cu siguranţă, cel puţin un Bentley. Problema este aceea de a evita să fim puşi în faţa problemelor care i-au zguduit pe cei de la Bentley, aceea de a nu-şi putea acoperi cheltuielile. Cu ochii celui care este, în acelaşi timp, înăuntrul fenomenului, ca investitor în corporaţia care se cheamă Rapid, dar şi în afara lui, căci activitatea executivă nu îmi revine mie, sper din toată inima că societatea va avea capacitatea să producă performanţă asigurându-şi totodată echilibrul financiar, în condiţiile unui buget stabilit.
În acest sens trebuie interpretată afirmaţia mea „Banii – după meciul cu Steaua !”, specifică George Copos pe blogul său.