Mergi direct la conținut »
Imagini cu avionul MIG 21 Lancer, după ce s-a prăbușit
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România

EXCLUSIV/ Investigatorii accidentului aviatic în care și-a pierdut viața Florin Rotaru: «Pilotul nu a comunicat cu turnul!»

De Dragoș Sasu, . Ultimul update Duminică, 08 iulie 2018, 23:13

Libertatea vă dezvăluie primele informaţii pe care le-au strâns specialiştii militari care anchetează tragedia aviatică de sâmbătă.

Ad placeholder

Sâmbătă, ora 13.30, în faţa a 3.000 de oameni înspăimântaţi, aflaţi la un spectacol aviatic la baza Borcea, din Călăraşi, pilotul Florin Rotaru se prăbuşeşte cu un aparat MIG 21 Lancer.

Corpul carbonizat al ofiţerului de 36 de ani este descoperit în carlingă.

Ultimele imagini arată avionul întors spre stânga, cu burta spre public şi cu aripa stângă gata să atingă solul.

Apoi au venit izbitura, explozia, fumul şi durerea.

Ce s-a întâmplat?

Trei întrebări şi piste esenţiale urmăresc anchetatorii, după ce au adunat primele informaţii.

1. “Ce făcea pilotul cu aeronava atât de jos?”

Altitudinea aceea, de câţiva metri, nu este parte a unui zbor normal. În nici un caz manevra nu este una permisă.

EXCLUSIV/ Investigatorii accidentului aviatic în care și-a pierdut viața Florin Rotaru: «Pilotul nu a comunicat cu turnul!»

2. “De ce nu există nici un mesaj între Florin Rotaru şi turnul de control?”

Surse din rândul investigatorilor explică pentru Libertatea, sub condiţia anonimatului, ce s-a întâmplat.

“Pilotul nu a comunicat cu turnul înainte de a se prăbuşi!”, spune un specialist.

Primul lucru pe care l-au căutat au fost comunicaţiile dintre cel de la manşă şi colegii care coordonau demonstraţia din turnul de control.

Dar nu a existat nici un mesaj!

Ad placeholder
Tragicomedia 10 august sau despre cum să ocolești o investigație incomodă. DIICOT a evitat câteva lămuriri, care nu convin nici PNL și nici PSD!
Recomandări
Tragicomedia 10 august sau despre cum să ocolești o investigație incomodă. DIICOT a evitat câteva lămuriri, care nu convin nici PNL și nici PSD!
 

3. “O problemă medicală subită devine o pistă importantă a investigaţiei”

Faptul că a ajuns atât de jos fără ca pilotul să dea nici un mesaj de pericol şi fără să remarce o problemă a avionului deschide posibilitatea unei crize medicale a bărbatului, apărută instantaneu.

“E important pentru opinia publică să înţeleagă că nimic nu e cert deocamdată, ştim anumite lucruri, că n-a comunicat, că era prea jos, dar restul vom cerceta”, insistă investigatorii.

Două săptămâni va dura până când parametrii motorului aparatului MiG 21 vor putea fi citiţi şi interpretaţi.

Avioanele militare MiG nu au aşanumita “cutie neagră” de la avioanele civile, reconstituirea traseului, vitezei şi altitudinii se face din elementele de bord.

Florin Rotaru, într-o fotografie pe care și-a făcut-o singur, la schi, la Poiana Brașov

Florin Rotaru, într-o fotografie pe care și-a făcut-o singur, la schi, la Poiana Brașov

Şocanta asemănare cu moartea generalului Ion Stan!

În memoria celor care analizează accidentul a apărut o tragedie similară.

Ad placeholder
Explozia din Beirut provocată de azotatul de amoniu de pe nava moldovenească Rhosus, arestată în port în 2013!
Recomandări
Explozia din Beirut provocată de azotatul de amoniu de pe nava moldovenească Rhosus, arestată în port în 2013!
 

Ea a fost ţinută secretă.

“În vara anului 1997, generalul Ion Stan şi comandorul Petre Gheorghe au murit lângă Timişoara, la Giarmata, tot la un miting aviatic”, povesteşte unul dintre cei care sunt implicaţi şi în desluşirea accidentului de sâmbătă, de la Borcea.

“Comandorul Stan Ion era şeful de Stat Major al forţelor aeriene şi urma să fie promovat şeful forţelor aeriene ale României”, adaugă omul.

“Stan pilota un IL L 39 Albatros, un precursor al supersonicelor de azi”.

“N-a respectat înălţimea minimă în evoluţia în zbor acrobatic”

Avionul avea dublă comandă, iar generalul şi comandorul s-au prăbuşit subit, coada aparatului lor atingând solul şi făcând avionul una cu pământul!

Atunci, rezultatul anchetei a rămas în zona iniţiaţilor Armatei, având în vedere funcţia celui implicat.

“Au forţat avionul. Concluzia oficială a fost: «N-a respectat înălţimea minimă în evoluţia în zbor acrobatic »”.

Ad placeholder
“Stau mamele fără copii zile întregi, separate pentru nepăsare și neimplicare”, pentru că DSP Suceava nu lucrează în weekend!
Recomandări
“Stau mamele fără copii zile întregi, separate pentru nepăsare și neimplicare”, pentru că DSP Suceava nu lucrează în weekend!
 

Similitudinile între accidentul din 1997 şi cel din 2018, coada de atunci, aripa de azi, le-au retrezit amintirile celor din forţele aeriene.

“Dar, încă o dată, acesta e riscul sub care trăim noi şi e important ca oamenii să înţeleagă acest lucru. Vom înainta în mod onest cu ancheta”, spun militarii.

Astăzi, Armata va organiza în unităţile din ţară ceremonii în memoria pilotului mort.

Şi nu numai în ţară, ci şi în toate teatrele de operaţiuni unde soldaţii români îşi fac datoria.

La 4 ani era declarată „cea mai frumoasă fată din lume” » Cum arată la 18 ani fiica fostului fotbalist
PARTENERI - GSP.RO
La 4 ani era declarată „cea mai frumoasă fată din lume” » Cum arată la 18 ani fiica fostului fotbalist
Bomba bombelor pentru clanul Duduianu! Șeful interlopilor NU a murit, de fapt
PARTENERI - PLAYTECH.RO
Bomba bombelor pentru clanul Duduianu! Șeful interlopilor NU a murit, de fapt
Horoscop 5 august 2020. Taurii fac evaluări greșite, mai ales în cauzele unor probleme din familie
HOROSCOP
Horoscop 5 august 2020. Taurii fac evaluări greșite, mai ales în cauzele unor probleme din familie
RECOMANDĂRI
Parteneri
Ad placeholder
Parteneri
Parteneri
Close
Închide
  Close