În cadrul studiului au fost analizate 14 produse de la diferiți producători, iar concluziile arată că numărul de E-uri variază între 1 și 7, că acestea conțin peste 50% din doza zilnică recomandată de sare, dar și că 28.57% dintre produse au menționat pe etichetă, pentru producător, doar țara în care au fost fabricate, respectiv România.
E-urile identificate în produsele studiate sunt: carmin – E120, extract de paprika – E160c, acetat de sodiu – E262, acid ascorbic – E300, ascorbat de sodiu – E301, izoascorbat de sodiu – E316, acetat de sodiu – E331, difosfati – E450, polifosfati – E452, bicarbonat de sodiu – E500.
Mai mult, dpar 35.71% dintre produse au specificat pe etichetă tipurile de alergeni ce se pot găsi în produs, aceștia fiind: soia, mustar, telina, grau (gluten), lapte (lactoza), ou.
În ceea ce privește cantitatea, la studiu au participat atât produse cu gramaj calibrat, cât și produse vrac. Dintre produsele calibrate, gramajul acestora a fost cuprins între 500g și 1000g.
Studiul arată și că 92.85% dintre produse au menționat pe etichetă valorile nutriționale, valoare energetică fiind cuprinsă între 163 – 311 kcal/100g și că micii conțin grăsimi între 11,5 și 30 g/100g.
Aportul proteic pentru produsele studiate variaza între 12.9 și 20.71 g/100g și a fost îmbogățit, în cazul anumitor produse, cu: proteine din soia și proteine din porc.
Conținutul de sare variază între 0.84 și 2.6 g/100g, în condițiile în care Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum mediu de sare de 5g/zi pentru un adult, 100g din produsul cu cel mai mare conținut de sare acoperă 52% din cantitatea zilnică recomandată unui adult, iar produsul cu cel mai mic conținut de sare, 16.8%.
În ceea ce privește conținutul de fibre, acesta este menționat pe eticheta doar în cazul a cinci produse și are valori cuprinse între mai putin de 0.1 g/100g și 1.3 g/100g.
Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză.
Citește și: VIDEO EXCLUSIV/ Dorian Popa o caută pe ”doamna Maria”. Îi face o ofertă de nerefuzat: să locuiască la el și să-i gătească
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro