MENIU CAUTĂ

CORESPONDENȚĂ DIN ITALIA/ Una dintre cele mai moderne nave militare din lume a fost lansată la apă. E spital mobil, centrală electrică plutitoare și produce apă potabilă!

Nava militară de suport logistic Vulcano a fost lansată la apă acum câteva zile, în cadrul unei ceremonii la care a participat și noul ministrul italian al Apărării, Elisabetta Trenta. Uriașa ambarcațiune are aproape 200 de metri lungime și poate să transporte o greutate totală de 21.000 de tone. O echipă de jurnaliști ai  Libertatea a fost prezentă, în Italia, la ceremonia care a avut loc în șantierul naval Muggiano (La Spezia), deținut de compania Fincantieri, proprietarul șantierelor navale de la Tulcea și Brăila. 

Un spital mobil pe apă

Marinarii militari din toate generațiile s-au alinat în fața gigantului de metal care urma să fie lansat la apă. Pe lângă ministrul italian al Apărării, la ceremonie au mai participat șeful forțelor armate și comandantul forțelor navale.

Construcția navei de suport logistic a început în anul 2016 și face parte dintr-un amplu program de înzestrare al Forțelor Navale Italiene, estimat la suma de 3,5 miliarde de dolari. Uriașa navă a fost construită de inginerii șantierului naval Muggiano. Are 193 de metri lungime, poate să atingă o viteză de 20 de noduri și găzduiască 200 de persoane.

Nava este și un spital mobil, unde pot fi acordate îngrijiri medicale pentru cel puțin 17 pacienți răniți grav. Are mai multe săli de operații, secție de radiologie, un complex laborator pentru analize și un cabinet stomatologic. De asemenea, într-o situație de război sau de calamitate naturală, Vulcano are tehnica necesară pentru a produce apă potabilă pe care să o distribuie la sol. Este și un fel de centrală electrică mobilă pentru că poate furniza energie cu o putere de 2500 kw.

În același timp, ambarcanțiunea poate să facă alimentarea altor nave militare aflate în misiuni și să conducă operațiuni de recuperare la mare adâncime.

Italienii, în competiția pentru corvetele românești

Italienii de la Fincantieri, constructorul navei, deține în România două șantiere navale, la Tulcea și Brăila. Aici lucrează peste 8000 de oameni, angajați direcți și subcontractori. Fincantieri a intrat în competiția pentru construcția a patru corvete noi pentru Forțele Navale Române. Principalii lor competitorii lor sunt olandezii de la Damen, francezii de la Naval Group și nemții de la ThyssenKrupp Marine Systems.

Reprezentanții companiei italiene spun că ar putea construi corvetele la șantierul naval pe care îl deține la Tulcea și unde există deja toate facilitățile necesare.

Nu au vrut să dezvăluie detalii despre ofera făcută Ministerului Apărării Naționale, invocând confidențialitatea procedurilor de selecție. Totuși, din portofoliul de nave deja existent, Fincantieri ar putea să propune un model modificat al clasei de corvete Abu Dhabi, construită pentru Emiratele Arabe Unite.

Clasa de corvete Abu Dhabi, costruite pentru Emiratele Arabe Unite

În varianta originală, acest tip de navă are o lungime de 88 de metri, dar pentru proiectul destinat României lungimea ar putea fi ajustată la peste 100 de metri. De asemenea, corveta destinată României ar putea fi dotată cu un sonar retractabil pentru luptă antisubmarin, o capabilitate necesară în regiunea tensionată a Mării Negre. In general, la capitolul sisteme de luptă, italienii propun rachetele făcute de compania franceză MBDA, dar reprezentanții Fincantieri susțin că această configuraţie se poate schimba în funcție de solicitările și de nevoile strategice ale clientului. Așadar, nu este exclus ca in cazul României sa existe un alt furnizor de sisteme de luptă.

Procedura de acordare a contractului pentru construcția celor patru corvete este în plină desfășurare. Specialiştii militari stabilesc cu potenţialele șantiere navale detaliile tehnice care sunt secrete de stat.

Pentru acest proiect România are un buget de 1,6 miliarde de euro.

Radarele, doar la vedere. Cine n-are ITP, rămâne cu talonul, dar e obligat să-și facă inspecția în 15 zile

VIDEO / Klaus Iohannis, plimbare cu bicicleta pentru a susține marșul ”Pedalăm pentru România”

 

Citește mai multe despre nave, Romania și Vulcano pe Libertatea.

Comentarii