Mergi direct la conținut »
Cum s-a desfășurat cel mai lung zbor comercial din lume. Motivul pentru care pasagerii și piloții au fost monitorizați îndeaproape în timpul celor 19 ore Galerie foto
6imagini
Știri Externe Libertatea > Ştiri > Știri Externe > Cum s-a desfășurat cel mai lung zbor comercial din lume. Motivul pentru care pasagerii și piloții au fost monitorizați îndeaproape în timpul celor 19 ore

Cum s-a desfășurat cel mai lung zbor comercial din lume. Motivul pentru care pasagerii și piloții au fost monitorizați îndeaproape în timpul celor 19 ore

Cel mai lung zbor comercial, pe ruta New York - Sydney, a fost realizat de Qantas, compania națională aeriană a Australiei și a durat 19 ore și 16 minute. Pentru că nu a existat nicio escală, atât pasagerii, cât și membrii echipajului au fost supuși unui program special.

De Răzvan Mihalașcu,

Pe lângă faptul că a fost cel mai lung zbor comercial a fost și un experiment prin care oamenii de știință încearcă să afle ce efecte au zborurile de lungă durată asupra organismului și cum pot fi diminuate efectele date de decalajul de fus orar.

Un număr de 49 de persoane, pasageri și membri ai echipajului, s-a aflat la bordul avionului Boeing 787-9 Dreamliner, iar starea lor de sănătate a fost evaluată în timp real.

Qantas vrea să introducă zboruri directe pe ruta Londra – Sydney și New York – Sydney | Foto: Qantas / Bloomberg

Compania australiană Qantas precizează că aceste informațiile obținute în urma experimentelor vor fi folosite pentru a organiza mai eficient programul membrilor echipajului, dar și pentru a oferi servicii mai bune pasagerilor în cazul zborurilor cu decalaj mare de fus orar.

Meniu cu preparate picante și exerciții yoga pentru pasageri

În timpul zborului, piloților le-a fost monitorizată activitatea cerebrală, ritmul cardiac, precum și nivelul melatoninei. De asemenea, pasagerii au făcut exerciții de yoga, se arată într-un comunicat al companiei austrialiene.

Lumina din avion și meniul servit în timpul zborului au fost adaptate în așa fel încât pasagerii să resimtă mai puțin efectele decalajului de fus orar, au precizat medicii și cercetătorii.

Replica la care a cedat Gheorghe Dincă: „Ori mor eu, ori mori matale”
Recomandări

Replica la care a cedat Gheorghe Dincă: „Ori mor eu, ori mori matale”

„Știm că zborurile foarte lungi reprezintă o provocare, însă e adevărat că, de fiecare dată, au putut să zburăm pe distanțe mai mari datorită tehnologiei. Cercetările pe care le facem ar trebui să ne ajute că dezvoltăm strategii pentru a îmbunătăți confortul și bunăstarea (în timpul zborului)”, a declarat Alan Joyce, directorul executiv al companiei aeriene Qantas, după aterizarea avionului la Sydney.

Avionul a zburat 16.200 de kilometri

Jurnalistul Bloomberg Angus Whitley s-a aflat printre pasagerii avionului care au zburat doar la clasa business. El a povestit că, pentru nu a adormi în anumite momente ale zborului, oamenilor li s-a servit mâncare picantă, precum creveți cu chili și lime sau cod picant cu orez și semințe de susan, scrie în Bloomberg.

Zborurile de noapte încep de regulă cu cina și apoi se sting luminile. Pentru acest zbor, am început cu prânzul și am ținut luminile aprinse în primele șase ore ale zborului pentru a corespunde cu ora locală a orașului de destinație. Asta înseamnă că începi să diminuezi efectele decalajului de fus orar.

Alan Joyce, directorul executiv al companiei aeriene Qantas:

Zborul a durat 19 ore și 16 minute, fiind parcursă o distanță de 16.200 de kilometri. Acesta a fost primul dintre cele trei zboruri de probă care au ca scop conectarea Australiei cu destinații precum Londra și New York.

Adrian Sina, „Ambasador” pentru armata pakistaneză. Postarea jignitoare pusă pe Instagram
Recomandări

Adrian Sina, „Ambasador” pentru armata pakistaneză. Postarea jignitoare pusă pe Instagram

Patru piloți au zburat cu rândul, iar alți doi piloți, care au dus aeronava la New York, s-au aflat la bord.

„Zborul a fost lin. Am avut vânt din față mai puternic în timpul nopții, ceea ce ne-a încetinit la început, însă acest lucru a făcut parte din scenariul planificat. Având în vedere perioada lungă de timp în care ne-am aflat în aer, am reușit să optimizăm zborul”, a declarat căpitanul Sean Golding, care i-a coordonat pe cei patru piloți.

Alte două zboruri sunt planificate în cadrul Project Sunshine, unul pe ruta Londra – Sydney în noiembrie și un altul pe ruta New York – Sydney în decembrie.

foto: qantasnewsroom.com.au

Close
Închide
  Close