Mergi direct la conținut »
Știri Externe Libertatea > Ştiri > Știri Externe > Fosila unei balene cu patru picioare a fost descoperită în Peru! Mamiferul trăia și în apă, și pe uscat

Fosila unei balene cu patru picioare a fost descoperită recent în Peru. Fosila are 43 de milioane de ani și a fost foarte bine conservată.

Paleontologii cred că mamiferul marin trăia atât în mediul subacvatic, cât și pe pământ, a notat bbc.com. Cele patru membre era capabile să-i poarte greutatea. Avea un soi de copite care îi permiteau să meargă și pe uscat.

Animalul a fost comparat de oamenii de știință cu o vidră sau un castor.

Oamenii de știință cred că descoperirea îi poate ajuta să înțeleagă mai bine evoluția acestei specii. „Acesta este cea mai completă fosilă găsită vreodată în afara arealului statelor India și Pakistan”, a spus Olivier Lambert, un om de știință belgian, co-autor al studiului despre acest animal.

Fosila a fost descoperită pe o insuliță din Oceanul Pacific, situată la circa 1 kilometru distanță de coasta statului Peru, într-un loc numit Playa Medina Luna.

Au evoluat de la animale mici, la mamifere de mari dimensiuni

Locația în care a fost descoperit acest schelet le-a trezit interesul oamenilor de știință, deoarece se crede că primele balene au trăit în urmă cu circa 50 de milioane de ani în zona sudică a Asiei.

Când corpul lor a devenit mai bine adaptat înotului, ele au migrat și spre nordul Africii, dar și spre zona Americii de Sud, unde au mai fost găsite fosile ale acestor animale.

Tolo: Ce se întâmpla dacă Bănicioiu făcea lucrări stomatologice în același timp în care el, ca ministru, schimba legea pentru ca spitalul unde lucra să ia mai mulți bani de la stat?!

„Balenele sunt exemple foarte reprezentative pentru evoluție. Ele au evoluat de la mamifere mici la uriașa balenă albastră pe care o știm astăzi. E atât de interesant de văzut cum au cucerit oceanele”, a mai spus Travis Park, un vechi cercetător britanic.

O echipă internațională de paleontologi, formată din cercetători din Peru, Franța, Italia, Olanda și Belgia au lucrat la excavarea fosilei din 2011.

Au numit-o  „Peregocetus pacificus”, ceea ce înseamnă „balena migratoare care a ajuns în Pacific”.

VIDEO/ “N-am insule Beline de ascuns!” Cioloș atacă felul în care politicienii din vechea gardă au adunat averi și case