De Daniel Ionașcu,

În România, prima licitație pentru unul dintre cele patru tronsoane ale autostrăzii Lugoj-Deva a avut loc în anul 2010.

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor de la acel moment, promitea că autostrada Lugoj-Deva va fi gata în anul 2015.

Nu a fost.

Autostrada crăpăturilor

Primul lot a avut drept constructor asocierea dintre Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte d’Acqua și Cossi Costruzioni. Acesta a costat 681 de milioane de lei, iar constructorii l-au terminat în 2013.

Recepția finală a fost făcută însă abia în 2018. Ziare.com scria însă în aprilie 2018 că aceast tronson este însă plin de crăpături.

Licitațiile pentru următoarele trei loturi au avut loc abia în 2013, când au început și lucrările.

Liliecii și morții ne țin din muncă

Lotul 2 al tronsonului este construit de asocierea Salini – Secol, lotul 3, de consorţiul Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, iar lotul 4, de asocierea Tehnostrade – Spedition UMB.

Pentru lotul 4, valoarea contractului este de 419 milioane de lei fără TVA, pentru lotul 3, statul dă 579,9 milioane, iar pentru lotul 2, costul este de 562 milioane de lei.

Cum a reușit un medic din Botoșani să se vindece de cancer cu prognoză nefavorabilă. „Nimeni nu îți dă nici o garanție”
Recomandări

Cum a reușit un medic din Botoșani să se vindece de cancer cu prognoză nefavorabilă. „Nimeni nu îți dă nici o garanție”

Data de finalizare: mai 2016.

Nici acest termen nu a fost îndeplinit.

Construcția aceastor loturi a fost marcată de tot soiul de probleme: drumul trecea prin halda de steril a termocentralei Mintia, pe traseul său a fost descoperit un cimitir, apoi s-a găsit o peșteră cu lilieci din specii protejate.

Între timp, CNADNR a fost rebotezată în 2016 Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Ne chinuim să terminăm ce am început

În august 2019, lotul 4 din această autostradă a fost deschis circulației, însă pentru lotul 3 încă există probleme nerezolvate, potrivit lui Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.

Instituția are un conflict deschis cu consorțiul, după ce o fisură de 15 metri lungime și un centimetru lățime a apărut pe asfalt.

Ministerul a acordat recent un contract de 133.000 de lei firmei IPTANA, cea mai veche companie de proiectare din domeniul infrastructurii de transport din România, aceasta urmând să găsească soluțiile de remediere a lotului 3.

Pilele dezvoltatorilor imobiliari. Ce i-a propus un director Apa Nova unui bucureștean pentru a renunța la plângeri!
Recomandări

Pilele dezvoltatorilor imobiliari. Ce i-a propus un director Apa Nova unui bucureștean pentru a renunța la plângeri!

Recomandarea făcută de IPTANA este ca pe cei 21 de kilometri ai tronsonului să se circule cu restricții de tonaj de 7,5 tone și o viteză maximă de 80 km/h, conform G4Media.

Plouă cu acuze

Din cauza neînțelegerilor cu constructorii, statul a reziliat în august contractul cu asocierea ce trebuia să facă lotul 3, iar ulterior CNAIR a executat garanții totale de 87 de milioane de lei.

În schimb, constructorii acuză autoritățile că au reziliat abuziv contractul și spun că au de recuperat de la stat 99,2 milioane de lei, conform Hotnews.

Citeşte şi:

Ministrul Cuc l-a uns șef la Tarom pe Valentin Gvinda, un pilot care a avut suspendată licența de instructor de zbor vreme de trei ani pentru fraudă!

Viața lui El Rumañol, românul din semifinala emisiunii “Spain’s Got Talent”: “Spania e tata, România e mama și mie îmi pare rău că nu pot să fiu cu mama și cu tata în același timp!“

Și-a prins iubitul că o înșală cu ajutorul unei aplicații. Greșeala pe care a făcut-o bărbatul
GSP.RO

Și-a prins iubitul că o înșală cu ajutorul unei aplicații. Greșeala pe care a făcut-o bărbatul

Horoscop 13 decembrie 2019. Săgetătorii vor trece prin printr-un șir de experiențe profitabile
HOROSCOP

Horoscop 13 decembrie 2019. Săgetătorii vor trece prin printr-un șir de experiențe profitabile