MENIU CAUTĂ
20 Noi. 2017 09:09

5 sporturi care îți redau încrederea în tine

Distribuie

Nu doar șahul este sportul minții. Aceeași titulatură o pot primit multe alte sporturi și tehnici de antrenament, care construiesc un mental puternic.

 Consolidarea încrederii în sine, cu ajutorul sportului, se întâmplă în două moduri: pe de o parte, devenim mai încrezători atunci când înregistrăm reușite, indiferent de sportul practicat; există însă și câteva sporturi care reușesc mai mult decât altele să construiască aceasta încredere și ele nu sunt foarte greu de identificat.

Amintește-ți care au fost momentele pe care, în calitate de spectator, le-ai trăit la aceeași intensitate ca și sportivii aflați în competiție; meciurile care te-au țintuit de scaun; rezultatele care te-au făcut să te simți câștigător. Cel mai probabil, astfel de momente sunt legate de fotbal, tenis sau box, însă lista sporturilor care cer implicare emoțională este mult mai cuprinzătoare, acestea fiind și sporturile care ne pot motiva să ne asumăm riscuri și să ne depășim limitele.

Legătura dintre sport și stima de sine face și obiectul unor studii științifice. Câțiva cercetători din Canada au descoperit că elevii care desfășoară activități sportive manifestă un nivel de încredere mult mai ridicat, iar un studiu realizat în Elveția arată că adolescenții înscriși la cluburi sportive sunt nu doar mai sănătoși, dar și mai bine echipați pentru interacțiunea cu semenii, mai optimiști și mai puțin predispuși la stări de anxietate.

Iată și care sunt câteva dintre sporturile și tehnicile de antrenament recomandate pentru o mai mare încredere în forțele proprii:

Tenisul este cunoscut ca unul dintre sporturile care cer un mental de fier, însă sunt destule cazurile sportivilor care au câștigat treptat încredere în sine, tot prin intermediul tenisului, ajungând într-un final chiar mari campioni. Exemple în acest sens sunt Stan Wawrinka și Simona Halep.

Boxul ar putea fi privit ca un sport care întreține agresivitatea, dar nu și dacă îl practici ca antrenament, instalând acasă astfel de saci de box. Antrenamentul cu mănuși de box menține trează concentrarea, ne ajută să fim motivați și energici, ne modelează brațele și poate fi și un bun exercițiu de creștere a rezistenței fizice.

Alergarea are cu siguranță efecte pozitive asupra stării de spirit, altfel nu se explică numărul tot mai mare de maratoniști. Ca și ciclismul și echitația, este unul dintre sporturile asociate cu sentimentul de libertate, dar are multe alte beneficii, printre care creșterea rezistenței fizice și mentale.

Artele marțiale sunt poate cele mai indicate atunci când ne dorim să ne testăm limitele și să devenim mai încrezători în propriile forțe. Cele mai potrivite pentru începători sunt tehnici precum aikido, jiu-jitsu, judo și capoeira.

Și dansul se află pe această listă, fie că este vorba despre dansul sportiv, sau cel de societate. Printre stilurile de dans pe care le poți învăța la școlile specializate de la noi din țară se numără bachata, cha cha, samba, salsa, rueda și kizomba.

Sursa foto: Shutterstock

 

 

Loading...
Comentarii