(P) Care sunt problemele cu care se confrunta clientii restaurantelor si cum pot fi evitate?

Intr-o lume perfecta, orice persoana care trece pragul unui restaurant ar trebui sa aiba parte de cele mai bune conditii pentru a servi masa. Cateodata, insa, clientii se confrunta cu situatii mai putin placute, care nu trebuie ignorate de catre conducerea localului, pentru ca afacerea sa nu aiba de suferit.

In general, persoana care are rolul de a supraveghea activitatea dintr-un restaurant este cea care trebuie sa stie in permanenta ce se intampla, fie ca este bine sau rau. Un manager are responsabilitatea de a asigura o buna functionare a lucrurilor, atat pentru personal, cat si pentru clienti. Nu compromisul trebuie sa fie o practica comuna pentru o persoana care ocupa acest post, ci excelenta in a rezolva orice situatie cu diplomatie si calm, in beneficiul tuturor. Daca acesta este job-ul tau, este bine sa stii care sunt cele mai frecvente plangeri din partea celor care apeleaza la serviciile unui local si cum sa le eviti!

Pentru a fi un manager de succes, afla care sunt lucrurile care nu trebuie sa existe in restaurantul tau

  • O igiena precara in baie

Baia trebuie sa arate impecabil in orice moment al zilei. Cateodata, insa, igiena acesteia lasa de dorit. Acesta este un lucru care cantareste greu in fata clientilor tai, mai ales ca nimeni nu isi doreste sa se confrunte cu mizerie sau cu un miros neplacut atunci cand foloseste toaleta. In plus, acestia isi pot pune semne de intrebare cu privire la intreaga activitate desfasurata in local, inclusiv la felul in care este gatita si servita mancarea. O alta problema cu care se confrunta in special femeile este lipsa unui cos de gunoi in fiecare separeu sau cu faptul ca acesta nu a fost golit de ceva vreme. Ce poti face pentru a te asigura ca aceste lucruri nu se intampla? In primul rand, pune-ti intrebarea daca tu, personal, ai folosi o astfel de baie. Daca raspunsul sincer este nu, ia urmatoarele masuri: gandeste un program eficient si stabil pentru curatenia repetata de-a lungul unei zile; lasa ventilatia pornita tot timpul; foloseste produse de igienizare si de dezinfectare de calitate; verifica la un interval de doua ore starea in care se afla toaleta.

  • Lipsa lucrurilor necesare in baie

Este foarte neplacut sa folosesti o baie care nu este complet utilata si nu dispune de toate lucrurile absolut necesare. Asadar, asigura-te ca ai tot timpul in stoc hartie igienica, sapun lichid si servetele pentru uscarea mainilor. De asemenea, felul in care acestea sunt puse la dispozitie este foarte important! Alege dispensere de calitate, iar pentru sapun, recipiente speciale.

  • Vesela, tacamuri si pahare murdare

Din neatentie sau graba, clientilor tai le pot fi oferite astfel de obiecte slab igienizate. Nu numai ca acest lucru este deranjant, ci este un motiv suficient de bun pentru ca afacerea sa fie inchisa de echipele de inspectie. Asigura-te ca, in orice moment, toata vesela, toate tacamurile si toate paharele arata impecabil! Utileaza localul cu masini de spalat vase cu o capacitate mare si verifica ca toate conditiile sanitare sa fie indeplinite asa cum trebuie! In cazul te confrunti cu o astfel de situatie neplacuta, cere-ti scuze, inlocuieste imediat obiectele si revanseaza-te fata de respectiva persoana! Vorbeste si cu membrii staff-ului pentru ca acest lucru sa nu se mai repete. Atentie! Si fetele de masa trebuie sa fie curate si, in cazul in care au loc accidente, acestea trebuie inlocuite pentru urmatorii clienti.

  • Comportamentul neplacut al personalului

De foarte multe ori, cei care servesc masa in localuri sunt intampinati de ospatari sau barmani cu o atitudine neprietenoasa sau sunt lasati sa astepte un timp indelungat pentru a primi meniurile ori pentru a le fi preluata comanda. Desi pana la un punct aceste lucruri pot fi intelese, nu inseamna ca trebuie sa aiba loc. Personalul tau trebuie sa fie, in primul rand, calificat si instruit corespunzator, iar in al doilea rand, implicat in activitatea pe care o desfasoara. Ca manager, te poti asigura ca staff-ul lucreaza in conditii foarte bune, ca poate face fata volumului de munca si ca este multumit din punct de vedere financiar. Astfel, vei evita situatiile mentionate!

  • Timpul de asteptare foarte mare

Nimeni nu va reveni intr-un local in care trebuie sa astepte o banala salata 45 de minute. Desi unele preparate pot avea un timp de pregatire mai lung, acest lucru trebuie specificat inca de la inceput. O recomandare a specialistilor este ca in meniu, in dreptul oricarui fel de mancare, sa fie precizata perioada medie pe care clientii o au de asteptat. De asemenea, ospatarul poate oferi, si el, aceasta informatie. In acest fel, orice persoana va putea lua o decizie conforma cu nevoile pe care le are in acel moment si nemultumirile pot fi evitate, cu usurinta!

Tine cont de aceste lucruri pentru ca afacerea ta sa fie una profitabila si satisfacatoare! De asemenea, fii in permanenta la curent cu informatiile necesare pentru o igiena corespunzatoare in fiecare zona a restaurantului pe care o conduci!

Mai multe articole