Agentiile de turism au inceput deja vanzarea biletelor de vacanta pentru sezonul estival. Fie ca e vorba de destinatii externe, fie ca e vorba de un simplu sejur in luna mai pe Litoral, trebuie sa fiti cu ochii in patru la cumparare. Iata ce ne recomanda inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pentru a evita posibilele neplaceri:
In bonul de comanda si contractul de calatorie trebuie sa se mentioneze, in scris, cel putin:
destinatia(iile) calatoriei turistice si, in cazul perioadelor de sejur, durata si datele de sosire si de plecare;
mijloacele de transport;
serviciile de masa furnizate;
data-limita de informare a consumatorului privind anularea calatoriei turistice comandate;
ruta;
vizitele, excursiile sau alte servicii incluse in pret;
numele si adresa agentiei(iilor) de turism organizatoare;
pretul pachetului de servicii;
termenele si modalitatea de plata;
conditiile de reziliere;
obligatiile agentiei(iilor) de turism in cazul anularii calatoriei turistice;
In cazul in care preturile stabilite in contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele majorarii, consumatorul poate rezilia contractui fara nici o obligatie fata de agentia de turism, aceasta din urma avand obligatia de a rambursa imediat consumatorului toate sumele aferente calatoriei turistice pla-tite de acesta;
In cazul in care consumatorul reziliaza contractul pentru un motiv care ii este imputabil, el va despagubi agentia de turism cu maximum pretul calatoriei turistice;
Consumatorul are dreptul sa solicite agentiei de turism si o despagubire pentru neindeplinirea prevederilor contractului initial;
Pentru daunele materiale cauzate de nerespectarea serviciilor din contract, responsabilitatea materiala a agentiei nu poate depasi de doua ori pretul pachetului turistic;
Deficientele constatate de consumator la fata locului, cu privire la realizarea pachetului de servicii contractat, vor fi sesizate prompt, in scris sau sub orice alta forma, atat prestatorului de servicii, cat si agentiei de turism.