Mergi direct la conținut »
Starea Libertății | De ce crede Dragoș Pătraru că în clipul de la eMAG e „imposibil să fie vorba de Mihai Șora”
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Starea Libertății | De ce crede Dragoș Pătraru că în clipul de la eMAG e „imposibil să fie vorba de Mihai Șora”

Starea Libertății | De ce crede Dragoș Pătraru că în clipul de la eMAG e „imposibil să fie vorba de Mihai Șora”

În această ediție a emisiunii Starea Libertății, realizatorul Dragoș Pătraru comentează reclama eMAG cu Mihai Șora, care a stârnit controverse pe rețelele de socializare, precum și critici la adresa filosofului.

„Un clip impresionant, nu? Da, impresionant dacă ai 10-11 ani și dacă habar n-ai de istoria contemporană a României. Sau ești ”creativ” la o agenție de publicitate care nu dă doi bani pe adevăr. Dar, dar, cu puțin Google, toate acestea se rezolvă. Ce nu se rezolvă până la urmă în lumea de azi cu puțin Google și niște Wikipedia?”, spune Dragoș Pătraru, la începutul emisiunii.

Acesta comentează apoi veridicitatea faptelor prezentate în clipul realizat de eMAG: Mihai Șora este prezentat drept un tânăr de 30 de ani care încearcă să părăsească țara cu trenul în 1946, numai că este oprit la graniță.

„Toate bune și frumoase în clipul celor de la EMAG numai că e imposibil ca acolo să fie vorba despre Mihai Șora. Există totuși niște fapte, fraților. Nu inventate, nu clipuri de promovare a istoriei României, nimic altceva decât fapte. (…) Mihai Șora nu a fost vreun torționar, nu a fost vreun turnător, nimic din toate acestea. Dar nu a fost nici tipul care voia să plece cu trenul din lagărul comunist. Din contră, din păcate. A venit de bună voie cu trenul să se întâlnească aici cu tancurile sovietice și să pună umărul la făurirea societății multilateral dezvoltate. Așa că nu are cum să fie Mihai Șora omul din acel clip, omul despre care se vorbește în acea reclamă”, mai spune Dragoș Pătraru.

Răzbunarea unui temut interlop al clanului Chira după ce un rival l-a schilodit pe viață. Scene de filme western
Recomandări

Răzbunarea unui temut interlop al clanului Chira după ce un rival l-a schilodit pe viață. Scene de filme western

În clipul campaniei eMAG, spune Pătraru, agenția de publicitate ignoră adevărul din viața lui Mihai Șora din perioada comunistă și alege să se folosească doar de imaginea lui de simbol al mișcării de stradă din ultimii 30 de ani.

În condițiile în care clipul publicitar se vrea a marca 30 de libertate și de democrație, este de neînțeles, spune Pătraru, cum se poate vorbi de eliberare de sub regimul ceaușist care a falsificat istoria și ne-a distrus identitatea fără a prezenta adevărul din spatele faptelor.

”Nu putem vorbi de libertate fără adevăr. Parcă adevărul era ăla care eliberează. Așa îmi aduc aminte dintr-o celebră reclamă”, mai spune Pătraru.

Close
Închide
  Close