MENIU CAUTĂ
09 Noi. 2016 23:44

Voturile obţinute de Trump au costat mai puţin de 5$ fiecare, jumătate faţă de cât a cheltuit Clinton

Distribuie

Donald Trump se pare că s-a folosit de flerul  de afacerist și în campania pentru alegerile din SUA. El a obținut una dintre cele mai neașteptate victorii din istoria politică a SUA, învingând-o pe candidata democrată, însă potrivit Reuters, el a reușit acest lucru cu mult mai puțini bani decât adversa sa.

Afaceristul new-yorkez a cheltuit mai puţin de 5 dolari pentru fiecare vot obţinut în cursa pentru Casa Albă, bazându-se în mare parte pe o combinaţie neortodoxă de reţele de socializare, retorică dură şi un instinct în obţinerea de spaţiu de emisie gratuit la televizor . Această sumă este aproape jumătate din cât a plătit Clinton pentru fiecare vot, potrivit unui analize a finanţării campaniei electorale realizate de Reuters. Aceste sume au plecat de la premisa că cei doi candidați au cheltuit toate fondurile strânse.

Costurile efective ale lui Trump contrazic astfel concepţiile tradiţionale privind influenţa banilor în politica americană şi ridică întrebarea dacă o campanie flexibilă, care foloseşte la maxim presa, poate deveni noul model pentru a câştiga alegerile în Statele Unite.

Analiștii pilitici  tind să fie de acord cu această ipoteză, cu toate că,  performanţa lui Trump va fi greu de repetat. Deja cunoscut pentru proprietăţile sale imobiliare de lux, ca vedetă TV pentru că a găzduit un show de televiziune şi pentru abilitatea sa de a se determina non-stop de controverse, el are avantaje care multor politicieni le lipsesc.

Trump a avut caracteristi unice, ce i-au permis să adopte o strategie diferită

„Cred că aceasta este o situaţie în care Trump are caracteristici unice pentru un candidat care i-au permis să adopte o strategie diferită', a explicat Tony Corrado, profesor de guvernare la Colby College, în Maine.

În total, Trump a strâns cel puţin 270 de milioane de dolari de când şi-a lansat campania, în iunie 2015 – mai puțin de o treime din cât a cheltuit Obama în 2012, potrivit Comisiei Electorale Federale.

Potrivit rezultatelor de miecuri dimineața, miliardarul a câștigat aproximativ  59 de milioane de voturi la nivel naţional, ceea ce înseamnă că fiecare vot suma se ridică la  mai puţin de 5 dolari din cele 270 de milioane de dolari.

S-a folosit de notorietatea sa pentru timp de emisie gratis

Conform companiei de analiză a mass-media mediaQuant, Trump a obţinut timp de emisie în valoare de cinci miliarde de dolari fără a plăti nici un cent,  dublu faţă de Clinton, un politician cu experiență care a fost secretar de stat, senator și primă doamnă în cariera ei . mediaQuant echivalează acoperirea mediatică obţinută de candidaţi, la televiziune, ziare, reviste și social media,  cu suma pe care ar plăti-o pentru reclame cu acelaşi impact.

Trump a dominat frecvent buletinele de ştiri prin declaraţiile sale provocatoare, prin care a încălcat tabuurile. El a insultat femeile, a pledat pentru interzicerea accesului musulmanilor în ţară şi a ameninţat că va obliga Mexicul să plătească pentru un zid la graniţă.

Trump a insistat în repetate rânduri că îşi finanţează singuri campania pentru învestitura republicană şi că, prin faptul că respinge marii donatori, nu este „sclavul' intereselor lor. Însă după ce a obţinut învestitura, el şi-a schimbat direcţia şi a început să strângă donaţii.

Hillary Clinton a mers pe un model de campanie tradițional

Pe de altă parte, fostul secretar de stat Hillary Clinton s-a limitat la un model de campanie mai tradiţional, bazat pe clipuri electorale scumpe şi pe angajarea a sute de oameni care s-au răspândit în toată ţara pentru a asigura o prezenţă sporită a populaţiei la vot.

Ea a strâns cel puţin 521 de milioane de dolari din donaţii şi a cheltuit peste 237 de milioane pe clipuri electorale şi peste 42 de milioane de dolari pe angajaţi.

De asemenea, a beneficiat de ale organizaţii politice, aşa-numitele Super PAC-uri, pentru a-i susţine candidatura. Numeroşi oameni de afaceri, inclusiv magnaţii Donald Sussman şi George Soros, au scris cecuri în valoare de milioane de dolari pentru Priorities USA, care s-a implicat în alegerile primare pentru a o susţine pe Clinton.

Michael Traugott, profesor de ştiinţe politice la Universitatea Michigan, a atras atenţia că modelul tradiţional american pentru alegerea preşedinţilor poate părea ciudat oamenilor din alte ţări, unde campaniile sunt mai scurte şi mai ieftine. „Sistemul este, în mod clar, stricat', a precizat Traugott pentru Reuters.

 

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Unde se tunde omul care discută cu Dumnezeu? La Omenia
Loading...
Comentarii