MENIU CAUTĂ
18 Ian. 2015 19:00

Statul vrea taxă şi pe reduceri

Distribuie

Conform reglementării publicate pe 30 decembrie 2014 în Monitorul Oficial, pentru toate acţiunile organizate de diferiţi operatori economici, în condiţiile legii, în scopul stimulării vânzărilor şi care nu presupun taxă de participare, respectiv, nici un fel de cheltuială suplimentară din partea participanţilor şi nici majorarea preţului pe care produsul l-a avut anterior desfăşurării acţiunii publicitare, se instituie obligativitatea obţinerii în prealabil a unui aviz de la comitetul de Supraveghere al ONJN'.
Asta, cu toate că acelaşi articol 11 al ordonanţei, la alineatul 1, specifică faptul că aceste acţiuni nu sunt considerate jocuri de noroc şi sunt permise fără autorizare.
Cu alte cuvinte, tu vrei să scazi preţurile, tot tu plăteşti. Potrivit capital.ro, impactul acestor modificări va fi resimţit de activităţile promoţionale ale companiilor din toate domeniile după 13 februarie, când noile reguli vor intra în vigoare, iar companiile prinse fără aceste avize vor risca amenzi cuprinse între 20.000 şi 40.000 de lei.

Nu are norme metodologice

Neclarităţi sunt însă foarte multe în acest moment, printre care şi: cât va fi taxa, ce documentaţie trebuie întocmită, cu câte zile înainte trebuie depusă cererea ca să fie avizată în timp util ori dacă aprobările se vor elibera pentru campanii punctuale.
Toate astea ar urma să fie descâlcite de Normele de aplicare ale Ordonanţei, care ar trebui aprobate şi publicate de Guvern în Monitorul Oficial până pe 12 martie 2015. În prezent, comercianţii care recurg la soldări în perioadele prevăzute de lege – între 15 ianuarie şi 15 aprilie şi între 1 august şi 31 octombrie – sunt obligaţi să notifice primăria cu privire la intervalul de 45 de zile ales şi lista de inventar a produselor de sezon la care se vor aplica reducerile. Nu plătesc însă vreo taxă pentru asta.

Loading...
Comentarii