MENIU CAUTĂ

INVESTIGAȚIE EXCLUSIVĂ/Cât a încasat Bittman din cei 700.000 € cheltuiți pentru evenimentul aranjat în care a fost slăvit primarul Sectorului 5

Preţul odei lui Bittman: 11.000 de euro ca prezentator şi 11.000 de euro pentru trupa Holograf! Pentru că n-a vrut să semneze o achiziţie trucată, directoarea Centrului Cultural a fost demisă de primarul Florea cu o zi înainte de eveniment!

Investigaţie de Mirela Neag, Răzvan Luţac şi Cătălin Tolontan

  • Libertatea începe să publice de azi documente şi mărturii care arată cum s-a trucat cheltuirea a 700.000 de euro, banii cetăţenilor, în „Zilele Sectorului 5”.
  • Directoarea Centrului Cultural al Sectorului 5 şi încă doi angajaţi publici s-au opus, au anunţat că nu vor plăti ce nu se prestase şi au fost concediaţi de primarul Daniel Florea, chiar cu o zi înainte de eveniment!
  • „Un om al firmei Libro Events a dictat, practic, caietul de sarcini, dar chiar şi aşa, ilegalităţile sunt evidente”, susţine o sursă din interior, care cunoaşte derularea faptelor.
  • „Primarul Daniel Florea nu a avut nicio implicare în organizarea evenimentului 'Zilele Sectorului 5, pentru că Centrul Cultural este subordonat Consiliului Local”, susţine Primăria în răspunsul pentru ziarul Libertatea.

La 9 ani distanţă, cazul e şocant de asemănător cu cel din investigaţia jurnalistică „Zilele Tineretului 2 Mai – Monica Iacob Ridzi”:

  1. În 2009, suma cheltuită de MTS a fost de 630.000 de euro, acum este de de 700.000 de euro.
  2. „Zilele Tineretului” şi „Zilele Sectorului 5” au fost evenimente de masă, derulate la costuri supraevaluate şi din care au câştigat ca imagine oameni politici: în 2009, Monica Iacob Ridzi (ministru PD-L), iar în 2018, Daniel Florea (primar PSD).
  3. Firmele au primit contractele fără licitaţie şi, în ambele cazuri, ele nu aveau experienţă în domeniul prestat!
  4. Dan Bittman a fost prezent alături de Monica Iacob Ridzi şi alături de Daniel Florea.
  5. Însăşi patroana care a organizat evenimentul pentru primarul Florea, ce are o firmă de „curăţenie”, şi nu de evenimente culturale, Mihaela Neagu, a fost adusă de ministrul Ridzi, în 2009, în MTS, ca director la Hotel Sport!

Domnule primar, văd că merge bine treaba aici, în Sectorul 5!”, îi spune Dan Bittman primarului Daniel Florea.

În costum sobru, omul politic arată fericit şi sclipeşte ca scos din cutie.

Sectorul 5 sărbătoreşte 50 de ani de existenţă. Sunt „Zilele Sectorului 5” şi e petrecere de vineri până duminică.

Totul în jur costă enorm, dar oamenii strânşi aici nu ştiu asta.

Pentru Dan Bittman, cetăţenii plătesc 11.000 de euro, plus TVA, ca prezentator şi încă 11.000 de euro, plus TVA, către toţi membrii trupei Holograf, împreună.

Doar animatorii pentru un show de copii, de patru ore, încasează 30.000 de lei.

Animatori, nu artişti!

3,25 milioane de lei, fără TVA, este suma cheltuită la „Zilele Sectorului 5”.

Primarul de 46 de ani

Cheltuielile fără număr continuă.

Ansamblul de la Clejani, „care pe piaţa normală ia cam 5.500 de euro pentru un concert de 45 de minute”, după cum spune unul dintre oamenii din interiorul evenimentului, e plătită acum cu 20.000 de euro.

Ce se întâmplă aici?

Vorba lui Dan Bittman, „merge treaba în Sectorul 5”, cel mai nevoiaş al Capitalei, dreptunghi uman în care 240.000 de suflete l-au crezut pe bărbatul din faţa lor, primarul de 46 de ani Daniel Florea.

Aşa cum se vede din mulţime, iar reportajul celor de la recorder.ro e emblematic, ei pe el îl sărbătoresc.

Preţul? 700.000 de euro.

Le luăm pe rând, va fi în Libertatea un serial de documente, nume implicate, mărturii şi sume.

O firmă de curăţenie e acceptată ca având experienţă în evenimente culturale!

„Achiziţia a fost una cu dedicaţie!”, explică, cu acte, unul dintre oamenii Centrului Cultural al Sectorului 5, centru care a organizat evenimentul.

„Firma Libro Events, care face curăţenie, nu avea dreptul să câştige pentru că se prevedea în caietul de sarcini experienţă în evenimente culturale”, spune angajatul Centrului.

Ramona Manole, directoarea Centrului Cultural, se opune aranjamentului.

Sunt câteva săptămâni grele pentru că, fix în lunea de dinainte de eveniment, Mihaela Neagu, patroana firmei care câştigase, „a apărut agresivă în Centru, ca să ceară banii. Nu avansul, banii!”.

Mihaela Neagu, patroana firmei care a câştigat contractul deşi nu derulase activităţi culturale

„Nu vreau să merg la închisoare, eu nu sunt genul care să execut ordinele”, spune directoarea Manole colegilor.

Cu câteva zile înainte, ea trimisese o „solicitare de explicaţii” către Comisia de Evaluare, care făcuse ca firma Libro Events să ia potul de 700.000 de euro.

Răspunsul este antologic.

„Similar nu înseamnă identic”

Comisia de evaluare a ofertelor, de fapt a ofertei, căci doar Libro Events participă la achiziţie!, îi spune directoarei Centrului că „ofertantul trebuie să demonstreze o experienţă similară şi nu una identică”.

„Similar nu înseamnă identic”.

Cu alte cuvinte, cinci oameni semnează că o firmă de curăţenie prestează ceva similar cu organizarea de evenimente culturale!

Deci poate organiza evenimentul de 700.000 de euro.

Cinci oameni semnează asta.

Numele lor: Alexandra Maria Mihăilă – preşedinte, Mariana Stoica, Alina Andronache, Valentin Eugen Bădălan şi Mirela Soare.

Vestea rea pentru aceşti oameni, ca şi pentru cei care au făcut recepţia evenimentului, vine de la Primărie!

Întrebată de Libertatea dacă primarul ştie costurile evenimentului, Primăria Sectorului 5 a răspuns în numele lui Daniel Florea că „Primarul nu a avut nici o implicare în organizarea evenimentului. El a fost realizat de Centrul Cultural”. 

Responsabilitatea se mută pe cei mici. La fel au făcut, în evenimente asemănătoare, Monica Ridzi sau Elena Udrea.

Concluzia lor este: „Comisia de evaluare a concluzionat că sunt îndeplinite condiţiile de calificare tehnică a ofertantului SC Libro Events SRL”.

95,7 puncte din 100 este calificativul cu care Libro Events câştigă procedura la care a participat de una singură.

De aici începe totul.

Continuarea în ziarul Libertatea de mâine!

„E o sumă infinit mai mică decât cei 250.000 euro pe care Primăria Bucureşti îi dă lui Rod Stewart”

INTERVIU. Dan Bittman, solist al trupei Holograf şi cel care a prezentat evenimentul din Sectorul 5, spune că nu a văzut încă niciun ban. Nu confirmă, însă nici nu neagă suma.

– Domnule Bittman, e adevărat că aţi primit 11.000 euro pentru a prezenta evenimentul din weekend, Zilele Sectorului 5?
– Nu pot să vă spun suma, este vorba de un contract confidenţial, aşa cum nici dumneavoastră nu îmi spuneţi care e salariul dumneavoastră la Gazeta Sporturilor, sau Libertatea, însă dacă dumneavoastră aţi făcut rost de un contract confidenţial, vă felicit.

– Mai mult, înţeleg că şi trupa Holograf, alături de care aţi cântat în prima zi, a primit aceeaşi sumă.
– Repet, nu pot spune sumele.

– Vi se par mari? Mari faţă de cei câştigaţi la un eveniment de acest gen?
– Mi se par nişte sume mult mai mici decât, de exemplu, cei 250.000 euro pe care îi primeşte Rod Stewart de la Primăria Municipiului Bucureşti, atenţie, tot bani publici!, într-un concert în care nimeni nu plăteşte vreun ban, toată lumea are acces gratuit. Practic, noi primim nişte sume care nu sunt nici 1%, 2% sau 5% din ceea ce primesc unii artişti care vin să presteze, atenţie, tot din bani publici.

– Banii i-aţi primit de la firma Libro Events, cea organizatoare, da?
– Nu mă ocup eu de asta. Vă pot spune că încă nu am văzut niciun ban, nu au intrat în cont. Însă nu mă ocup eu de această parte financiară, nu eu fac contractele. Eu mă duc, prestez, dau bună ziua şi la revedere, şi atât.

Solistul trupei Holograf se referă la concertul ce va fi susţinut de starul Rod Stewart duminică, 23 septembrie, la Bucureşti.

Acesta va cânta în ultima zi a Zilelor Bucureştiului, evenimente prin care Primăria doreşte să marcheze 559 de ani de la prima atestare documentară a Capitalei şi, în plus, Centenarul Marii Uniri. Accesul la concertul artistului de origine scoţiană, în vârstă de 73 de ani, va fi gratuit.

Primăria: „Primarul nu a avut nici o implicare în organizarea evenimentului!”

Contactată de Libertatea, Primăria Sectorului 5 a spus că „Primarul Daniel Florea nu a avut nicio implicare în organizarea evenimentului „Zilele Sectorului 5”. Evenimentul a fost organizat de Centrul Cultural şi de Tineret „Ştefan Iordache” în urma aprobării în şedinţă de Consiliul Local. Centrul Cultural este o instituţie de interes public cu buget propriu şi aflat în subordinea Consiliului Local. Primarul nu propune şi nu decide ce şi când sunt organizate evenimente”.

Primăria a negat şi că directorul Centrului Cultural a fost destituit pentru că nu s-a raliat evenimentului.

„Ramona Manole a fost angajată la cabinetul Primarului în funcţia de consilier şi detaşată ca director general al Centrul Cultural. În urma reorganizarii aparatului administrativ al Primăriei, pentru ocuparea funcţiei de consilier e necesar ca persoana care ocupă acest post să deţină studii juridice. Ramona Manole nu deţine aceste studii, ca urmare nu a mai putut fi consilier şi automat a încetat şi detasarea acesteia la Centrul Cultural”, susţine Primăria condusă de Daniel  Florea.

„Primarul nu a cunoscut costurile, cât sunt plătiţi cântăreţii sau faptul că directoarea a trimis un document prin care arată că firma nu îndeplineşte condiţiile, deoarece Centrul Cultural nu este subordonat Primăriei, ci Consiliului Local, cel care a propus şi decis organizarea evenimentului”, a încheiat Primăria.


Citește și:

EXCLUSIV/Cât a plătit Primăria Capitalei pentru a-l aduce pe Rod Stewart în București. Nervos pe dezvăluirile din Libertatea, Dan Bittman o dă de gol pe Gabriela Firea

Reacția oamenilor la suma imensă cheltuită pentru „Zilele Sectorului 5”: „Cred că Dan Bittman e agent sub acoperire DNA”

Firma care l-a plătit pe Dan Bittman să cânte la bâlciul cu muzică de fanfară și fasole cu ciolan din Sectorul 5, aceeași societate care sifona bani publici de la Clubul Sportiv Olimpia!

Comentarii