MENIU CAUTĂ
16 Mai. 2018 09:00

EXCLUSIV. Metodă de slăbit revoluționară: “Avem antrenament cu sfori, dar și exerciții cu barosul”! Cum măsori corect porția de mâncare

Distribuie

Metodă de slăbit revoluționară, cu mâncare sănătoasă, dar în porții măsurate, cu seminarii motivaționale și antrenamente ce implică nu gantere, steppere și biciclete, ci... sfori și barosuri. Conceptul a fost implementat în România de Irina Alionte, o tânără antreprenoare.

Degeaba știi ce să mănânci, cât să consumi și ce exerciții să faci pentru a obține rezultate spectaculoase, dacă… nu reușești să le pui în practică! Primul pilon pe care ne axăm este alimentația sănătoasă. Clienții noștri învață să mănânce sănătos, să combine alimentele și mai ales să controleze cantitatea de mâncare pe care o consumă pe durata unei zile. Avem un sistem fără a număra calorii sau a cântări mâncarea', explică instructorul Flavius Ursachi, dublu campion național la categoria Men Physique.

Mâncarea se măsoară corect cu ajutorul palmei. Atenție la ulei, nuci migdale!

Pe durata unei zile sunt recomandate 3-4 mese principale, iar etalonul de măsurare a cantității este palma.

Recomandăm să se mănânce o porție de proteine la fiecare masă, o porție de legume și o porție de grăsimi sănătoase. În ziua cu antrenament, la o masă, se pot înlocui grăsimile sănătoase cu carbohidrați sănătoși. Ca măsură, porția de proteine e cât volumul palmei la femei, la bărbați, cât două, porția de legume – volumul a doi pumni, atât la bărbați, cât și la femei, iar porția de carbohidrați este cât intră în căușul palmei – vorbim aici de cartofi, de orez și de fructe. Porția de grăsimi evolumul degetului mare – aici vorbim de câteva lingurițe de ulei de măsline, nuci, migdale, pentru că acestea sunt alimente bogate caloric', a declarat, pentru Libertatea, antrenorul Flavius Ursachi.

Cum controlăm pofta de dulce? Disciplina este cuvântul cheie!

O mare problemă în procesul de slăbit îl consituie pofta, în principal de ceva dulce. Acest lucru se poate regla în timp prin disciplină, ne-a dezvăluit antrenorul care este specializat și pe partea de nutriție.

Încurajăm oamenii să își asculte corpul, nu poftele, ci senzația de foame, adică să mănânce sănătos când le este foame. Dacă faci și sport în acest timp, metabolismul se reglează. Senzația de dulce, în primul rând, trebuie să fim conștienți că poate fi o senzație de foame acoperită. Adică, dacă nu mănânc suficient, nu mănânc dimineața sau sar peste mese, atunci, corpul cere energie rapid, iar energia se obține cel mai repede din zahăr. De aceea, când corpul nostru este înfometat, creierul imediat se gândește la zahăr, la ceva dulce. Primul pas ca să rezistăm acestei pofte este să prevenim starea aceea de foame, să avem grijă mereu să ne hrănim la timp. Așa, poftele acestea scad în proporție de 50-60%', a mai spus antrenorul.

Motivația este esențială pentru a slăbi

În procesul de transformare corporală este foarte importantă partea emoțională, psihologică. Practic, trebuie să realizăm de ce facem anumite lucruri. Fiecare trebuie să-și conștientizeze emoțiile, nevoile pe care le are și când are o poftă, să analizeze ce simte. Oare e frustrare, e supărare? Oare ar trebui să se premieze, să-și permită să mănânce alimentul la care poftește? În felul acesta, își dă seama ce se întâmplă și poate face o alegere conștientă: «OK, mă premiez. Dar mă premiez în continuare sau mă opresc?». Și aici, în procesul acesta de analiză, intervine foarte mult motivația. Primul pas este să conștientizezi și apoi este să îți alegi motivația, de ce vrei să faci schimbarea asta. De cele mai multe ori, persoanele care au o motivație superficială –  vine vara, mă duc în concediu, am o nuntă, vreau să intru în niște haine – se îngrașă imediat la loc. De ce? Pentru că în momentele de cumpănă, dacă nu ești ancorat într-o motivație puternică, cedezi. Asta facem la seminarul de mâncat emoțional: încercăm să aducem oamenii către o motivație mai profundă. De ce vrei să slăbești, care este adevăratul motiv, cum te-ai simțit cu kilograme în plus? Și astfel, oamenii se agață de niște motive mai serioase, adică emoții puternice, de dezamăgire față de corpul lor, probleme de sănătate, probleme în familie generate de lipsa de organizare și de lipsa de disciplină. Când vrei să salvezi o relație, când vrei să salvezi viitorul copiilor tăi, ai o ancoră mult mai puternică și astfel poți să iei decizii conștiente mai bune. Asta nu înseamnă că nu vei mai mânca niciodată dulce, dar îți vei manageria mai bine poftele, adică îți vei permite să mănânci o dată, de două ori pe săptămână un desert, poți chiar să îți programezi astfel de ieșiri, ca să nu fie o decizie impulsivă', a subliniat Flavius Ursachi.

Altfel de sport: sfori, cauciucuri și barosuri în loc de gantere, steppere și bicicletă

La capitolul mișcare, există altfel de exerciții fizice decât cele obișnuite într-o sală de fitness. Mult mai amuzante, mai… antrenante, unele care, practic, nu îți lasă timp să se plictisești.

Avem antrenamente fulger, în 45 de minute avem încălzire, stretching și un antrenamentul propriu-zis care durează undeva la aproximativ 25 de minute. Ne bazăm pe antrenamentul pe intervale, pe antrenamentul de rezistență, adică folosim greutăți și accesorii, astfel încât să stimulăm masa musculară, să o tonifiem, să îmbunătățim postura. Pe lângă acestea, avem și exerciții foarte amuzante, care ne ajută să ne bucurăm în timpul antrenamentului. Avem antrenament cu sfori – facem niște valuri foarte interesante!, avem exerciții cu barosul, cu mingi pe care le trântim, adică un pic mai funcțional, ca să ieșim din rutina aceea clasică de bandă, de bicicletă și de ridicat greutăți. Sunt exerciții care, dincolo de partea fizică, te ajută pe partea mentală, te eliberezi de stres', a a mai spus antrenorul.

Ca reguli de bază, antrenamentele trebuie făcute de minimum 3 ori pe săptămână. Un alt lucru important: ora pentru cină depinde foarte mult de ora de culcare – asta înseamnă că ultima masa trebuie să fie cu 2-3 ore înainte de somn!

Irina Alionte a adus conceptul în România, după ce l-a implementat în Anglia

Irina Alionte a implementat acest concept întâi în Anglia, iar ulterior l-a adaptat pentru România.

Ideea de a face evenimente dedicate fitnessului într-un mod diferit de cel tradițional mi-a venit pe vremea când locuiam în Anglia, am fost acolo studentă la un masterat în marketing și strategie și m-am gândit cum pot să îmbin cele două hobbyuri ale mele: dansul cu exercițiile fizice', ne-a declarat Irina.

La vremea aceea, a fost un concept pentru studenți, pentru tineri care vor o alternativă la nopțile de ieșit în oraș. Am păstrat de acolo experiența de petrecere și atmosferă motivațională, însă am adus și componenta de rezultate, pentru că nu e suficient doar să îți placă să faci mișcare, trebuie să ai și rezultate și, împreună cu echipa de antrenori pe care am găsit-o aici, am creat acest concept. Dacă 80-90% din timp mănânci sănătos, poți să îți permiți în marja aceea de 10-20% mici abateri, important este să fie alegeri conștiente, asumate și ocazionale, adică să nu devină acel dulce un obicei. Programul de 6 săptămâni este suficient să îți formeze niște obiceiuri pentru toată viața', a spus, pentru Libertatea, Irina Alionte.


VIDEO EXCLUSIV/ Ela Crăciun vorbește deschis despre sarcina la femeile de peste 35 de ani. „Vârsta cumva își spune cuvântul'

Loading...
Comentarii