VIDEO / Zâmbetul, ținuta și strângerea de mână. Trei reguli de aur pentru a lăsa o imagine bună în organizația pentru care lucrezi

Andrei Pop și Adrian Murariu sunt doi ofițeri din Armata României care își dedică timpul liber învâțându-i pe alții secretele bunelor maniere, etichetei și dezvoltării personale. Rigoarea miliară – în cazul lui Andrei, cei patru ani petrecuți la West Point, cea mai veche academie militară din Statele Unite ale Americii – i-a ajutat să afle că, pentru a deveni un om de succes, indiferent de domeniul în care activezi, trebuie să respecți câteva reguli simple. 'Contează foarte mult prima impresie pe care o facem', spun ei. Cum ajungem să obținem asta? Andrei și Adrian spun că știu exact răspunsul.

Primul pas spre o carieră de succes, indiferent de domeniul de activitate, este zâmbetul, spun cei doi militari.

'Recomandat este să zâmbim. Și, apropo de zâmbet, recomand tuturor să zâmbească cu suflet, chiar dacă nu o să poată să zâmbească de fiecare dată din suflet. (…)  Imaginați-vă contextul în care mergeți la serviciu dimineața și primul lucru pe care îl faceți este să zâmbiți și să-i salutați pe cei din jur. Ce fel de mediu creează gestul ăsta, spre deosebire de a merge la serviciu supărat; am cafeaua în mână și stau cu capul în pământ, în timp ce mă duc la mine la birou și nu spun nimic nimănui. Este o diferență care contează foarte mult, sunt lucrurile mărunte care contează', explică Andrei Pop.

În viziunea lui Adrian Murariu, strângerea de mână și salutul au un rol esențial.

'Strângerea de mână și salutul. Este foarte important să înțelegem cine salută primul și cine inițiază strângerea de mână. Ce trebuie reținut de aici este că, în mediul profesional, la serviciu, salută cel mai mic pe scara ierarhică către cel superior. În mediul social, poate să fie puțin diferit, ordinea de precădere e puțin altfel. Aici vorbim despre persoane în vârstă, care sunt sus în ordinea de precădere, contează sexul. La serviciu, nu contează sexul, este un mediu competitiv și cine ar vrea să facă o astfel de diferențere între bărbați și femei. Contează doar statutul profesional', explică Adrian.

Adrian Murariu

El crede că acest subiect este o necunoscută pentru multe persoane care lucrează în medii elitiste.

'La nivel oficial, se întâmplă, și am văzut și noi diverse situații, să existe oameni care să întindă mâna unui înalt oficial pentru a-l saluta. Acel oficial va răspunde la asta, nu-l va refuza, din curtoazie. Regula este să aștepte să i se întindă mâna', mai spune Adrian Murariu.

Un alt treilea ingredient pentru o carieră de succes este ținuta.

'Ținuta trebuie să fie adecvată contextului și, mai mult decât orice, să transmită mesajul corect despre mine. Prin felul în care noi ne îmbrăcăm, prin ținuta pe care noi o abordăm, transmitem niște mesaje. Este foarte important ca mesajele să fie congruente cu cine suntem și ceea ce vrem noi să transmitem în context. De exemplu, sunt îmbrăcat într-o ținută business, dar mai relaxată, pentru că nu am cravată. De ce? Pentru că astăzi mi-am propus să fiu profesional, dar accesibil. Dacă mergeam să țin un training la o bancă, îmi puneam cravata neagră la același costum, pentru că doream să transmit că sunt mai conservator', detaliază Andrei Pop, absolvent al Academiei Militare West Point.

Dezideratul celor doi este unul ambițios: 'Vrem să ajutăm 6.000.000 de români, în maxim 25 de ani, să își recapete încrederea de sine, să dezvolte relații autentice și de durată cu persoanele din jurul lor și să construiască branduri personale puternice și influente'.


Citește și:

EXCLUSIV VIDEO/Sindromul Italia, suferința celor dezrădăcinate, desconsiderate, dezamăgite, umilite. Prizonierele durerii caută, la Socola, drumul spre eliberare

Mai multe articole