MENIU CAUTĂ
28 Mar. 2016 23:30 , de Alexandru Boariu

Ai probleme cu firma furnizoare? Cum poți să modifici contractul pentru telefonie, internet sau TV

Distribuie

Mai mulți cititori ne semnalează diverse probleme legate de contractele cu firmele de telefonie, internet sau cablu tv. Redăm precizările Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații privind derularea și modificarea acestor contracte

Unii cititori se plâng de faptul că firmele de telefonie, internet și/sau cablu tv recurg la diverse modificări ale contractelor, fără să le ceară consimțământul. Alții vor să modifice ei unele prevederi ale contractului, dar firmele furnizoare nu sunt de acord.

Notificarea, obligatorie

Potrivit legii, pentru orice intenție de modificare a contractului, firma furnizoare este obligată să-l notifice, în acest sens, pe utilizator. Astfel, potrivit Deciziei Președintelui ANCOM, nr.158/2015, privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, notificarea privind intenția de a modifica, unilateral, contractul trebuie să fie transmisă sub forma de scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul contului de client al abonatului, de pe site-ul furnizorului.

În acest din urma caz, notificarea trebuie să fie însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare, cu privire la transmiterea acesteia. Indiferent de modul în care operatorul transmite notificarea, acesta trebuie să asigure transmiterea integrală a textului notificării, fără a face trimitere la alte surse de informare. În cazul în care notificarea este transmisă pe suport de hârtie, aceasta trebuie să fie separată de orice material publicitar- precizează ANCOM.

Potrivit aceleiași decizii, furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune de pe piața din România sunt obligați să publice pe site-urile proprii informații detaliate privind condițiile de modificare a contractului, inclusiv demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a solicita modificarea acestuia.

Sesizări la ANCOM

Dacă furnizorul a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorii despre dreptul de a denunța contractul fără penalități, prin intermediul notificării, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise la www.ancom.org.ro. Mai multe detalii despre contractele încheiate cu furnizorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet, găsești la  secțiunea InfoCentru, din website-ul ANCOM.

Trebuie să mai știi că și achiziționarea cartelelor preplătite reprezintă tot un contract, ce include termeni și condiții de utilizare, disponibile sub diverse denumiri pe website-uri sau în centrele de vanzare ale operatorilor.

Citeste cu atenție, înainte de a semna! 

Dar, pentru a evita orice surpriză, înainte de a semna un contract, cere-i operatorului o copie a contractului-cadru, care conține prevederile generale aplicabile în relația abonat- furnizor. Documentul este disponibil și pe pagina de internet a furnizorului și trebuie analizat înainte de a semna și a intra într-o relație contractuală cu acesta.

În Sectiunea InfoCentru, din pagina de internet ANCOM, găsești informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale. Informațiile se referă, în principal, la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, aici poți găsi ghiduri dedicate pe teme, precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Cerere în căsătorie în timpul show-ului Deliei
Loading...
Comentarii