29 Dec. 2017 16:00 , de Rodica Dirzu

Cum să ai o digestie ușoară. Trucuri ca să scapi de probleme

Distribuie

Probleme cu digestia avem cu toții. Fie pentru că mâncăm în grabă, ce nu trebuie sau mai mult decât este necesar. Iată cum să ai o digestie ușoară. Dacă vei ține cont de trucurile noastre te vei simți bine.

 

Sunt anumite alimente care ne pot facilita digestia. Mănâncă, deci:

  • Multe legume. Aceste alimente sunt mai ușor de digerat și ajută și digestia anumitor alimente grele. Consumă deci, ridichi, morcovi, salată verde, praz, dovlecei.
  • Fructe galbene. Banane, papya, mango sunt bogate în vitamina A și conțin enzime care facilitează digestia anumitor substanțe mai grele pentru organism, cum ar fi proteinele.
  • Mărul are proprietatea de a ușura digestia datorită pectinei și fibrelor alimentare care sutn ușor asimilabile. Acestea diminuează timpul tranzitului și stimulează digestia.
  • Para conține multă celuloză, substanță care ameliorează tranzitul intestinal și este bine tolerată de organism.
  • Ghimbirul este o excelentă alegere care facilitează digestia (crud sau uscat). La fel menta, scorțișoara, hasmațuchi ameliorează tranzitul intestinal. Folosește-le fără reținere. Sunt foarte bune și curry, curcuma, anasonul, fenicul în funcție de preferințe și toleranță.

Mestecă bine

După cum se știe digestia începe încă din cavitatea bucală. Dacă vei acorda atenția cuvenită mesei și vei mânca în liniște, mestecând bine alimentele, vei ușura activitatea tubului digestiv și vei evita balonarea după masă. În plus, secreția sucurilor gastrice va fi activată printr-o masticație adecvată și astfel nutrienții vor rece mai repede în sânge.

Concentrează-te doar pe mâncare

În zilele noastre vrem să facem mai multe lucruri deodată, dar astfel nu ne va ieși nimic bine. Când mănânci nu vorbi la telefon, lasă tableta deoparte, televizorul sau radioul. Fără să îți dai seama ești controlat de informațiile care vin din exteior și nu te concentrezi asupra digestiei. Știrile te pot stresa, obosi sau grăbi și astfel digestia va fi tulburată. Specialiștii în nutriție ne sfătuiesc să conștientizăm când mâncăm, să ne concentrăm pe ceea ce mâncăm. Astfel vom savura mai bine alimentele și vom ajuta digestia.

Mănâncă ușor și des

Evită anumite alimente care sunt mai greu de digerat, sunt prea grase sau prea dulci.  Evită varza, ciupercile sau legumele uscate și anumite crudități, chiar dacă sunt alimente sănătoase, au o digestie mai laborioasă. Ar fi bine să ai mai multe mese, decât puține și foarte bogate.

Gătește sănătos

Și modul în care au fost gătite alimentele contează în digestie. Dacă vei prăji în ulei îți vei obosi sistemul digestiv. Dacă vei găti prin fierbere la aburi, în apă, în papiotă sau la cuptor, cu puține materii grase digestia va fi mult mai rapidă.

Fă combinații corecte

Fructele se digeră foarte repede. Dacă vor fi consumate împreună cu alimente care se digeră mai greu (carne, cereale, fructe uscate) vor sta prea mult în stomac și vor începe să fermenteze, antrenând balonări. De aceea, ar fi indicat să le consumi cu 30 de minute înainte de masă. Este bine să știi că alimentele se digeră în locuri diferite ale tubului digestiv. De exemplu, proteinele se digeră mai bine în mediul acid, spre deosebire de feculente (orez, paste, cartofi). De aceea nu se recomandă carne și cartofi, paste sau orez la aceeași masă. Recomandarea este să mănânci proteinele cu legume.

Bea infuzii de plante

Sunt indicate după mese, mai ales seara, înainte de culcare. Mușețelul, teiul, menta îți pot îmbunătăți semnificativ digestia.

 

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Horoscop, marți, 22 mai 2018. Berbecii au nevoie de o mai bună organizare
Loading...
Comentarii