09 Ian. 2018 21:00 , de Rodica Dirzu

Cum să mănânc fără să mă îngraș. 10 trucuri simple, dar eficiente

Distribuie

Dacă vrei să-ți menții greutatea și să nu te îngrași nu e nevoie să ții o dietă aspră sau să te privezi de anumite alimente, ci trebuie să pui în practică sfaturile date de specialiști în nutriție. Dacă te întrebi: ”cum să mănânc fără să mă îngraș”, vei găsi răspunsul în următoarele 10 trucuri:

 

  1. Hidratează-te corect. Nu este ușor să consumi mai multe lichide, dar nici imposibil. Hidratarea favorizează eliminarea apei, deci eviți retenția care atârnă greu la cântar. În plus, reduce și foamea. Bea apă, ceai, cafea, supe sau ciorbe, chiar și sucuri, dar nu foarte dulci. Nu toată lumea iubește apa, deci o poți înlocui și cu alte lichide. Cantitatea este de 1,5 l pe zi. Nu e bine să exagerezi fiindcă astfel elimini mineralele din corp.
  2. Mănâncă fibre. Acestea sunt aliați prețioși în lupta cu kilogramele. Pe de-o parte blochează grăsimile, deci evită stocarea lor, pe de altă parte impulsionează tranzitul. Poți mânca fulgi de ovăz, fructe și legume uscate (linte, mazăre), prune uscate și legume verzi. Acestea sunt foarte bogate în fibre. Dar nu trebuie să consumi fibre la fiecare masă, fiindcă pot deveni iritante pentru intestine. Cel mai bine este să te mulțumești cu 3 linguri de fulgi de ovăz în iaurt sau o mână de legume verzi la prânz, de exemplu.
  3. Trei mese pe zi. Dacă vrei să mănânci fără să te îngrași e bine să te limitezi la trei mese pe zi (dimineață, prânz și seară). Nutriționiștii consideră că gustarea de după-amiază nu e bună, chiar dacă mănânci foarte puțin, fiindcă duce la creșterea secreției de insulină, care stimulează stocarea grăsimilor. Cel mai bine este să mănânci la ore fixe, pentru a putea repartiza corect caloriile consumate pe parcursul zilei. Mănâncă bine dimineața și la prânz (cu o mică plimbare de 30 de minute după) și cina ia-o cât mai devreme posibil, pentru a reduce stocarea grăsimilor și a ameliora digestia. Dacă vei mânca consistent la prânz nu vei mai simți nevoia de gustare. Dacă vei lua cina la 18 sau 19 nu vei mai simți nevoia să ronțăi ceva și vei fi sătulă până a doua zi la micul dejun.
  4. Folosește drenante naturale. Adică ceai verde, coada calului, ortosifon. Consumând aceste ceaiuri drenante vei evita retenția de apă. Iată cum prepari infuziile: varsă 4 linguri rase de frunze și vârfuri de flori într-un litru de apă care clocotește. Lasă la infuzat 5 minute și strecoară. Bea 3 cești pe zi, timp de o săptămână, apoi două săptămâni bea coada calului și continuă așa timp de 3 luni. Pentru infuzia de coada-calului pune 4 linguri de tije într-un litru de apă clocotită, lasă 10 minute la infuzat și strecoară. Contraindicații: coada-calului este contraindicată celor care suferă de tulburări cardiace, hepatice sau renale și în sarcină sau alăptare. Remediile naturale nu sunt inofensive. Înainte de a le utiliza este bine să ceri sfatul unui medic sau farmacist.
  5. Mănâncă încet și în cel puțin 20 de minute. Organismul nostru are nevoie de cel puțin 20 de minute pentru a trasmite creierului senzația de sațietate. Dacă vei mânca mai repede creierul nu are timp să-și dea seama și vei mânca mai mult decât este necesar. Ideal ar fi să stai 30 de minute și să mesteci foarte bine alimentele. În acest fel vei reduce activitatea intestinelor și vei ușura digestia. Atenție, însă! Prelungirea mesei nu înseamnă și mărirea cantității de alimente.
  6. Dormi bine ca să nu te îngrași. Somnul are un impact foarte puternic asupra greutății. Cu cât dormi mai puțin, cu atât vei mânca mai mult, spun nutriționiștii. De ce? Fiindcă dacă nu dormi destul corpul va compensa lipsa de energie, cerând mai multă mâncare. În plus, lipsa somnului contribuie la stres. Această stare favorizează comportamente alimentare excesive. Ideal este să dormi 8 ore pe noapte. În realitate unii oameni au nevoie de mai puțin somn, alții mai mult. Dacă nu poți dormi prea mult noaptea, încearcă să ai un somn de 15-20 de minute în timpul zilei.
  7. Nu te ridica sătul de la masă. E bine să te ridici de la masă, fiindu-ți încă foame. Atunci înseamnă că ai consumat cantități rezonabile, fără riscul de a te îngrășa. Evident, la anumite ocazii poți încălca regula.
  8. Gătește pentru a-ți reduce pofta de mâncare. În timp ce gătești pofta de mâncare scade până la zero. Inspirând mirosurile mâncării transmiți semnale creierului care va începe digestia. Astfel, după ce vei începe să mănânci sațietatea va apărea mai repede și vei mânca mai puțin. Iată de ce este indicat să-ți pregătești mesele. Atenție: a gusta din mâncare nu înseamnă a ciuguli.
  9. Nu neglija niciun aliment. Cu cât te privezi mai mult, cu atât riști să clachezi. Evident, trebuie să consumi cu moderație și să nu abuzezi de dulciuri și materii grase. Dar să le proscri complet nu e o soluție fiindcă se va solda cu excese alimentare și cu luarea în greutate. Sfatul este să mănânci un desert ca la restaurant, adică o porție. Acasă, dacă iei o bucată de plăcintă, sigur o vei lua și pe a doua, sau chiar a treia.
  10. Mergi zilnic pe jos. Sau fă exerciții fizice în mod regulat, chiar în doze mici. Poți merge pe jos, poți urca scările, te poți plimba cu bicicleta. Orice numai să nu stai. Aceste activități te ajută să mănânci normal fără să depui.

 

Loading...
Comentarii