01 Feb. 2018 21:00 , de Rodica Dirzu

Cum te îngrași. Trucuri rapide și eficiente

Distribuie

Deși majoritatea dintre noi ne dorim să slăbim, există și persoane care vor să se îngrașe și nu reușesc. Dacă vrei să afli cum te îngrași, citește trucurile noastre.

Evident, ca și în cazul slăbitului, trebuie să urmezi sfaturi sănătoase, care să te ajute să te îngrași uniform, fără a-ți dezechilibra organismul. Deși pare mai simplu să te îngrași, nu este valabil pentru cei care sunt de felul lor foarte slabi. Aceste persoane au un metabolism foarte accentuat, ceea ce îi împiedică să se îngrașe rapid. Pentru a te îngrășa sănătos iată ce ai de făcut:

Evaluează kilogramele pe care vrei să le pierzi. Vezi, mai întâi dacă chiar e necesar să te îngrași. Sunt persoane care par slabe și cred că au nevoie de câteva kilograme în plus, deși greutatea lor este perfectă. Dacă îți vei calcula IMC (Indicele de Masă Corporal) vei știi, cu exactitate, cum stai. Formula este: greutatea (kg)/înălțime (m)2. De exemplu: o femeie cu greutatea de 55 kg și 1,65 m, va avea un IMC de 55/(1,65 x 1,65) = 55/2,7225 = 20,2. Iată cum se interpretează valorile:

  • 18,49 sau mai puțin – Subponderal
  • între 18,50 și 24,99 – Greutate normală
  • între 25,00 și 29,99 – Supraponderal
  • între 30,00 și 34,99 – Obezitate (gradul I)
  • între 35,00 și 39,99 – Obezitate (gradul II)
  • 40,00 sau mai mult – Obezitate morbidă

Deci, dacă ai IMC sub 18, 49 ești prea slab. În acest caz e nevoie să mai pui pe tine câteva kilograme.

Crește aportul caloric. Primul pas este să crești zilnic numărul de calorii ingerate. Fie, suplimentând numărul meselor, fie mărind porțiile. Adică să mănânci până te saturi. De obicei, alimentele cumpărate au înscris pe etichetă și numărul de calorii/100 g de produs. Astfel poți calcula foarte ușor numărul de calorii de la o masă.

Consultă un specialist pentru a te îngrășa sănătos. Acesta îți va spune dacă e nevoie să e îngrași cu orice preț, greutatea ta ideală, și modalitatea abordată. Specialistul te va orienta spre o luare în greutate cât mai sănătoasă. Sunt situații când specialistul va putea prescrie anumite medicamente ajutătoare, injecții, vitamine sau complemente alimentare.

Cunoaște-ți tipul morfologic

Acest lucru te va ajuta să slăbești mai ușor. Există trei tipuri morfologice: Ectomorfii, endomorfii și mezomorfii. Adevărul e că nu există un tip pur, fiecare om are elemente de la toate tipurile morofologice.

Ectomorfii au o siluetă fină și subțire, musculatura slab dezvoltată, sunt mai temperamentali și au un metabolism accentuat, chiar fără a face efort fizic. Aici e nevoie de un program special de dezvoltare musculară și de metode specifice de îngrășare.

Endomorfii sunt cei care se îngrașă ușor, au țesut adipos oasele mari, talie și șolduri late, membrele mai scurte. Ei își pot crește masa musculară foarte repede. Acești nu au probleme cu îngrășatul, ci cu slăbitul.

Mezomorfii sunt cei ideali: talie înaltă, musculatură dezvoltată, strat adipos redus. Riscul de îngrășare este redus.

Mărește masa musculară în zonele în care vrei să te îngrași

Evident, acest lucru nu se poate face decât cu ajutorul specialiștilor din domeniul sportului, care îți vor indica tipul de mișcare și exercițiile potrivite pentru tine.

 Alimente potrivite

  • Consumă alimente bogate în proteine și glucide complexe. Poți urma un regim proteic, ghidat de un nutriționist. Consumă, așadar: pește, produse lactate, carne de vită, porc, oaie sau pasăre, fiindcă acestea conțin cele mai multe proteine animale.
  • Consumă alimente bogate în calorii. Acestea sunt: carnea roșie, brânzeturile, ouăle, fructele uscate. În nici un caz nu consuma fast food, cum ar fi pizza, hamburgeri, fiindcă acestea pot produce probleme de sănătate pe termen lung.
Loading...
Comentarii