MENIU CAUTĂ
18 Apr. 2018 21:00 , de Rodica Dirzu

Excesul de carne dăunează sănătății. Află care sunt cauzele

Distribuie

Așa cum excesul de sare, zahăr și grăsimi este dăunător sănătății și cel de carne are un efect asemănător asupra organismului nostru. Chiar dacă nu pledăm neapărat pentru eliminarea cărnii, măcar ar fi bine să  nu exagerăm, fiindcă excesul de carne dăunează sănătății.

 

Carnea și cancerul

Consumul de carne crește cu 40% riscul de a dezvolta un cancer, spun studiile științifice. Carnea este lipsită de fibre precum și de alți nutrienți care au un rol protector asupra organismului. Carnea conține proteine animale, grăsimi saturate, compuși cancerigeni și adesea amine heterociclice cât și carburi aromatice policiclice. Ambele substanțe nocive se formează în momentul în care carnea este gătită la temperatură mare și respectiv prin combustia de substanțe organice. Aceste două tipuri de substanțe care se formează în urma gătirii cărnii ar fi vinovate de creșterea riscului de cancer.

În plus, carnea conține cantități importante de grăsimi care au drept consecință producerea de hormoni. Acest lucru crește riscul de cancere legate de hormoni, cum ar fi cel de sân sau de prostată.

Studiile au demonstrat că un consum de carne roșie în mod deosebit (vită, porc și miel) crește riscul de a dezvolta cancer de sân, de rinichi, de prostată sau de pancreas.

Boli frecvente

Grăsimile animale cresc riscul de a suferi un infarct, de a suferi de obezitate sau diabet.  Alte boli care pot apărea în urma consumului de carne în exces sunt: insuficiența cardiacă, litiaza renală cu oxalați, colita de putrefacție, alergia (produsă de nitriții diin carne), celulita, constipația, acnea, tulburările hormonale.

Ce înseamnă să consumi frecvent carne? În opinia cercetătorilor britanici un consum frecvent înseamnă să consumi la micul dejun preparate din carne de 3-4 ori pe săptămână și o friptură la prânz. Dacă ne gândim că sunt oameni care nu concep nici o masă fără carne sau produse din carne (mezeluri) ne dăm seama că este vorba  de un consum exagerat.

Carnea și săderea rezervelor de apă potabilă

Pe plan mondial rezerva de apă potabilă se diminuează cu o viteză uimitoare. Animalele crescute pentru consum necesită mai mult din jumătatea de apă potabilă pe care o consumăm. Poate acest lucru nu spune prea mult, dar e bine să știi că pentru a obține 100 g de carne este necesar un consum de 7.000 de litri de apă, comparativ cu o bucată similară de pâine pentru care consumul este de doar 550 l.

Caracteristici ale principalelor tipuri de carne

Carnea de pui. Dacă este procurată dintr-o sursă sigură, de preferat bio sau de țară, carnea de pui este una săracă în grăsimi. Cel mai bine ar fi să se consume fără pieliţă și fiartă, la abur, sau la cuptor. Nu prăjită.
Carnea de porc. Este bine ca această carne să nu fie consumată mai mult de 200 g, de două, maximum trei ori pe săptămână. Cel mai bun este cotletul fără grăsime.

Carnea de curcan. Este una dintre cele mai sănătoase. O porţie de aproximativ 150-200 g este indicată pentru necesarul de proteine de la masa de prânz sau cină.
Carnea de vită. Cea mai slabă variantă este pulpa de vită. Este bine să fie consumată de două ori pe săptămână, în porţii a câte 100-200 g.
Carnea de oaie. Carnea de oaie tânără şi cea de miel care au peste 14 kg conține zinc, niacină, fier etc. Pulpa e bine să fie consumată cam de două-trei ori pe lună, în cantitate mică: 100 g.

Carnea de peşte. Este cea mai indicată de către specialiștii în nutriţie pentru o alimentaţie echilibrată. Trebuie însă să avem grijă, fiindcă tonul, peştele-spadă, rechinul pot avea niveluri de mercur însemnate. Cele mai nutritive sunt speciile sălbatice: hering, sardine, scrumbie de Dunăre şi somon sălbatic. De două ori pe săptămână e bine să consumi câte o conservă de sardine sau hering. Cantitatea indicată este de 200 g pe săptămână. De preferat sub formă de file, dar nu prăjit.
 

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Protest pe centura Capitalei. Circulația a fost blocată
Loading...
Comentarii