MENIU CAUTĂ
09 Sep. 2016 23:27 , de Rodica Dirzu

Nota bene! Întăreşte sistemul imunitar al copilului tău

Distribuie

Odată cu începerea şcolii sau a grădiniţei copiii noştri se vor îmbolnăvi mai des, venind în contact cu ceilalţi. Iată de ce e necesar să întăreşti capacitatea de apărare a organismului împotriva bolilor, adică să îi creşti imunitatea. Iată care sunt căile:

Întăreşte sistemul imunitar al copilului tău! Sunt mulţi factori care interferează cu buna funcţionare a sistemului nostru imunitar: stresul, o atitudine negativă, depresia, poluarea, tutunul, metalele grele, pesticidele, sunt doar câteva dintre ele. Alimentaţia este, de asemenea, foarte importantă, infulenţând foarte mult sănătatea şi imunitatea noastră. Dacă vei urma sfaturile noastre, atât tu, cât şi copilul tău veţi putea rezista factorilor de risc.

Alimente care diminuează puterea sistemul imunitar

Evită-le, sau redu consumul lor, cât de mult poţi, dacă vrei ca cel mic să nu aibă probleme:

  • grăsimile saturate şi trans;
  • nitraţii care se găsesc în mezeluri formează în corp produşi nocivi. Dacă, totuşi, oferi celui mic mezeluri, însoţeşte-le cu un aliment bogat în vitamina C;
  • gătitul la grătar, friptura şi carnea prea arse au efecte nocive;
  • anumiţi aditivi alimentari pot afecta sistemul imunitar. Evită pe cât posibil produsele care conţin aditivi;
  • aflatoxina este o substanţă care se găseşte în nucile râncede sau în untul de arahide perimat;

Întăreşte sistemul imunitar al copilului tău. Iată cum îl poţi optimiza

  • prin consumul de proteine în cantitate corectă, fiindcă sunt utile pentru formarea anticorpilor împotriva infecţiilor;
  • includerea în hrana zilnică a surselor de acizi graşi esenţiali. Omega 3 se găseşte în seminţele de in măcinate, în uleiul de canola sau de soia, în nuci, în seminţele de dovleac, în peştele gras;
  • evitarea excesului de grăsimi polinesaturate, fiindcă sunt sensibile la oxidare, eliberând radicali liberi care favorizează dezvoltarea tumorilor;
  • consumarea a cinci porţii sau chiar mai mult de legume şi fructe pe zi, îndeosebi cele bogate în vitamina C (citrice, kiwi) şi în betacaroten (morcovi, dovleac). Această vitamină este un puternic antioxidant şi favorizează buna funcţionare a sistemului imunitar.
  • spălând bine fructele şi legumele înainte de consum, pentru a elimina reziduurile de pesticide (folosind apă cu oţet);
  • consumarea de crucifere: varză, conopidă, brocoli;
  • asigurându-i o alimentaţie bogată în fibre: fructe, legume, cereale integrale, leguminoase;
  • consumarea zilnică de iaurturi care conţin probiotice, care diminuează bacteriile nocive din intestin şi au proprietăţi anicanceroase şi antiinfecţioase;
  • consumarea de 2-3 porţii de lactate, bogate în calciu;
  • consumarea de alimente cu efect antioxidant, cum ar fi vitamina E, seleniu, compuşi fenolici ceai, mere, cartofi, soia, usturoi), flavonoide (ceai, ceapă, brocoli, citrice);
  • practicarea de exerciţii în mod regulat.

Copilul tău răceşte uşor? Fortifică-i imunitatea cu miere şi propolis

Loading...
Comentarii