MENIU CAUTĂ
06 Ian. 2018 21:00 , de Rodica Dirzu

Rețete cu avocado, cel mai sănătos fruct. Se fac repede și ușor | VIDEO

Distribuie

Rețete cu avocado, cel mai sănătos fruct, numai bune de pus pe masa de duminică! Asta îți propunem azi, iar dacă nu ai mâncat până acum avocado, nu te grăbi să strâmbi din nas sau să-ți imaginezi că e ceva exotic, care e puțin probabil să-ți placă! Combinat cu roșii, lămâie, ulei de măsline, cu ceapă roșie sau cu castraveți, cu creveți ori cu ouă, avocado este absolut delicios. Iar beneficiile pentru sănătate sunt uriașe. Ai, așadar, toate motivele să-l consumi cât mai des. Unde mai pui că se prepară extrem de ușor și foarte repede!

Cu ouă | VIDEO

Ingrediente (pentru o porție): un avocado, două ouă de prepeliță, sare, piper + spanac și pâine prăjită pentru servire.

Preparare: avocado se taie pe lung, se scoate sâmburele și se sparge în locul unde a fost sâmburele oul de prepeliță. Se condimentează cu sare și piper și se dă la cuptor până se coace oul. Se servește cu frunzulițe de spanac și pâine prăjită.

salata

Salată

Ingrediente: un avocado, două cepe roșii, un castravete, 3 roșii, o legătură de pătrunjel, o lingură de ulei, două linguri de zeamă de lămâie, sare, piper.

Preparare: pulpa de avocado se taie în bucăți mici și se toarnă zeama de lâmâie peste ele. Roșiile și castravetele se taie felii, cepele, solzișori, pătrunjelul se toacă, apoi se adaugă toate peste avocado și asezonează cu ulei, sare, piper. Se amestecă bine și se dă salata la frigider pentru minimum 30 de minute. Se poate consuma ca atare sau poate servi drept garnitură.

 

guacamole

Guacamole

Ingrediente: 3 avocado mari, o legătură de pătrunjel, o lămâie, un ardei iute roșu, o ceapă mică, 3 roșii cherry, piper, sare.

Preparare: pulpa de avocado se sfărâmă cu o furculiță sau se mărunțește în blender și se stropește imediat cu zeama de lămaie, ca sa nu oxideze și să-și schimbe culoarea. Roșiile se taie cubulețe, ceapa se toacă, la fel pătrunjelul. Ardeiul se curăță de semințe și nervuri (care sunt foarte iuți), apoi se toacă. Se amestecă toate ingredientele și se condimentează cu sare și piper.

cu creveți

Cu creveți

Ingrediente: două avocado, 150 g creveți curățați, 100 g maioneză, 100 g smântână, o ceapă roșie, o linguriță de zeamă de lămâie, o legătură de mărar, puțin unt, sare, piper.

Preparare: se taie fructele de avocado în două și se scot sâmburii. Se toacă fin ceapa. Creveții se trag 3-4 minute în tigaie cu puțin unt, sare și piper, după care se amestecă bine cu maioneza, smântâna, ceapa, mărarul tocat și zeama de lămâie. Se mai adaugă sare și piper, dacă e nevoie, apoi se umplu jumătațile de avocado cu salata obținută.

supă

Supă rece

Ingrediente: 5 avocado, o cană de iaurt, 500 ml smântână cu 12% grăsime, două căni de supă de pui, zeama de la 3 lămâi, sare și piper după gust.

Preparare: se păstrează un avocado, iar pulpa celorlalte se pune în blender cu restul ingredientelor și se mixează până se obține o cremă moale. Se asezonează cu sare și piper. Se dă vasul la frigider pentru cel puțin o oră și se decorează cu miez de avocado tăiat cubulețe în momentul servirii.

Ce calități are

Avocado reprezintă o sursă bogată de acizi grași esențiali – acele grăsimi bune pentru organism -, fibre, potasiu (de două ori mai mult decât bananele!), vitamina E, acid folic și complexul de vitamine B. E suficient să consumi zilnic un fruct sau măcar o jumătate ca să ai parte de toate beneficiile cu care acest fruct vine la pachet:

– scade colesterolul rău;

– ne protejează de bolile cardiovasculare;

– reglează tensiunea arterială;

– reduce riscul de accident vascular cerebral;

– ne menține sistemul digestiv sănătos, prin conținutul ridicat de fibre.

– ajută la controlul greutății corporale;

– are proprietăți antioxidante și, prin urmare, joacă un rol important în prevenirea diverselor tipuri de cancer și în întârzierea procesului de îmbătrânire;

– previne pierderea memoriei și poate încetini evoluția bolilor mentale deja instalate – Alzheimer, de exemplu;

– ne protejează ficatul;

– crește densitatea osoasă, prevenind, așadar, osteoporoza;

– îmbunătățește vederea;

– reglează glicemia și reduce rezistența la insulină a organismului, în cazul bolnavilor de diabet;

– menține sănătatea pielii și grăbește vindecarea de diverse afecțiuni dermatologice, cum ar fi psoriazisul;

– accelerează metabolismul, datorita complexului de vitamine B;

– combate halena.

Cum îl alegi și cum îl cureți

Acest fruct se culege necopt și e posibil să ajungă în magazine în primele stadii de coacere, așadar, mare grijă când îl alegi! Avocado e verde închis, mov închis sau chiar negru când e copt. Și fermitatea fructului e un indiciu: cu cât este mai copt, cu atât e mai moale.

Alege un avocado cu coaja intactă, fără zgârieturi sau tăieturi. Un fruct potrivit de copt va fi ca un burete mai tare: degetele pot să apese în coajă, dar nu se formează gropițe în pulpa fructului.

Dacă nu e bine copt, nu îl ține în frigider, că se va înnegri miezul! Pune-l în coșul de fructe, dar nu la soare, și se va coace în maximum 8 zile. Pentru a grăbi procesul, așază fructul sau fructele într-o pungă de hârtie lăsată deschisă la capăt, alături de un măr și de o banană, fiindcă etilena pe care aceste fructe o eliberează va grăbi coacerea.
Avocado se curăță ușor: trebuie să-l tai în două pe lung și să înlături sâmburele, apoi să scoți pulpa moale cu o lingură.

cum se curata


EXCLUSIV/Săraca fată bogată. Cu inima frântă, dar cu o avere considerabilă, Catrinel Sandu vrea să se întoarcă în România

Loading...
Comentarii