14 Oct. 2017 23:00

Antreuri din rădăcinoase. Delicioase, rapide și sănătoase

Distribuie

Morcovii, țelina, sfecla, pătrunjelul și păstârnacul sunt pline de vitamine, ne întăresc organismul, întârzie procesul îmbătrânirii și dau un gust minunat mâncărurilor. Așadar, avem o mulțime de motive să le consumăm și niciunul să le ocolim! Azi te învățăm să faci câteva antreuri din rădăcinoase și îți spunem ce beneficii aduce fiecare sănătății tale.

 

Rădăcină de pătrunjel la cuptor | VIDEO

Ingrediente: 4 rădăcini mari de pătrunjel, 3 linguri de ulei de măsline, sare, piper, un praf de pudră de usturoi, câteva frunze de pătrunjel și ketchup pentru servire.

Preparare: pătrunjelul se curăță și se taie în fâșii cât mai subțiri, precum cartofii. Acestea se pun într-un castron, se toarnă peste ele uleiul de măsline, se pun sare, piper și praful de usturoi și se amestecă bine. Apoi, se transferă într-o tavă tapetată cu hârtie de copt și se bagă în cuptor. Se țin până devin crocante. Se servesc calde, cu pătrunjel tocat și cu ketchup.

 

Beneficii

  • Rădăcina de pătrunjel ameliorează afecțiunile ficatului, splinei, rinichilor, plămânilor și colonului.
  • Reglează circulația sangvină.
  • E bun în lupta împotriva reumatismului, a tumorilor și a hipertensiunii.
  • Întărește dinții și oasele.
  • Este adjuvant în răceli, având de patru ori mai multă vitamina C decât portocalele și varza și mai mult fier decât spanacul.

 

Salată de țelină cu pui

Ingrediente: un piept de pui, 150 g maioneză (se face din două gălbenușuri, o linguriță de muștar, sucul de la o jumătate lămâie, 100 ml ulei, sare), o țelină, 6 castraveți murați, o linguriță de sare, câteva boabe de piper, 3 foi de dafin, sucul de la o lămâie.

Preparare: pieptul de pui se fierbe într-o oală cu apă, cu un pic de sare, piper și foi de dafin, apoi se lasă să se răcească. Se taie carnea și castraveții în fâșii subțiri și se pun într-un castron, se adaugă țelina dată pe răzătoare și zeama de lămâie și se amestecă bine. Se sărează și se pune maioneza, se amestecă din nou și se dă la frigider până în momentul servirii.

Dacă nu știi să faci maioneza, iată cum se prerară: se bat gălbenușurile cu un praf de sare și o linguriță de muștar. Se adaugă treptat uleiul. După ce s-a îngroșat, se adaugă zeama de lămâie.

 

Beneficii

  • Țelina inhibă dezvoltarea celulelor canceroase, mai ales a celor din pancreas.
  • Reduce colesterolul.
  • Scade glicemia.
  • Previne calculii biliari și renali.
  • E bună în tratamentul cisti­tei.
  • Ajută în caz de infertilitate, menopauză și dureri menstruale.
  • Reglează hipertensiunea și aritmia cardiacă.
  • Are efect de ameliorare în aproape toate formele de reumatism.
  • Stimulează imunitatea.
  • Are pro­prietăți antispastice, antibiotice, emoliente și expectorante.

 

Carpaccio de sfeclă roșie

Ingrediente: o sfeclă, o linguriță de ulei de măsline și una de oțet, 50 g brânză de capră, o mână de miez de nucă, sare, piper, 50 g ruccola.

Preparare: sfecla se fierbe în apă. După ce s-a răcit se curăță și se taie felii foarte subțiri, care se pun pe un platou mare. Peste ele se presară brânza tăiată cubulețe, ruccola, miezul de nucă tras puțin în tigaie, sare și piper după gus. La final, se stropește totul cu ulei și oțet.

 

Beneficii

  • Sfecla este bună împotriva anemiei.
  • Ameliorează afecțiunile hepatice.
  • Scade tensiunea arterială.
  • Previne cancerul.
  • Combate depresia.
  • Stimulează activitatea creierului și previne maladia Alzheimer.

 

Spaghete cu morcovi

Ingrediente: 500 g de spaghete, 4 roșii, 3 morcovi, 2-3 fire de ceapă verde, un cățel de usturoi, 5 linguri de ulei de măsline, 100 g ciuperci feliate, sare, piper; opțional – mirodenii orientale.

Preparare: pastele se fierb, roșiile se spală și se taie cubule­țe, morcovii se curăță morcovii și se taie feliuțe subțiri, ceapa și usturoiul se curăță și se taie. Se opăresc morcovii în apă cu sare cam un minut, după care se trec printr-un jet de apă rece și se lasă la scurs. Se încing două linguri de ulei de măsline într-o tigaie, se pun pastele scurse și se călesc un pic. Se adaugă sare și piper. Separat, în restul de ulei, se călesc usturoiul și ceapa tocată. Peste ele se adaugă roșiile, ciupercile și morcovii și se călesc cam 3 minute, apoi se adaugă sare și piper după gust. Se toarnă apoi legumnele peste paste, se amestecă și se servesc. Dacă adaugi praf de muștar, curcuma sau coriandru măcinat, pastele vor căpăta o notă orientală, deosebită.

 

Beneficii

  • Morcovii pot fi consumați atât cruzi, cât și fierți, însă cercetătorii au descoperit recent că betacarotenul prezent în morcovi se absoarbe mai bine dacă aceștia sunt fierți.
  • Combat astenia.
  • Sunt buni în afecțiuni pulmonare, având rol expectorant.
  • Fiind bogați în vitamina A, sunt buni pentru afecțiuni ale pielii – eczeme, arsuri, degerături, călcâie crăpate etc.
  • Combat diareea la copii.
  • Încetinesc îmbătrânirea și combat ridurile.

 

Supă cremă de păstârnac

Ingrediente: 1 l supă de legume (se fierb 25-30 minute, în 1,25 l de apă, cu sare, o ceapă, o țelină mică, o rădăcină de pătrunjel, un păstârnac și un morcov mare), 3 linguri de ulei de măsline, două cepe, un cartof mai mare, sare, 850 g păstârnac, un sfert de linguriță de coriandru, 10 g rădăcină ghimbir ras, o jumătate de linguriță turmeric; pentru servit – cimbru proaspăt.

Preparare: se călește ceapa tocată în ulei, într-o oală, apoi se adaugă cartoful curățat, spălat și tăiat cubulețe, puțină sare și se mai lasă 3 minute pe foc. Se pun apoi păstârnacul curățat, spălat și tocat, coriandrul, ghimbirul și turmericul și se lasă la înăbușit 4-5 minute. Se toarnă supa de legume și se lasă totul la fiert cam 15 minute. Apoi, se ia oala de pe foc, se pasează totul cu blenderul și se mai dă un clocot. Se presară cimbru proaspăt înaintea servirii.

 

Beneficii

  • Păstârnacul stimulează sistemul digestiv, pentru că e bogat de fibre.
  • Reglează nivelul de zahăr din sânge.
  • Reduce nivelului colesterolului, fiind sărac în grăsimi saturate.
  • Previne osteoporoza, datorită conținutului ridicat de vitamina K.
  • Previne anemia, deoarece are mult acid folic.
  • Are efect antioxidant și stimulează producția de colagen.
  • Reduce riscul de infarct.
  • Crește imunitatea, datorită conținutului mare de vitamina C.
  • Îmbunătățește activitatea plămânilor, ameliorând simptomele bolilor respiratorii.
  • Are proprietăți diuretice.
Comentarii