

Lipsa vitaminei D creşte riscul de mortalitate
Carenţa de vitamina D reprezintă un risc crescut de a dezvolta maladii cardiovasculare, atacuri cerebrale şi a ajunge la deces, potrivit unui studiu elaborat de cercetătorii americani de la Institutul de cardiologie al Intermountain Medical Center din SUA, anunţă Agerpres.
Studiul a fost realizat pe un grup de 27.686 persoane în vârstă de cel puţin 50 de ani şi fără antecedente cardiovasculare, şi a indicat că persoanele cu un nivel foarte scăzut de vitamina D în vasele sanguine au un factor de risc cu 77 % mai ridicat de a deceda, decât cele care au un conţinut normal din această vitamină. Astfel, subiecţii cu o insuficienţă de vitamina D au o probabilitate de 45 % să dezvolte o maladie coronariană, cu 78 % şanse să sufere un atac cerebral şi, de asemenea, un risc dublu faţă de cei care au un nivel normal de vitamina D, să sufere de insuficienţă cardiacă.
Potrivit acestui studiu este indicat să tratezi carenţele de vitamina D, pentru a reduce riscul maladiilor cardiovasculare, prima cauză a mortalităţii în SUA. De asemenea, cercetări recente au arătat că vitamina D joacă un rol important în numeroase funcţii biologice, între care presiunea arterială, controlul nivelului glucozei în sânge şi inflamaţii, toţi factori de risc importanţi pentru maladiile cardiovasculare


















5224

















Deşi este o terapie alternativă foarte frecvent folsită în ultimul [...]
Insomnia, tonusul scăzut, stările de nervozitate, senzaţiile de ameţeală [...]
O clinică din Londra a pus la punct un program special conceput pentru a trata [...]
Schimbările bruşte de temperatură, stresul de zi cu zi şi slăbirea [...]
Orele lungi la birou, senzaţia de oboseală cu care te trezeşti încă [...]










ART. DE 2 BANI ! SA NAJUNGA LA3 PROSTOVANI.
NICI NU AVEM PE CINE INJURA ! [NEASUMAT ?!]
mie
mie place articol
fals
Autorul sau autoarea nu a avut despre ce sa scrie si atunci a copiat o jumatate de arcticol din alt ziar si hopa are un articol, oare de ce toti prostii se fac ziaristi, ei cred ca noi chiar nu ne dam seama cum merg treburile, ca ei scriu sau copiaza ce le spune redactorul sef; scriu si ei ceva mai bun cand seful are chef sa santajeje pe cineva.
vita D
vitamina D, nu se gaseste in nici o leguma sau alte alimente.....ea se sintetizeaza in prezenta soarelui in combinatie cu alte vitamine....singura sursa poate din vigantol,ce se gaseste in farmacii.acesta se da si copiilor mici de 1-2 ani,pentru a preveni rahitismul. cine are bani si cunostinte cel mai indicat este vitamina D, injectabil (care nu se fabrica in Romania) din Italia,Germania,etc..si este destul de ieftin ...4,5.euro/6fiole (de 1000um).
Articol incomplet
In partea doua a articolului, trebuia neaparat, sa fie date spre informarea cititorului ,cateva exemple de legume si fructe bogate in vitamina D, precum si doza zilnica necesara organismului, in functie de sex,varsta etc.