Aplicația de resurse umane (HCM) este un asemenea instrument. Este vorba despre o platformă de resurse umane realizată special pentru aceste departamente, care poate fi accesată de pe desktop, mobil sau tabletă. Mai mult decât atât, acest soft poate fi configurat în funcție de nevoile clienților și de fapt ale companiilor pe care aceștia le reprezintă.

Softul reprezintă o modalitate simplă și la îndemâna celor care o folosesc de a genera contracte de muncă, adeverințele solicitate de angajați, acte adiționale la contractele de muncă, fișe de post. Mai mult, aceste date sunt păstrate într-o bază de date electronică foarte ușor de accesat.

Modulele unei aplicații HCM

  • Administrare personal: este cel mai simplu mod de gestionare electronică a datelor personalului. Acestea pot fi păstrate în foldere securizate la care pot avea acces doar persoanele stabilite de companie. Contractele de muncă sunt generate automat, după ce noul angajat a fost introdus pe platformă.
  • Informații utile angajaților: aceștia pot vedea în timp real informațiile referitoare la numărul de zile de concediu, valoarea salariilor, fluturașii de salariu.
  • Zile de concediu: în baza acestei aplicații, salariații pot solicita aprobarea zilelor de concediu, pot menționa pe cine lasă în loc în perioada în care vor lipsi, pot solicita documente de la departamentul de resurse umane.
  • Indicatori de performanță: aplicația poate avea și un modul de indicatori de performanță, cu ajutorul căruia se monitorizează rezultatele angajaților, realizările acestora, îndeplinirea sarcinilor de fiecare zi. Managerii companiei pot configura o serie de indicatori de performanță care acoperă toate tipurile de activități din cadrul societății. De asemenea, foarte important, criteriile după care sunt evaluați angajații sunt transparente.
  • Programul de muncă: se poate organiza și programul de muncă al angajaților în cadrul companiei, pentru că sistemele de acces se pot integra în acest soft. Astfel, se va putea vedea ora sosirii și plecării fiecărui angajat și se poate ține o evidență a orelor lucrate de acesta.
  • Transparența: crește transparența în organizație, îmbunătățește comunicarea, informarea angajaților cu privire la informațiile cu caracter personal.
  • Bugetul departamentului de resurse umane: modulul oferă ajutor în formarea acestuia.
  • Recrutare: se poate gestiona aplicarea pentru diverse poziții din cadrul companiei. Selecția candidaților se face pe criterii bine stabilite. CV-urile se pot prelua direct de pe site-ul companiei.
  • Gestionare documente de muncă: se pot implementa cărți de muncă electronice, se poate ține evidența documentelor de personal și se pot administra diversele documente în format fizic.
  • Organigrama: Se poate realiza organigrama companiei, ca un instrument de management cu privire la modul de organizare a companiei.
  • Salarizare: pot fi încărcate în platforma HR popririle, reținerile, orele suplimentare, sporurile, bonusurile. Calculul salarial se poate face în funcție de aceste calcule.

Imaginea se încarcă de aici.

Urmărește-ne pe Google News