Bancomatul nu a eliberat banii, dar i-a retras din cont

Pensionara din Ungaria se confruntă cu o situație dificilă după ce a încercat să retragă o parte din pensia sa modestă de la un bancomat. Conform relatării publicației ungare Blikk, parte a Ringier Media International, Szalczer Lászlóné a încercat să scoată 75.000 de forinți (aproximativ 950 de lei), dar aparatul nu i-a eliberat banii, deși suma a fost debitată din contul său.

Incidentul s-a petrecut pe 12 mai, când femeia a încercat să retragă bani de la un bancomat OTP, deși contul său este la CIB Bank. Automatul a acceptat cardul și codul PIN, dar nu a eliberat banii. Cu toate acestea, suma a fost debitată din cont.

Reacția băncilor

Femeia a raportat imediat incidentul băncii sale, CIB Bank. Răspunsul inițial al băncii a fost că tranzacția a fost înregistrată corect și că bancomatul a eliberat banii, conform chitanței.

Pe 14 mai, CIB Bank a informat-o că au început investigarea legitimității tranzacției. Două săptămâni mai târziu, banca a anunțat că, din cauza investigației în curs la OTP Bank, cazul va fi probabil închis pe 18 iunie. În ciuda așteptării îndelungate, reclamația a fost în cele din urmă respinsă.

OTP Bank a susținut că bancomatul a eliberat suma, bazându-se pe datele înregistrate de aparat.

Cererea pentru înregistrările video

„OTP tergiversează de atunci, responsabilii ignoră cererea mea», a declarat Szalczer Lászlóné pentru jurnaliștii de la Blikk. „Ceea ce mă deranjează cel mai mult este că, deși pentru mine este o sumă mare, nu mai sunt motivată în primul rând să-mi recuperez banii, ci să dovedească pe baza înregistrării video dacă aparatul a eliberat sau nu banii. Eu știu că nu am primit nimic, chiar nu am ridicat suma”.

Femeia a solicitat OTP Bank să trimită înregistrarea video de la bancomat către CIB Bank, argumentând că aceasta ar trebui să arate clar că nu a primit niciun ban de la ATM.

Drepturile consumatorilor

Banca Națională a Ungariei (MNB) recomandă clienților să depună plângeri la toate instituțiile financiare implicate în astfel de cazuri. Instituțiile financiare sunt obligate să răspundă plângerilor scrise în termen de 30 de zile, cu o justificare.

Pentru plângerile scrise legate de serviciile de plăți (de exemplu, retragerea de numerar din cont bancar), termenul de răspuns este de 15 zile lucrătoare. Dacă instituțiile financiare nu își îndeplinesc obligațiile de gestionare a plângerilor, consumatorii pot iniția o procedură de protecție a consumatorilor la Banca Națională a Ungariei.

De asemenea, se pot adresa Consiliului de Mediere Financiară, care desfășoară procedura gratuit.

Ce să faceți dacă nu primiți banii

Într-un caz similar, István Binder, purtătorul de cuvânt al MNB, a declarat anterior pentru Blikk că trebuie să sunați imediat la numărul de telefon afișat pe bancomat. Furnizați operatorului numele dumneavoastră, adresa bancomatului și suma pe care ați încercat să o retrageți.

Furnizorul de servicii care operează bancomatul va verifica apoi cantitatea de bani din aparat și, dacă este necesar, va implica în procedură compania internațională de carduri și banca la care aveți contul, dacă aceasta diferă de instituția financiară care operează bancomatul.

Investigația poate fi facilitată dacă există o înregistrare video a operațiunilor la bancomat, dar nu toate automatele sunt echipate cu camere.

 Urmărește-ne pe Google News Abonati-va la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informatii